utenfor

Bringebærdrops

Elsker forumet
Jeg blir vell regnet som en "ung mor". Fikk barn da jeg var 20 år, og er nå 21. Og det er naturlig nok ikke så mange andre jeg kjenner som har barn.

Føler på mange måter at jeg  blir utelatt i den venneflokken jeg er/var en del av. Hver gang de spør meg om jeg vil være med på noe, er det omtrent bare fest de spør om. Jeg er alenemor, og har verken lyst eller mulighet til å spørre familie om å passe. BF har ingen kontakt med verken ho eller meg, av eget ønske. Jeg har vært med de ut en gang siden tulla ble født. Prøver å be de hjem til meg etter at ho har lagt seg til film osv., men de skal stort sett ut på fest, spise, kino osv. så det blir ikke så ofte at de kommer. Men de ber meg jo med ditt de skal. Nå i det siste har de også begynt å bli sur når jeg takker nei til fester osv. fordi jeg ikke vil be om barnevakt. De sier det ikke rett ut , men svarer veldig kort og skjønner at de blir lei av å få nei.. Noen andre som føler det sånn noen ganger?

De eksluderer deg ikke, de spør deg jo hver gang de skal noe. At du ikke vil ha barnevakt er ikke deres skyld..

Jeg skjønner at det er kjipt at de ikke viser interesse for å komme hjem til deg.
 Hvis du kanskje blir med på noen av tingene de vil ha deg med på (kino e.l. hvis du ikke vil feste), så kanskje de vil komme til deg også. Du sier jo nei hver gang til dem, så da kanskje de tenker at de ikke gidder å si ja til deg heller.

De ekskluderer deg ikke, de spør deg jo hver gang de skal noe. At du ikke vil ha barnevakt er ikke deres skyld..

Jeg skjønner at det er kjipt at de ikke viser interesse for å komme hjem til deg.
 Hvis du kanskje blir med på noen av tingene de vil ha deg med på (kino e.l. hvis du ikke vil feste), så kanskje de vil komme til deg også. Du sier jo nei hver gang til dem, så da kanskje de tenker at de ikke gidder å si ja til deg heller.

FancyPants skrev:
De ekskluderer deg ikke, de spør deg jo hver gang de skal noe. At du ikke vil ha barnevakt er ikke deres skyld..

Er ikke kun det at jeg ikke vil, jeg vil det jo når det gjelder kino osv. Bare ikke fester der jeg må be om overnatting. Mest det at jeg ikke har mulighet til å få barnevakt... Familien min lever sitt liv, og føler at de ikke har så lyst å passe. Derfor har jeg ikke lyst å spørre.

Vet hvordan det er ja. Du kan jo prøve å bli kjent med noen som har barn istedet? :)

Hva skal de gjøre da?
Legge festingen på hylla fordi du har gjort det?
Beklager altså, men de spør deg om du vil være med, det er du som har valgt å få barn, ikke de.
Skjønner det er kjipt, men jeg synes faktisk du er heldig som har venner som spør deg om du vil være med, selv etter å ha fått nei flere ganger.
Synes det er du som er dårlig til å prioritere de, ikke omvendt.

pingvinenA skrev:

FancyPants skrev:

Er ikke kun det at jeg ikke vil, jeg vil det jo når det gjelder kino osv. Bare ikke fester der jeg må be om overnatting. Mest det at jeg ikke har mulighet til å få barnevakt... Familien min lever sitt liv, og føler at de ikke har så lyst å passe. Derfor har jeg ikke lyst å spørre.

Det er ikke vennene dine sin skyld.

Løsa skrev:
Hva skal de gjøre da?
Legge festingen på hylla fordi du har gjort det?
Beklager altså, men de spør deg om du vil være med, det er du som har valgt å få barn, ikke de.
Skjønner det er kjipt, men jeg synes faktisk du er heldig som har venner som spør deg om du vil være med, selv etter å ha fått nei flere ganger.
Synes det er du som er dårlig til å prioritere de, ikke omvendt.

Jeg sier over hodet ikke at de skal det, og forventer ikke det.. Og jeg vet at det er jeg som har valgt det ja... Mener ikke det. Men jeg har ikke valgt å være alene.. Og ja, vet at det ikke er deres skyld at jeg ikke har barnevakt. Mener ikke at de skal legge festinga på hylla, eller ofre noe for min skyld.

