Utflod og syklus

MammaenTilO&N

08.2023 | 08.2025
Tilgangsansvarlig
Augustmagi 2025
Til dere som har født et (eller flere) barn, og som prøver på neste:

Har dere lagt merke til noen endringer i utfloden etter fødsel av forrige? Er det mer/mindre/annerledes enn sånn det var før?

Endrer utfloden seg i løpet av syklusen? Legger dere merke til hva som er eggløsningsslim og hva som er vanlig utflod?

Merker dere forskjell på den typen utflod som kunne komme i svangerskapet og sånn det er nå?

Kjenner jeg har så mange spørsmål og vil gjerne høre andres erfaringer :happy:

Spørsmålet gjelder ikke deg som har begynt på prevensjon etter fødsel, siden evt. hormoner kan påvirke kroppen.

Jeg hadde nesten aldri eggehvitekonsistens før første graviditet. Mens vi prøvde på første hadde jeg bare økt creamy og vannete. Da jeg fikk syklusen tilbake etter fødsel, var det alltid STORE mengder eggehvite, det hang ut av meg på do :hilarious: Kunne ha både creamy og sticky, men lite vannete, gikk rett på eggehvite i tiden før EL. Eneste som var likt var at fruktbart slim varte i ca 5-6 dager. Utflod som gravid er mye mindre, studerer ikke akkurat konsistensen på det sånn som under prøving, men er typ sticky / creamy. Må som regel bruke truseinnlegg.

Enig med @Smågoth , hadde MYE EL-slim etter fødsel. Det var liksom ikke til å ta feil av, synes nesten det minnet om store mengder snørr :wacky: Har hatt 1 EL etter fødsel for 3 måneder siden. Ammer dessverre ikke (men det vet du jo, mer info til andre som skulle lese tråden og lure:happy: )
Har mye utfold som gravid også, men det er ganske tynt, creamy/hvitt og vannete.
Utenom graviditet og EL er det mer sparsomt med utflod, jeg merker lett når hormonene i kroppen holder på med et eller annet.
TR kom som bestilt ganske nøyaktig 14 dager etter EL-slimet. Spent på neste EL, om det er like åpenbart da og like mye slim.

Før hadde jeg lite utflod generelt og kan ikke huske å ha lagt merke til eggehviteutflod. Så fikk jeg barn og nå er det mye utflod i fertil periode og i lutealfasen og mengder med elslim hver mnd :oops: Er nesten som om kroppen roper etter å bli gravid igjen! Husker ikke hvordan det var i selve graviditetene.

Har vel stort sett hatt rikelig egentlig, men etter siste fødsel nå en periode etter så virker det som både både syklus og utflod har endret seg litt. Mulig fordi jeg nærmer meg midten av 30-årene og? Når det nærmer seg EL så har jeg feks en dag godt med utflod, så kan det gi seg andre dag også holder det på sånn opp og ned til EL til slutt kommer. Har stort sett greit med utflod rundt selve EL, men varierende i lutealfasen

Takk for svar dere! Ser ut til at det er en trend for mange å få mye mer EL-slim etter å ha født er barn :D Det var også litt derfor jeg spurte, fordi jeg har så himla mye mer utflod og spesielt EL-slim nå etter fødsel av nr. 2. Enig med deg @Ari ♡ at det minner mer om store mengder snørr:hilarious: Spent på å se hvordan det blir videre med fremtidige sykluser!

Eneste jeg må klage litt på nå er at det virker som jeg må gå med trusebind hver eneste dag i syklusene mine så langt. Det kan bli litt slitsomt syns jeg. Venter på oppstart av syklus nr. 3 nå, med forventet TR i morgen.

Kult å se at det faktisk er en greie! Trodde det bare var meg. Jeg tenkte jo at det betydde at jeg var mer fruktbar, men begge babyer satt på PP6 :wacky:

Kult å se at det faktisk er en greie! Trodde det bare var meg. Jeg tenkte jo at det betydde at jeg var mer fruktbar, men begge babyer satt på PP6 :wacky:
Ikke sant! Baby nr. 2 satt på PP5 vs. PP6 på første. Men hadde ikke den mengden slim som jeg har nå. Det hadde vært interessant å se om det gikk fortere denne gangen med så mye utflod, men akkurat nå prøver vi ikke :happy:

Back
Topp