Utetid i barnehagen

Chocolate girl

Elsker forumet
I barnehagen til snuppa er ikke de minste ute, synes dette er veldig rart jeg. De har utetid på formiddagen så det er ikke at snuppa sover da heller. Hun har vært ute en dag siden hun begynte der i Januar og da var det aktivitetsdag. Har jo vært mange dager hvor det har vært kaldt så det er jo greit, men har jo vært en del ok dager og, og snuppa går fint i dressen sin med utestøvler så er ikke at hun bare blir sittende på et sted.. Veldig glad for at vi bare kjøpte inn en vinterdress til henne og ikke en ekstra en som det står i barnehageskrivet at vi skulle ha..
Er det slik i noen andre barnehager og, eller er de bare late her? De mindre trenger jo mer oppfølging ute enn inne tenker jeg..

Men satser på at nå som våren kommer så må de vel sende ut de små og..

Har alltid opplevd at mine har vørt ute..
På liven avd. i mellomste sin bhg er de minste ute før mat også er de store ute etter mat..

I barnehagen til Martine er de ute sålenge været er greit [:)]

Er ikke ofte vilde har vært ute i bhg. heller. Har jo vært mye kulde og noen ganger har hun sovet på den tiden, men veldig ofte har de minste bare vært inne. Synes det er litt synd, for v elsker å være ute å leke i snøen. Hun går også fint ute, så er ikke probl. det heller.

ORIGINAL: Chocolate girl

I barnehagen til snuppa er ikke de minste ute, synes dette er veldig rart jeg. De har utetid på formiddagen så det er ikke at snuppa sover da heller. Hun har vært ute en dag siden hun begynte der i Januar og da var det aktivitetsdag. Har jo vært mange dager hvor det har vært kaldt så det er jo greit, men har jo vært en del ok dager og, og snuppa går fint i dressen sin med utestøvler så er ikke at hun bare blir sittende på et sted.. Veldig glad for at vi bare kjøpte inn en vinterdress til henne og ikke en ekstra en som det står i barnehageskrivet at vi skulle ha..
Er det slik i noen andre barnehager og, eller er de bare late her? De mindre trenger jo mer oppfølging ute enn inne tenker jeg..

Men satser på at nå som våren kommer så må de vel sende ut de små og..

I M sin bhg er hun ikke særlig mye ute nei, men nå sover hun på den "tiden" de er ute å driver med aktiviteter da( sover 2xi bhg) men regner med det blir bedre nå som det blir litt varmere og kanskje vi kan få henne til å sove bare en dupp snart [X(]

Det var da veldig merkelig at de ikke er ute! Har du spurt hvorfor?

Julia og de andre på hennes avdeling er ute hver dag etter luren sin. De spiser lunsj, de som skal sove legges og resten går ut. Så blir de kledd på og tatt med ut etter hvert som de våkner. [:)] Noen ganger er det bare tid til å sitte litt i vogna og følge med på de store som herjer men for det meste sitter de på en stor skumgummimatte og leker (det er fremdeles snø her) [:)]

I dag spiste de også mellommåltidet sitt i 15-tiden ute [:D]

I Theodor sin barnehage er de heller ikke flinke til å gå ut med de minste.
Det er en basebarnehage, men de deler opp basen i 3 aldersbestemte grupper, og da er Theodor i den med de minste barna.
Mange av de barna kan ikke gå enda, så da er de heller inne hele dagen, enn å være ute med noen som bare krabber eller må sitte i vogn.

Jeg syntes det ble feil at Theodor måtte være inne hele dagen, når han går som bare det med dress og vintersko, bare fordi noen av de andre barna ikke kan gå. Så jeg spurte om ikke han kunne få være med ut når de større barna på basen var ute, og etter det har han fått være ute en god del. Basen er forresten en 0 - 2 års base, så er jo ikke så stor forskjell på barna siden de fleste av de minste er over 1 år.

ORIGINAL: elva*

I barnehagen til Martine er de ute sålenge været er greit [:)]

samme her.. men det hender seg småttisen sover i vogna si i den tida (de går ut ca 10), så da går han glipp av utetida, men han får hvertfall sove ute, da.

