Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt sakt!Synes hele opplegget er rart jeg.... hvorfor i all verden skulle vi ha andre flagg i 17.mai toget en det norske?? Det er NORGES nasjonaldag vi feirer.
Vi er ikke norske men vi feirer nasjonaldagen sammen med dere med norske flagg, vimpler, sløyfer og hva det måtte være. Jeg tenker at hvis vi ikke ville vifte norske flagget da kunne vi enkelt og greit holdt oss hjemme den dagen. Jeg synes det er fantastisk morsomt å gå rundt i byen og feire dagen sammen med dere nordmenn, se at alle pynter seg, går i bunad og er stolte over nasjonaliteten sin og tradisjonene rundt denne dagen.
Vi er en del islendinger der vi bor og på vår nasjonaldag (17.juni) treffes vi gjerne og feirer vår dag med islandske flagg.
Det er veldig mange nasjonaliteter i Norge og jeg synes alle blir tatt godt vare på. Det er f.eks. ikke lenge siden den norske turban dagen var feiret i Oslo, da kom folk til Oslo som ville vise den tradisjonen sin oppmerksomhet og respekt. På 17.mai kan alle nasjonalitetene vise Norge den samme respekten!
Er ikke 8 Mai norges bursdag egentlig? 17 mai feirer vi grunnloven som inneholder kristen humanistisk arv altså ærlighet, toleranse, rettferd, tilgivelse samt understreker at vi er et fritt land![]()
Nei, 8.mai ble vi fri fra tyskerne
17.mai fikk vi vår egen Grunnlov. Det vil si, vi ble for første gang på lenge ett eget og suverent land igjen.