Utflod! NB! Ekkelt bilde medfølger

Majjj89

Betatt av forumet
Hei!:)
Ekkelt problem.... men sikkert MANGE her som har det samme. Har «plagdes» med mye utflod siden jeg ble gravid. Straks 19 uker på vei nå. Det har variert i mengde og konsistens. Men som regel hvitt, og som jeg har forstått det er dette normalt. MEN, i det siste har det vært litt gult, litt klumpete, og nesten litt grønnaktig (se vedlagt ekkelt bilde, hvis du vil). Andre som har opplevd dette? Fikk utslag i dag på uvi, så begynner mest sannsynlig på antibiotika i morgen. Men uvi’en kan vel ikke gjøre slik at en får utflod?! Kan det være soppinfeksjon i tillegg? Noen som har hatt lignende problem? Legen mente jeg bare kunne prøve Canesten.. Men vente til endelig svar på urinprøven angående UVI. Tenker på om jeg bare skal begynne på Canesten uansett om jeg har utslag på uvi, og får antibiotika. Har ikke så lyst å gå lengre med en eventuell soppinfeksjon. Hva ville dere gjort? Erfaringer?

Vedlegg

• E9B53E6E-57B3-4CF0-8CC3-CE9CC6116838.jpeg
    E9B53E6E-57B3-4CF0-8CC3-CE9CC6116838.jpeg
    25,5 KB · Visninger: 118
Jeg har hatt mye soppinfeksjon, og har lest en del om det, og vet at slik «cottage cheese» konsistens er et tegn på soppinfeksjon. Man kan også ha bakteriell vaginose samtidlig som kan endre fargen.

Jeg synes ikke kremen virker så bra, for den tar ofte bare utenfor skjeden, men når utfloden er endret bør du nok ha behandling innenfra og dermed ville jeg ha dratt til legen snarest om jeg var deg så alt blir gjort rett mtp. graviditet og legemidler :Heartred

Soppinfeksjon:

- Utfloden blir hvit, tykk med cottage cheese konsistens. Ledsages av sårhet og kløe. Du kan også bli rød rundt skjedeåpningen og i skjeden.

Bakteriell vaginose:

- Utfloden kan bli grålig, vannaktig og skummende. Moderate mengder.

Hei!:)
Ekkelt problem.... men sikkert MANGE her som har det samme. Har «plagdes» med mye utflod siden jeg ble gravid. Straks 19 uker på vei nå. Det har variert i mengde og konsistens. Men som regel hvitt, og som jeg har forstått det er dette normalt. MEN, i det siste har det vært litt gult, litt klumpete, og nesten litt grønnaktig (se vedlagt ekkelt bilde, hvis du vil). Andre som har opplevd dette? Fikk utslag i dag på uvi, så begynner mest sannsynlig på antibiotika i morgen. Men uvi’en kan vel ikke gjøre slik at en får utflod?! Kan det være soppinfeksjon i tillegg? Noen som har hatt lignende problem? Legen mente jeg bare kunne prøve Canesten.. Men vente til endelig svar på urinprøven angående UVI. Tenker på om jeg bare skal begynne på Canesten uansett om jeg har utslag på uvi, og får antibiotika. Har ikke så lyst å gå lengre med en eventuell soppinfeksjon. Hva ville dere gjort? Erfaringer?
I mitt første svangerskap var jeg plaget med dette nesten hele tiden. Ser akkurat ut som utfloden jeg hadde og jeg brukte canesten etter legens råd. Hjalp egentlig ikke veldig , men det forsvant så fort baby var ute :)

Var kjempe plaget med sopp infeksjon i mitt tredje svangerskap.. trodde jeg skulle bli gal ingenting hjalp og dette startet allerede i fra uke 12, så de velmenende ordene om at det sikkert kom til å gi seg etter fødsel gikk ikke helt som velmenende om du skjønner men til slutt fikk jeg en Canesten kur som skulle gå over 6 dager, var altså 6 piller og ble da kvitt det Hurra! Lykke til

Back
Topp