Utflod, sopp?

Maxi4

Forelsket i forumet
MayDay2021
Sluttet endelig med griseriet Lutinus for noen dager siden (stikkpiller), og oppdager at jeg har veldig mye utflod, som er litt klumpete og gulaktig. Tror kanskje jeg har hatt det en uke eller to før det, men alt som rant ut fra Lutinusen har skjult dette litt. Mistenker sopp. Har bare fått påvist det én gang tidligere, da var svie et større problem enn utflod egentlig, men finner ikke noe bedre når jeg googlet.

Erfaringer? Kanskje spesielt i forbindelse med graviditet. Bør jeg går til legen?

Sluttet endelig med griseriet Lutinus for noen dager siden (stikkpiller), og oppdager at jeg har veldig mye utflod, som er litt klumpete og gulaktig. Tror kanskje jeg har hatt det en uke eller to før det, men alt som rant ut fra Lutinusen har skjult dette litt. Mistenker sopp. Har bare fått påvist det én gang tidligere, da var svie et større problem enn utflod egentlig, men finner ikke noe bedre når jeg googlet.

Erfaringer? Kanskje spesielt i forbindelse med graviditet. Bør jeg går til legen?
Jeg går også på Lutinus og tror jeg har sopp. Blir jo konstant fuktig der med det griseriet og leste også at sopp er vanlig når man er gravid pga hormoner. Skal høre med legen i morgen om det er ok å bruke canesten.

Jeg fikk sopp uka etter jeg fant ut at jeg var gravid. Men jeg hadde kløe og svie og ikke så mye utflod. Legen sa jeg kunne smøre på canesten krem. Men skal du bruke stikkpiller hadde jeg tatt en tlf till legen :)

Tidligere når jeg har gått på lutinus har jeg hatt det likt. Tror jeg fikk ta en krem mot sopp, men ikke vagitorie. Men husker ikke om det var fordi jeg ikke var ferdig med lutinus enda.... Jeg har også blitt bedre av å vaske meg oftere og bytte truse/truseinnlegg oftere.

Hvis du hverken har svie, kløe eller såre slimhinner bare økt utflod ville jeg sett ann situasjonen litt, det er vanlig med økt mengde utflod i svangerskapet. Symptomene ved soppinfeksjon er oftest svie, kløe, såre slimhinner samt utflod som er hvit og klumpete (ligner på cottage cheese). https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/soppinfeksjon-i-skjeden-i-svangerskapet/
Når det er sagt er jo soppinfeksjon veldig vanlig hos gravide og Lutinus behandling sannsynlig en ekstra risikofaktor..

Back
Topp