Utenlandsk bakgrunn

Og det er nok til at han lærer seg språket?

Venter på årets Julegave<3

Nei, det er nok dessverre ikke det :(
Besteforeldrene bor langt ned i Sverige, så det blir bare litt på skype hver dag.
Sønnen vår er bare 10 mnd, så det er begrenset hvor mye han får med seg når vi prater på skype :P
Som sagt håper jeg jo at han skal lære, men da må nok mannen bytte språk når han prater ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja hun gjør det og etter en mnd i Italia i fjor sommer kom hun hjem og snakket Italiensk.
Til å begynne med snakket hun norsk og engelsk med barna der nede, men de forstod nok hverandre kun pga kroppspråk og enkle ord. :p

Men språk er morro.
Da jeg var liten gikk jeg 6 mnd i finsk/samisk barnehage. Pappa jobbet i et lite bygdesamfunn i Finnmark og majoriteten der snakket enten Samisk eller russisk.
Så da jeg kom hjem etter 6 mnd i bhg der snakket jeg både finsk, russisk og litt samisk, men det ble jo aldri holdt vedlike. :p

Men selv i dag når jeg hører folk snakke en av de språkene så føler jeg veldig sterkt for å svare på samme språk, men jeg får jo ikke ut ordene. hahaha
Tror du nok hadde fått dem ut hvis du har hatt tid. Jeg snakket med mamma hele tiden før. Men så skjedde det noe som gjorde at jeg nektet å snakke russisk. Minimalt. Og di siste årene har det gått i norsk. Men hvis jeg møter kunder eller snakker med andre. Som kun snakkes russisk. Kommer ordene fram etter hvert. Dem ligger lagret. Bare litt langtvbak i en støvete boks. ; p

Nei, det er nok dessverre ikke det :(
Besteforeldrene bor langt ned i Sverige, så det blir bare litt på skype hver dag.
Sønnen vår er bare 10 mnd, så det er begrenset hvor mye han får med seg når vi prater på skype :P
Som sagt håper jeg jo at han skal lære, men da må nok mannen bytte språk når han prater ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Kanskje ha dem lenge på besøk eller no hjelper. Hvis ønsket er stort

Tror du nok hadde fått dem ut hvis du har hatt tid. Jeg snakket med mamma hele tiden før. Men så skjedde det noe som gjorde at jeg nektet å snakke russisk. Minimalt. Og di siste årene har det gått i norsk. Men hvis jeg møter kunder eller snakker med andre. Som kun snakkes russisk. Kommer ordene fram etter hvert. Dem ligger lagret. Bare litt langtvbak i en støvete boks. ; p

Russisk er et spennende språk. :)

Jeg er födt i Russland, kom til Norge når jeg var 10. Kan fortsatt russisk, men det er litt rustent, siden jeg kom til norge pga adopsjon og mine adoptivforeldre ikke prater russisk. Tenkte jeg skulle prate russisk med min datter, men det ble så halvveis (siden jeg alikevel prater norsk med mannen og det er såpass rustent) så endte opp med norsk. Hun er bare 8 mndr, så har litt lyst å snu, men da må jeg ha meg en runde med oppfriskning först:P Mannen er finsk- han er fra den svenskspråklige delen av Finland, men prater finsk med vår datter, og kommer til å gjöre det med vår sönn også. De kommer til å gå i svensk barnehage, men vi betaler medlemsavgift i russisk bhgogså, så om vi får plass, skal vi vurdere å la barna gå der. Forelöpig bor vi i Finland, men tenker å flytte til Norge etterhvert. Trallala=)

Jeg er födt i Russland, kom til Norge når jeg var 10. Kan fortsatt russisk, men det er litt rustent, siden jeg kom til norge pga adopsjon og mine adoptivforeldre ikke prater russisk. Tenkte jeg skulle prate russisk med min datter, men det ble så halvveis (siden jeg alikevel prater norsk med mannen og det er såpass rustent) så endte opp med norsk. Hun er bare 8 mndr, så har litt lyst å snu, men da må jeg ha meg en runde med oppfriskning först:P Mannen er finsk- han er fra den svenskspråklige delen av Finland, men prater finsk med vår datter, og kommer til å gjöre det med vår sönn også. De kommer til å gå i svensk barnehage, men vi betaler medlemsavgift i russisk bhgogså, så om vi får plass, skal vi vurdere å la barna gå der. Forelöpig bor vi i Finland, men tenker å flytte til Norge etterhvert. Trallala=)
Så gøy de barna har da mulighet for 5 språk uten problem. Etterhvert.

