Utetid i barnehagen

*LillMi*

Gift med forumet
Er barna ofte/mye ute i barnehagene de går i?

Syns de er litt "værredde" i barnehagen N. går i, regner det for mye (les: drypper det fra himmelen) er de inne, er det for varmt er de inne osv...

I bhg jeg jobber er vi ute uansett vær.
I bhg snuppa går er jeg litt usikker, men skal spørre litt mer i morgen!

synes de har vært litt lite ute hos oss og. er flere dager det har vært fint vær, og jeg har kommet for og hente og da har de vært inne...

hos oss er de alltid ute minst en periode om dagen, men de minste har vært litt inne no i begynnelsen for at de skal bli skikkelig kjent... og pluss at 6 av 9 unger no ligger syke...  (eg har den yngste gruppa, der alle er nye)

Her har de vært ute hver dag siden snuppa begynte, men det har stort sett vært fint vær da.

I barnehagen jeg jobber i er vi ute uansett vær, så sant det ikke er for mange minusgrader.

Jeg syns det virker som de er litt tunge i rompa i forhold til å komme seg ut.

I barnehagen til snuppa er de så mye ute at jeg synes det nesten er litt vel mye [8|]

I barnehagen til jenta er de ute minst en gang daglig. Mange ganger er de ute om ettermiddagen også, men da er det væravhengig.

Det er viktig at de er ute, men ikke til enhver pris når de er så små. I snøstorm og flere minusgrader vil jeg nok foretrekke at de er inne hele dagen. [;)]

i vår barnehage e de veldig flinke[:)] og så sover de kun ute. uansett vær. hos oss e de ofte ute fra 9-11 og 15- 16.30. De e igrunn flinke til å justere d. Men vestlendinger e vel mer vær vandte enn andre[8D]

ORIGINAL: flower power

her er de ute uansett vær

Samme her. "Det finnes ikke dårlig vær..."[:)]

Stort sett ute vær dag, uavhengig av vær. I tillegg så sover hun jo ute i vogna.

De er ofte mye ute, men det har også skjedd en del ganger at de sier de bare har vært inne pga sølevær o.l. Jeg foretrekker jo at de er ute hver dag og det er sikkert fredligere for dem å kunne slippe ut ungene også, så jeg tror ikke nødvendigvis det kun er fordi de ikke "gidder".
Det er en stor småbarnsavd. med mange på ca 1 år, og jeg tenker som så at det sikkert er litt vel mange av ungene som får problemer med å bevege seg i fullt regntøy enda.... Vi får se når vinteren kommer. Håper de tåler noen få kuldegrader før det blir innedag ihvertfall [:)] Han sover ute, så litt luft får han ihvertfall hver dag, uansett vær.

I vår barnehage er de ute 2 ganger om dagen + soving ute, og foreløpig har de ikke tatt værforbehold. Heldigvis snakker de om å dele gruppa og ha litt mer inneaktiviteter også, for jeg synes det blir litt lite av det, jeg... [&:]

Back
Topp