Utflod og bekymring.

Mai25

Betatt av forumet
litt detaljer følger!

Da jeg var på toalettet tidligere i dag fikk jeg en stor (!!) slimklump på papiret. Veldig seig og klebete og litt sånn ‘bleik og dus’ i fargen (Hm. Spermfarga? :playful:). Altså ikke helt klar, men ikke tegn til blod heller.

Dum som jeg var begynte jeg å google, og da ble jeg oppmerksom på ‘slimproppen’ som jeg aldri har hørt om før. Ble veldig veldig bekymret for at dett kan være en varsel om abort. Hadde begynt å slappe av litt nå etter tidlig ultralyd for fire dager siden (uke 10+).

Hadde sex i går kveld som kanskje kan påvirke litt. Har hatt lignende slim tidligere i graviditeten men da var det litt mindre så tenkte ikke så mye over det.

Det hadde vært veldig deilig å hørt om noen andre har opplevd lignende og at det har vært helt normalt og ufarlig:cool:
 
Jeg vil tro du bare har helt normal utflod. Slimproppen er helt annerledes. Vært hos meg iallefall. Gjerne litt mørkt farget/blodblandet men gjennomsiktig. Og så superstretchy at det nesten ikke ryker av.
 
Hvis dere hadde samleie (med utløsning) i går så kan det jo være sædrester blandet med litt av din utflod? Det kan jo komme ut mange dager etter samleie.
 
Jeg vil tro du bare har helt normal utflod. Slimproppen er helt annerledes. Vært hos meg iallefall. Gjerne litt mørkt farget/blodblandet men gjennomsiktig. Og så superstretchy at det nesten ikke ryker av.

Denne var også superstretchy men ikke noe blod.
Men satser på det er normalt ja!
 
Hvis dere hadde samleie (med utløsning) i går så kan det jo være sædrester blandet med litt av din utflod? Det kan jo komme ut mange dager etter samleie.

Oh yes. To ganger;)
Kanskje en reaksjon der ja! Tenkte at det kan spille inn:pompus:
 
Deilig å høre det er flere! Jeg har ikke hørt om slimproppen før jeg ble redd for å miste den nå. Haha:)

Slimproppen kan miste slim og lage mer hele svangerskapet. Kan dannes ny om biter faller av. Så det er nok egentlig ikke noe å tenke på. Dessuten er den vel ganske liten foreløpig tror jeg. :)
 
Slimproppen kan miste slim og lage mer hele svangerskapet. Kan dannes ny om biter faller av. Så det er nok egentlig ikke noe å tenke på. Dessuten er den vel ganske liten foreløpig tror jeg. :)

Godt å høre. For denne var svær:cat:

Det hjelper masse å høre på hva dere har å si ihvertfall!
 
Godt å høre. For denne var svær:cat:

Det hjelper masse å høre på hva dere har å si ihvertfall!

Synes din beskrivelse høres mer ut som rester etter sengekos. :p
 
Jeg har også det , spurte legen min i tilfelle jeg hadde fått en infeksjon ellerno men hun sa at det var helt normalt , ingenting og uroe seg for [emoji4]
 
Høres ut som bare litt rester ja :happy:

Slimproppen for meg var en rar ting. Mørk og seig med blodstriper og litt gul farge:laughing002 Men sånn til fremtiden så kan en del av slimproppen gå før fødsel uten at det er fødsel på gang. Den bygger seg fort opp igjen
 
Høres ut som bare litt rester ja :happy:

Slimproppen for meg var en rar ting. Mørk og seig med blodstriper og litt gul farge:laughing002 Men sånn til fremtiden så kan en del av slimproppen gå før fødsel uten at det er fødsel på gang. Den bygger seg fort opp igjen

Supert. Takk!
 
Deilig å høre det er flere! Jeg har ikke hørt om slimproppen før jeg ble redd for å miste den nå. Haha:)
Slimproppen er jo ikke en stor propp med engang man blir gravid :) Den blir sakte men sikkert til, derav mye hormoner og rar slimete utflod. Ved første fødsel merket jeg at slimproppen gikk da jeg var på do, ett døgn før fødsel. Med nr to merket jeg aldri noe til den... :)
 
Høres normalt ut. Sålenge du ikke blør er nok alt i skjønneste orden! Men såklart lurt å ta det opp med lege/jordmor om du er bekymret :)
 
Back
Topp