Jeg er islandsk og far er norsk. Jeg snakker islandsk til sønnen min når vi ikke er rundt nordmenn. Ellers så har jeg lite fokus på språk.

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Jeg er födt i Russland, kom til Norge når jeg var 10. Kan fortsatt russisk, men det er litt rustent, siden jeg kom til norge pga adopsjon og mine adoptivforeldre ikke prater russisk. Tenkte jeg skulle prate russisk med min datter, men det ble så halvveis (siden jeg alikevel prater norsk med mannen og det er såpass rustent) så endte opp med norsk. Hun er bare 8 mndr, så har litt lyst å snu, men da må jeg ha meg en runde med oppfriskning först:p Mannen er finsk- han er fra den svenskspråklige delen av Finland, men prater finsk med vår datter, og kommer til å gjöre det med vår sönn også. De kommer til å gå i svensk barnehage, men vi betaler medlemsavgift i russisk bhgogså, så om vi får plass, skal vi vurdere å la barna gå der. Forelöpig bor vi i Finland, men tenker å flytte til Norge etterhvert. Trallala=)

Spennende :)
Her i nord er det godt å kunne både finsk og russisk :)
(Det eneste jeg husker av Fins er å bestille pommes frites og kakao med rom. hahaha)
Vi pleide å feriere i Findland tidligere og jeg har og hatt finsk kjæreste. Verdens blåeste øyer :O :D

Jeg har veldig lyst å spørre deg om hva du heter for det er så mange fine Russiske navn :)
Og veldig mange flotte Finske navn. :) Sååå mange.. *drømme seg bort*

Spennende :)
Her i nord er det godt å kunne både finsk og russisk :)
(Det eneste jeg husker av Fins er å bestille pommes frites og kakao med rom. hahaha)
Vi pleide å feriere i Findland tidligere og jeg har og hatt finsk kjæreste. Verdens blåeste øyer :O :D

Jeg har veldig lyst å spørre deg om hva du heter for det er så mange fine Russiske navn :)
Og veldig mange flotte Finske navn. :) Sååå mange.. *drømme seg bort*

Hehe, kjæresten min har faktisk ordentlig blå øyne:P Jeg synes det er en større frekvens av blonde her i Finland enn det er i norge, selvom Norge liksom er kjent for sine blondiner:P Jeg heter kjedelig nok Viktoria.. I Russland ble/blir jeg kalt Vika siden de har et "kallenavnsystem". Det morsomme er at i Finland betyr "vika" feil, hehe:D Min datter heter Alina, det er ikke kjempevanlig i Russland, men hun er oppkalt etter en barndomsvenninne, og den kommende sønn blir Viktor, så alt er anvennelig i Russland;) Om du kan bestille pommesfrites på finsk, kan du mer enn meg, hahaha:P Hvor i nord er du fra, om jeg kan spørre? Kirkenes?

Hehe, kjæresten min har faktisk ordentlig blå øyne:P Jeg synes det er en større frekvens av blonde her i Finland enn det er i norge, selvom Norge liksom er kjent for sine blondiner:P Jeg heter kjedelig nok Viktoria.. I Russland ble/blir jeg kalt Vika siden de har et "kallenavnsystem". Det morsomme er at i Finland betyr "vika" feil, hehe:D Min datter heter Alina, det er ikke kjempevanlig i Russland, men hun er oppkalt etter en barndomsvenninne, og den kommende sønn blir Viktor, så alt er anvennelig i Russland;) Om du kan bestille pommesfrites på finsk, kan du mer enn meg, hahaha:P Hvor i nord er du fra, om jeg kan spørre? Kirkenes?
Åååh fine navn. Og ja flere blonde i Finland synes jeg og. Haha.

Jeg er fra Tromsø. Men pappa bodde noen år i Båtsfjord og der gikk jeg i finsk samisk barnehage. Flesteparten snakket finsk eller russisk. :p

Skulle det bli en gutt her. Som det ikke blir. Var Viktor det enste navnet vi har blitt enig i. Kjempe fint.

Det er litt av et kallenavn system...

Vår lille blir nok flerspråklig :) jeg er selv halvt norsk halvt tysk og far er halvt norsk halvt polsk. Vi begge har familie i Tyskland og Polen som ikke snakker norsk, så lille får nok mulighet til å lære å både lære seg polsk og tysk :)

Back
Topp