Hva kan jeg gjøre for å prioritere de , da?.. Jeg har et barn, og har ikke barnevakt. Har bedt de hjem til meg, og sier til de at de bare kan komme. Men for all del, jeg er heller alene hver eneste kveld istedenfor å ikke ha ho i livet mitt.

Ja, det var ikke meningen å være krass, jeg vet hvor kjipt det er...
Vennene mine orka ikke spørre meg om jeg ble med på fest en gang, så jeg må si jeg faktisk misunner deg den.

Det virker jo bare som om du har venner som er på et heelt annet sted i livet (ganske naturlig som du jo selv sier, du har barn og det har ikke de), der det er festing og uteliv det går i. Forstår veldig godt at det er trist at de ikke vil komme hjem til deg.. Men som sagt, det virker som om det er veldig forskjellige interesser ute og går, og da blir det vanskelig å få det til.

Enig i det rummy-o sier; hva med å få mer kontakt med folk som har barn? Om det ikke blir enklere å komme seg ut om kveldene, er det kanskje folk med mer av de samme interessene som deg, som faktisk kan ha en hjemme-kveld av og til. Kanskje de har lettere for å få barnevakt iblant og kan komme på besøk til deg? Og du til dem om du kan få barnevakt dersom det ikke innebærer at de må ha jenta di over natta? Og da får du i det minste folk å være med på dagtid, som også har små barn:)

Ønsker deg masse lykke til hvertfall!:-)

Løsa skrev:
Vennene mine orka ikke spørre meg om jeg ble med på fest en gang, så jeg må si jeg faktisk misunner deg den.

Ja, skjønner den.. Må bare innse at det er sånn det er, ikke bare for meg, men for alle. Uansett om man blir spurt eller ikke, så kan man ikke være med. Er jo fortsatt ung, så har jo egentlig god nok tid til alt senere også. Bare kjipt akkurat nå. Man blir litt gal av å bare være i en "baby-bobble" også, missforstå meg rett. Selv om jeg selvfølgelig velger ho foran alt annet. 

Hei!
Jeg vet hvordan du har det, etter jeg fikk barn har var det ikke alltid slik at jeg ville ut og feste ol med de vennene jeg hadde som ikke hadde barn . var ikke helt det jeg med en gang prioriterte å prøve å skaffe barnevakt til.Det som jeg synes var det beste for meg var å være sammen med andre venner med barn, så jeg ville prøvd å se om jeg kunne fått noen nye venner enten vi BV/barselgruppe ol.
Jeg mener ikke at du skal kutte ut de andre vennene dine, men de er på ett helt annet sted i livet enn du er, og det er nok litt mere koselig for deg å være litt sammen med andre likesinnnede som  deg.
Forsett og be den venner hjem til deg, og prøv å fortell på en tydelig måte til de nærme vennene dine at du savner dem, men ikke akkurat nå kan/vil skaffe barnevakt bare for at dere skal være litt sammen.
og hør med familien din om de kan passe lille gullungen din mens du feks spør vennene dine om de vil være med deg på kino.
jeg forstår at det ikke er lett, og spesielt for deg som er ung mor alene med alt ansvar!
Jeg har selv vært begge steder,vennine til ung mor,og senere ikke fullt så ung mor,men blitt forlatt av de som ikke har barn.
Håper jeg sa noe som kunne gi deg litt å tenke på!:)

Hvor bor du? Hva med å prøve å skaffe noen venner med barn der du bor? :)

pingvinenA skrev:

Løsa skrev:

Ja, skjønner den.. Må bare innse at det er sånn det er, ikke bare for meg, men for alle. Uansett om man blir spurt eller ikke, så kan man ikke være med. Er jo fortsatt ung, så har jo egentlig god nok tid til alt senere også. Bare kjipt akkurat nå. Man blir litt gal av å bare være i en "baby-bobble" også, missforstå meg rett. Selv om jeg selvfølgelig velger ho foran alt annet. 

Jeg tror nok det er der problemet ligger. At du ikke kan.
Det er sikkert en av bakdelene med å være en ung mor, at vennene ikke er på samme sted i livet. Men tenk på den milfen du blir når ungene vokser til og du kan ut på sjekkern igjen mens venninnene dine sitter der med sine strekkmerker, hengepupper og småbarn :P

Back
Topp