Uterus didelphys - maserier siden uke 32

Håpefull ♡

Gleder meg til fortsettelsen!
Augustmødrene 2014
Hei,

Jeg er 37+3 på vei og har i den siste tiden hatt altfor mye kynnere/maserier. Jeg har vært innlagt to ganger (uke 32 og uke 35) på grunn av dette og har fått "noe å sove på" (phenergan) på sykehuset uten at det har hjulpet noe. Det har også blitt en del turer på fødelpol (CTG) på grunn "for rolig" baby.
Livmorhalsen er nå forkortet (2cm) og jeg har litt åpning (2cm). De siste tre døgn har jeg nesten ikke vært funksjonell pga ubehag/mangel på søvn/ryggsmeter etc.

Jeg har vært på vekstkontroll 1x i mnd og nå blir det hver 10.dag. Babyen er ca -17% (vekstavvik).
Jeg har dessverre ikke hatt oppfølging med en og samme lege og har måttet forhold meg til en ny lege hver gang jeg har hatt konsultasjon, og de fleste av dem har ikke noe som helst erfaring med den slags misdannelse (didelphys).
Jeg har spurt om det er mulighet for å bli satt i gang ved termin slik at jeg slipper å ha det så vondt over så lang tid, men det virker ikke som det blir gjort noe med det heller. Jeg får beskjed om å ta paracet og være tålmodig.
Min livmor er jo mindre enn en vanlig livmor og det gjør som at jeg har mye mer kynnere og smerter enn en person med vanlig livmor. En kvinne som venter tvillinger blir som regel satt i gang før termin. Blir det ikke tilsvarende vurdering i mitt tilfelle? Jeg begynner å lure på om jeg skal be om en "second opinion" i et annet sykehus.
Tror det et annen sykehus hadde tatt meg i mot for en vurdering? Hvordan i så fall kunne jeg kommet fram? Både min fastlege og jm har sommerferie denne og neste uke.
 
Back
Topp