Utetøy

SmarteMedBarn

Glad i forumet
Hva slags yttertøy har dere kjøpt til babyen? Jeg har kjøpt en heldress i ull fra nøstebarn, men har ikke kjøpt så mye annet... Hva er det vanlig å ha på de små når de ligger i vognen på høsten og etterhvert vinteren? Har liksom null peiling på dette jeg! Er "ekspert" på barnehagetøy men for spedbarn og babyer er jeg clueless! Noen anbefalinger?

Har ikke kjøpt noe yttertøy jeg :)
Har kjøpt noen ull- og fleecedresser. Tenker at de ligger jo mest i vogna eller er inne :)
Om vi skal ha henne i bæresele og gå ute, må vi i tilfelle få tak i en vinterdress. Tror ikke jeg hadde noe spesielt til hun forrige som også er septemberbaby. Hadde vel en sånn "bamsedress" fra HM eller noe :)

Jeg har kjøpt en ulldress, fått tre sett ulljakker+ bukse og kjøpt to dresser i bomull (sikkert litt unødvendig :P) i str 56. Har også noe ull i 62 + ull og bomullsluer, kløvotter og lange ullsokker i begge str.
Tenker ull innerst og ytterst på høst og vinter så lenge de ligger i vogn.

Sniker fra september 2012 :-p
Det beste ytterplagget vi hadde i fjor var ullfleecedress fra Nøstebarn! Brukte den masse i vogn og bæresjal! Godt innpakket i sjal inntil meg holdt det med denne og eventuelt en stor jakke på meg som gikk an å lukke litt rundt babyen om det blåste og slikt :-)
Vi hadde også en tynnere ulldress fra Joha (kanskje det egentlig var en tykk pysj?) som var supert når det plutselig var noen milde dager. Dunpose i vognen eller kroppsvarme fra meg i sjalet varmer jo godt i seg selv :)
Har arvet noen vinterdresser før og de er tykke, stive og klumpete for små babyer og fungerer heller dårlig!

Sniker fra september 2012 :-p
Det beste ytterplagget vi hadde i fjor var ullfleecedress fra Nøstebarn! Brukte den masse i vogn og bæresjal! Godt innpakket i sjal inntil meg holdt det med denne og eventuelt en stor jakke på meg som gikk an å lukke litt rundt babyen om det blåste og slikt :-)
Vi hadde også en tynnere ulldress fra Joha (kanskje det egentlig var en tykk pysj?) som var supert når det plutselig var noen milde dager. Dunpose i vognen eller kroppsvarme fra meg i sjalet varmer jo godt i seg selv :)
Har arvet noen vinterdresser før og de er tykke, stive og klumpete for små babyer og fungerer heller dårlig!

Åh takk for svar! I utgangspunktet har jeg jo tenkt at ullfleecedressen fra nøstebarn skal holde, med ull under, men ble plutselig usikker på om det var nok:) har ikke kjøpt så mye ull enda, tenkte meg en tur på nøstebarn når lønnen kommer;)

Åh takk for svar! I utgangspunktet har jeg jo tenkt at ullfleecedressen fra nøstebarn skal holde, med ull under, men ble plutselig usikker på om det var nok:) har ikke kjøpt så mye ull enda, tenkte meg en tur på nøstebarn når lønnen kommer;)
Den er veldig lun og god :)
Og så kan man variere hvor tykk ull man har under :)
Elsker passformen og at den er så myk. Så blir det behagelig for babyen både i vogn og bæretøy!

Har kjøpt en litt tykk ulldress fra tom og trine, også har vi masse strikk etter storesøster. Har kjøpt dunpose til bilstolen, og har lammeullpose i vogna. Føler ikke at vi trenger noe annet enn en sånn ulldress, med ull under. :)

Har kjøpt en litt tykk ulldress fra tom og trine, også har vi masse strikk etter storesøster. Har kjøpt dunpose til bilstolen, og har lammeullpose i vogna. Føler ikke at vi trenger noe annet enn en sånn ulldress, med ull under. :)

Har ikke så mye strikk, men farmor er satt på jobben ;) Vi har også kjøpt pose med saueskinn (tror jeg- fra nøstebarn den også) som virker god og varm. Men blir jo til at vi bruker lammeskinn og dyne en liten tid etter fødselen. Må jo ha noe når det blir ordentlig kaldt også :)

Her tror jeg det blir ullundertøy og så strikketøy i ull. Har ikke kjøpt og ikke tenkt å kjøpe utedress, synes det blir stort og klumpete....

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Jeg har ikke kjøpt så mye ull enda, med tanke på at jeg ikke vet om huden hennes tåler det. Så det tar jeg når hun har kommet! Har jo god tid fra September til den kaldeste tiden starter :)

Lillelam har en del salg nå, har kjøpt deres nydelige ulldress (hadde den sist også, den er jo bare helt fantastisk). Ellers har jeg lammeskinnspose til vinteren, så da blir det kun ull på i den. Har bilstolpose, så trenger ikke mye uteklær der heller. Har en del hjemmestrikket ulltøy også. Også har jeg en vindtett tynn dress i str 68 etter storebror fra barnas hus hvis vi skulle finne på å gå tur ute i mei-tai`n og det er litt ruskete vær.

Lillelam har en del salg nå, har kjøpt deres nydelige ulldress (hadde den sist også, den er jo bare helt fantastisk). Ellers har jeg lammeskinnspose til vinteren, så da blir det kun ull på i den. Har bilstolpose, så trenger ikke mye uteklær der heller. Har en del hjemmestrikket ulltøy også. Også har jeg en vindtett tynn dress i str 68 etter storebror fra barnas hus hvis vi skulle finne på å gå tur ute i mei-tai`n og det er litt ruskete vær.

Virker som at alle andre finner salg på lille lam enn meg :/ den dressen er fin ja! Mannen min likte den veldig godt- og så ikke på prisen en gang- så tenkte jeg skulle lure til meg den...hehe...

Virker som at alle andre finner salg på lille lam enn meg :/ den dressen er fin ja! Mannen min likte den veldig godt- og så ikke på prisen en gang- så tenkte jeg skulle lure til meg den...hehe...

søkte bare på lillelam på nett jeg og da kom det opp flere sider med salg på lillelam, var i forrige uke, så sikkert noe igjen. Da hadde de fra str 62-80

Back
Topp