Utenlandsreise i uke 15

Lillebolla94

Andre møte med forumet
Hei:)

Er det noen av dere som har erfaring med å reise til eksotiske land i svangerskapet ? Jeg skal reise til Thailand i mars , da er jeg 15+4 . Noen tips til hva man skal være forsiktig med pga den lille spiren ? Har vært i Thailand flere ganger tidligere så er klar over det med å ikke drikke vann i fra springen osv :)

Det er ihvertfall det aller beste tidspunktet i svangerskapet å reise på! Jeg skal også ut og reise rundt den tiden. Bruk støttestrømper på flyturen, drikk masse vann og ta gåturer opp og ned midtgangen. Pass deg for salater og frukt som ikke skrelles, vann fra springen som du nevner, og husk å be om brus UTEN isbiter (de er laget av springvann). Be om kjøtt som er godt gjennomstekt. Kos deg masse på ferie! :-)

Det er ihvertfall det aller beste tidspunktet i svangerskapet å reise på! Jeg skal også ut og reise rundt den tiden. Bruk støttestrømper på flyturen, drikk masse vann og ta gåturer opp og ned midtgangen. Pass deg for salater og frukt som ikke skrelles, vann fra springen som du nevner, og husk å be om brus UTEN isbiter (de er laget av springvann). Be om kjøtt som er godt gjennomstekt. Kos deg masse på ferie! :)
Tusen takk for gode tips ! :) God tur til deg også ! :)

Å det hørtes godt ut:) Ha bestandig litt snacks med deg i veska. Selv om du har vært der før kan det hende du reagerer anderledes på varmen. Så slipper du å må handle på nærmeste kiosk( ikke sikkert den har oppbevart varene helt etter norsk standar :D ) om du må ha noe for å få opp blodsukkeret eller bli kvitt svimmelheta.

Jeg ville ha kjøpt flasker eller bokser med drikke, også ute på restaurant. Ikke alle plassene som har springvann heller, og da vaskes det opp i store kommer med gammelt vann. velg å spis der det er masse folk, som regel det beste tegnet på at det er en bra plass.

Ikke spis is på slike strandbarer, men velg plasser som virker ordentlig. Å hører du at de har et strøm agregat så er det bra, mindre sannsynlig at maten har stått varmt under evt strømbrudd.

Ta medsmertestillende og andre medisiner fra Norge, jeg fikk noen rare tabletter som de aldri hadde sett her i Norge i allefall . Tok de heldigvis ikke.

Og ikke minst hold deg borte fra katter og hunder.

Tror det blir en fantastisk tur for dere :)

Å det hørtes godt ut:) Ha bestandig litt snacks med deg i veska. Selv om du har vært der før kan det hende du reagerer anderledes på varmen. Så slipper du å må handle på nærmeste kiosk( ikke sikkert den har oppbevart varene helt etter norsk standar :D ) om du må ha noe for å få opp blodsukkeret eller bli kvitt svimmelheta.

Jeg ville ha kjøpt flasker eller bokser med drikke, også ute på restaurant. Ikke alle plassene som har springvann heller, og da vaskes det opp i store kommer med gammelt vann. velg å spis der det er masse folk, som regel det beste tegnet på at det er en bra plass.

Ikke spis is på slike strandbarer, men velg plasser som virker ordentlig. Å hører du at de har et strøm agregat så er det bra, mindre sannsynlig at maten har stått varmt under evt strømbrudd.

Ta medsmertestillende og andre medisiner fra Norge, jeg fikk noen rare tabletter som de aldri hadde sett her i Norge i allefall . Tok de heldigvis ikke.

Og ikke minst hold deg borte fra katter og hunder.

Tror det blir en fantastisk tur for dere :)
Supert ! Veldig gode tips :) tusen hjertelig takk :D tror det blir en super tur ! :)

Masse gode tips her ;) de samme spisereglene som i Norge gjelder jo. Ellers er det også å ikke drikke dispenser-brus. Det er blandet med springvann.

Ta også med solkrem fra Norge, ikke ligg lenge i solsteken, fosteret tåler ikke å bli overopphetet. Ville heller ikke badet i basseng/boblebad pga bakterier, men heller i sjøen hvis det ikke er forurenset.

Jeg ville også tatt med antibac og væskeerstatning (brusetabeletter i tilfelle du blir dehydrert). Det får du på apoteket.

Drikk MASSE vann! Og spis salte ting hvis du svetter mye (chips feks).

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville spurt lege/jordmor/vaksinekontor om det er noe spesielt akkurat der.
Høres fantastisk ut med tur!

Back
Topp