Uten sukker !

1981

Andre møte med forumet
Hei :) 
Er det flere her som må holde seg unna sukker ?  Jeg har igjen 10 uker og må snu om hele kostholde helt.. Vansklig da jeg har vært sunn i hele svangerskapet. Godteri,brus og kaker  er jeg ikke glad i.. tar heller vann og ser på de andre.. :)  Fikk beskjed at jeg måtte holde meg unna pasta og pizza.. men det må jo værer mere enn det ? 
Takker for svar og tips :) 

Ps: Kjøpt uten sukker pålegg så langt :) 

karbohydrater (hvetemel) blir omdanna til sukker, så pasta,ris og potet er ikkje bra. sjekk på innholdfortegnelsen etter kor masse det er i dei forskjellige varene,men er ganske vanlig å tilsette sukker i halvfabrikat og ferdigmat.   lykke til! :)))   viss du kjenner nåkken med diabetis, så kan du jo snakke litt med dei :)

Oj, hvorfor det egentlig?? 

Jeg hadde ALDRI i verden klart meg uten sukker!!! Er vel heller avhengig av det jeg:p
-det er jo sukker i "alt", med tanke på at karbohydrater også blir omdanna til det. 
Hold deg hvertfall langt unna alt som er fra toro og annet halvfabrikata, er sinnsykt mye skjult sukker i mat!! 

*masse masse lykke til*

Vist du ska ska holda deg unna alt sukker, så trur eg det villet hjulpet å lest Lavkarbo blogger :)
Klarte meg fint med et sukkerfri liv, helt til et sjukehusopphold.... då sprakk eg.
Å det e heilt utrolig ka forferdelig "avhengig" eg føle meg nå :/  hate det!
Va lettare å slutta å røyka... :-P

Jeg prøver å spise minst mulig sukker, men holder meg ikke helt unna. Tar meg en tvist eller kjeks etter middag som regel for å dempe søtsuget!

Må desverre holde meg unna sukker.. posene jeg bruker er kun saus :) Men skal til ny kontroll snart så får se hvordan det går.. Jeg krysser fingrene på at jeg kan spise litt mere da.. ser på barna og gubben spise kake og alt :( Jeg har jo bare lyst på en liten bit.. godt det bare er 9 uker igjen.. :) 

Back
Topp