Utetid i barnehagen

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Er barna deres ute i barnehagen hver dag? Uavhengig av været?

Jobber selv i barnehage, og vi er ute hver dag, uansett vær. Blir kortere når det er skikkelig kaldt og vått da, men vi er alltid ute en liten tur. Vi har fast utdrag hver uke, og går på tur selv om det høljer ned. Enten har vi med lavvo eller det har også hendt at vi har vært tilbake i bhg til lunsj og spist under tak hvis det høljer skikkelig ned. Jeg har alltid tenkt at sånn skal det være, og at det er sånn overalt. Men i bhg til mine barn er de utrolig dårlige til å være ute om det er nedbør! ( både snø og regn) turdager blir avlyst hvis det er litt usikkert vær, og hvertfall hvis det regner! Da er de helst inne hele dagen. " det er så dårlig vær idag så vi har kost oss inne vi" er en gjenganger. Kjenner at jeg blir irritert på opplegget, og særlig det at de voksne i det hele tatt bruker uttrykket dårlig vær! For i mitt hode finnes det ikke dårlig vær, bare dårlig klær! Hvordan er der hos dere?

I snuppa sin barnehage er de ute hver dag uansett:)

De er flinke til å være ute synes jeg. Innimellom er de kanskje litt kort ute med de minste, men det kommer seg synes jeg =)
Nå er de ute uansett vær, jeg tror de synes kaldt vær er værre enn vått vær, for det har regnet masse i det siste og de har vært mye ute :D

Vil si at det er likt som i din barnehage. Det finnes ikke dårlig vær:)

De er ikke ute hvis det blåser skikkelig, nå er dette småbarnsavd da. Men som oftest en tur ut hver dag utenom storm :)

Hos min synes jeg de kan være litt slappe innimellom.. Men de er stort sett ute:) Jobber selv i bhg, og mener at man har godt av å komme seg litt ut. Og man har faktisk ikke har vondt av å bli litt kald på tærne en liten stund. Og så blir det så innmari deilig å komme inn igjen etterpå da!:)

De har innedager kun hvis det er farlig vær. Hittil har vel det vært når det har vært full storm, eller i vinter da vi hadde noen dager med tykk isholke, regn og sterk vind. Da var det opplagt for alle at ingen skulle ut unødvendig. Her virker det som om de voksne synes det er slitsomt med med innedager, at de da må jobbe mye hardere med å holde de aktive barna i gang.

Jentene går på uteavdeling så de er ute hver dag og gjerne flere turer. Jobber også selv i bhg, vi er også ute hver eneste dag. Eneste grunn til å avlyse turdag hos oss er bemanning. Da blir vi heller ute i bhg hvis det er sykdom på huset.

Der jeg jobber er vi ute uansett. Men ser noen enkelte voksne velger å være inne og sier det er for barnas skyld, men egentlig så er det de som ikke liker å være ute eller på tur. De aller aller minste som ikke kan gå synes jeg er greit heller er inne enn å bli fysisk forhindret til aktivitet pga snø og tykk dress osv. Evt redusere utetiden ut i fra hva barna gir utrykk for. Ellers synes jeg barna skal være ute hver dag, lengst mulig ift været og minst en turdag i uka, gjerne å gå et stykke, gjerne i skogen og gjerne i flere timer.

Nei, ikke småbarnsavd, men storebarn er ute hver dag

Ute hver dag ja. Enten før lunch, eller etter. Er det skikkelig fint vær er de ute nesten hele dagen. Ellers har de turdag en dag i uka :)

På avdelingen til vesla (småbarnsavdeling) er de ute to ganger om dagen til vanlig, men er det veldig dårlig vær hender det de dropper tur nr to ut. Ikke egentlig på grunn av været, men blir ungene veldig våte er det ikke alltid det er nok skift til to runder. Er i alle fall veldig fornøyd. :-)

I høst var ikke vi ute hver dag. De var mye dårlig vær, og vi hadde 4 barn som enda ikke kunne gå. Det er også veldig kaldt her om vinteren. -20 er helt vanlig flere uker..
Jeg syns at vi skal kunne tilby barna noe når vi er ute.

Nå som de er litt eldre er vi ute hver dag.

Ja, det er de. Hver tirsdag er de ute nesten hele dagen(minus når de sover).
Og ellers er de ute 3-4 t pr dag(er der i 7 t)

Dei er ute minst ein gang om dagen, oftest to. Einaste gangen eg har opplevd at dei kun var inne var da heile uteområdet plutseleg var dekt med tjukk is ein dag, da var dei redd ungane skulle slå seg for mykje.

Turdagen blir aldri avlyst pga ver heller. Er veldig fornøyd med at det er slik, begge mine elskar å vera ute uansett ver:)

Våre er ute i hvert fall 2 timer dagen pluss tur hver onsdag, uansett vær. Vi lever i Norge og tenker det er en selvfølge at barna har med seg klær til det været som er her :)

Vi fikk nettopp beskjed om at bhg er blitt solvennlig. Det vil si at ved høy uvstråling er samtlige barn inne mellom kl 12 og 15. Vi har hudkreft i familien så jeg er veldig glad for dette :)Ellers så er de ute i all slags vær :)

Back
Topp