Utenlandske nettbutikker

Charlottus

Andre møte med forumet
Hei jenter!

Er det noen av dere som har noen erfaringer med utenlandske nettbutikker? Leter etter litt finr mammatøy i de norske, men finner ikke det jeg er ute etter. Hvordan er erfaringene deres med pris/toll o.l.?

[:)]

dytter litt på denna for det lurer jeg på å [;)]

Sniker fra august. Husk at det er en grense på 200 kr for å handle tollfritt. Etter dette kommer avgiftene, så ta dette med i beregningen da dere bestiller fra utlandet. Det er fremdeles en del klær det er toll på, dette er ikke så mye (mener de meste ligger på rundt 11%). I tillegg kommer moms på 25% og gebyr til posten for å gjøre fortollingen. Ta en titt innom www.toll.no [:)]

ORIGINAL: Lilletulla

Hvis man handler under 200kr så er det greit å handle fra utenlandske sider, men jeg bestilte noe klær engang som var rett over 200kr, og betalte 175kr i toll så da er det ikke verdt det syns jeg :P

Jepp, viktig å være klar over dette på forhånd så man kan regne ut om det er verdt det [:)]

trikset er å kjøpe en og en ting, og ikke bestille masse samlet.
også er det ikke alltid det blir sjekket heller, men om de som sender det har markert av at det skal sjekkes - da blir det fort dyrt (er det de skal gjøre da, men noen er snille..)

www.ebay.com er min beste venn.. slipper toll for det meste også.. De sender alt som "gift".. Kjøper du i "vanlige" butikker blir en som oftest pålagt å betale toll og frakten er ofte dyrere.. men dette spørs veldig fra butikk til butikk.. Men har bestil MASSE på ebay og er kjempe fornøyd.. =)

ORIGINAL: Pixiee

www.ebay.com er min beste venn.. slipper toll for det meste også.. De sender alt som "gift".. Kjøper du i "vanlige" butikker blir en som oftest pålagt å betale toll og frakten er ofte dyrere.. men dette spørs veldig fra butikk til butikk.. Men har bestil MASSE på ebay og er kjempe fornøyd.. =)

Heldig du da:) Men ikke stol på dette. Pakken kan likevel bli kontrollert og det kan bli en fortolling. Vil anbefale alle å ta høyde for fortolling og bli positivt overrasket om man slipper[:)]

Tusen takk for alle svar! [:)] Så får jeg se hva jeg finner, er jammen ikke lett å finne noe man kan føle seg litt fresh i.

Charlott [:D]

Back
Topp