I barnehagen har de vært veldig lite ute..
Var et par ganger tidligere i år der ungene bare satt i vognen og så på. Sebastian var vist ute for første gang i går.. Håper de får være mer ute nå som våren kommer, regner nesten med det.
Men den avdelingen sebastian går i er helt ny også og det er veldig mange barn på hans alder. Har nok en del med det å gjøre.. [:)]

ORIGINAL: Tweak

men for det meste sitter de på en stor skumgummimatte og leker (det er fremdeles snø her) [:)]

Så lurt [:)]

De har hele tiden vært veldig flinke til å ta med Martine ut, selv om hun ikke kan gå... de har vært flinke til det helt siden hun begynte i bhg, og da var hun jo ikke mer enn 8,5 mnd.. så da klarte hun ikke komme seg fremover i det hele tatt ute, når hun har på tjukk dress... Men i vinter har hun sittet mye i vogna ute da, det er først nå de siste ukene at hun har begynt å være mye på bakken og leke.. Men det er pga at det har vært så kaldt.. bakken har vært så nedkjølt, at de sa at de ikke likte å ha de minste så mye på bakken når det var minusgrader, for de ble veldig fort kalde, siden bakken var så kald.. og jeg synes det er helt flott slik de har tenkt og gjort i forhold til dette [:)]

men tenkte kanskje om det kunne være noe av grunnen til at barnehagene hvor deres barn går ikke har hatt barna ute noe særlig? at de synes bakken har vært for kald for de minste... og gjerne ikke har hatt mulighet til å ha alle med seg i vogn heller?

Jeg har jobba i barnehage selv, og der var alle de minste også med ut på vinteren... men nå har jo denne vinteren, og forrige vinter vært en del kaldere enn tidligere vintre da.. (iallefall her...)

Det hadde jeg aldri godtatt!
Da er de ansatte bare late, og det er til å bli kvalm av.
Både barn og voksne trenger utetid hver dag.
Stakkars jenta di som bare er inne[&:]

Her har de akkurat begynt å ta med Oskar og de andre miniene ut 

hos oss er de ute minst en gang om dagen, kommer litt an på vær og andre aktiviteter (forming osv). heldigvis er Julian Emíl den eneste som ikke kan gå (alle andre er halvåret eldre eller mer) så de har liksom ikke mange grinete småtasser som er avhengige av en voksen ute. og da er det jo litt lettere å gå ut.

syns det er utrolig viktig at han får være ute en gang om dagen, man skal ikke undervurdere frisk luft! han elsker å disse, sitte i sandkassen og hakke med spaden, rutsje på den store rutsjebanen og sitte bakpå når de store sykler. selv om han ikke klarer helt å bevege seg i alle klærne enda har han stort utbytte av utetiden. han er jo litt heldig (?) da som har selveste hønemor på avdelingen ved siden av, så jeg passer på at han blir tatt vare på..

Hos oss er de ute 2 ganger til dagen før lunsj og før frukt!

I Jakob sin barnehage er de ute både på formiddagen og ettermiddagen så lenge det ikke er sprengkaldt. De har store gummimatter som de små kan sitte på å leke, spise o.l. Syns du skal si ifra jeg!

Der jeg jobber er det veldig sjelden at vi er inne en hel dag, med de yngste.
Da må det omtrent blåse storm. På kalde og regnfulle dager blir kanskje
utetiden kort for 1-åringene, fordi de fort kan bli leie og utilpasse. De leker
i sand og vann, øver på å bevege seg ute, husker, og blir trillet i vogna.
Tror jeg ville spurt hvilke rutiner de har for utelek i deres barnehage.

Jeg vet at det er flere barnehager hvor de ansatte er utrolig late på å ta ut barna. De skylder gjerne på regn og vind eller finner på aktiviteter inne for å slippe. Vi har søkt inn begge jentene i friluftsbarnehage for å være sikker på at de får være nok ute. Selv om jeg synes den nye barnehagen (vi flyttet og byttet barnehage før jul) er for lite ute til å kalle seg friluftsavdeling, men de er i oppstartsfasen så jeg regner med at det blir bedre etterhvert.

ORIGINAL: Kizzapus

Syns jeg er veldig sløvt.
I L sin barnehage er de ute hver formiddag

Samme her. Sivert koser seg ute hver dag han. [:)]

Back
Topp