Uten bebis i 1 uke?

Ulva

Forumet er livet
Hadde dere klart dere uten bebis i 1 uke?

Sambo har jo sin pappaperm nå og jeg begynner på jobb på mandag igjen. Nå i september skal han dra hjem til foreldrene sine og være med på sauesanking og han mener å være der i en hel uke!!! [&:] Han må jo selfølgelig ta snuppa med seg, siden jeg jobber. Så mens han springer på fjellet etter de jævla ulldottene skal tanta til Nadine passe henne. Vet neimen ikke om jeg liker dette nei...

Joda hun lider ikke noe nød hos tanta sånn sett men siden snuppa er vanskelig å få i nok drikke og til tider mat, så blir jeg bekymret. Tanta har matet henne noen ganger nå når vi har vært der og hun prøver jo ikke nok å få i henne nok drikke og mat. Så snart snuppa snur seg litt unna så kommer "hun vil ikke ha mer" og så slutter hun...

Dessuten vet jeg ikke om jeg klarer være uten snuppsi så lenge... 

ORIGINAL: *Emmami*

ORIGINAL: Ulva

Joda hun lider ikke noe nød hos tanta sånn sett men siden snuppa er vanskelig å få i nok drikke og til tider mat, så blir jeg bekymret. Tanta har matet henne noen ganger nå når vi har vært der og hun prøver jo ikke nok å få i henne nok drikke og mat. Så snart snuppa snur seg litt unna så kommer "hun vil ikke ha mer" og så slutter hun...

Dessuten vet jeg ikke om jeg klarer være uten snuppsi så lenge... 

ah, nei da blir det jo noe helt annet! kjenner litt til det kan du si med bf...

men han har jo pappaperm, så igrunn burde han jo bruke den til snuppa og ikke det som han skal!
men det er meg da, som tenker slik
[:-]

Ja det er det jeg også tenker og mener...når han har pappa perm så burde den prioroteres snuppa. Til nå så har han stått og snekret i 14 dager fra morgen til kveld til familien... [:@] (så der har min 14 dager av ferien gått til helvette...sittet inne sammen med snuppa).

Nei, det tror jeg virkelig ikke jeg hadde klart..
Synes du skal forklare han at du allerede går fra å være hjemme med henne hver dag til å måtte begynne i jobb og ikke se henne på mange timer, og bare det er en stor overgang (om du føler det sånn da). Og at du ikke liker tanken på å ikke kunne få se henne i det hele tatt på en hel uke. Synes det er ganske hensynsløst av han egentlig..

Hva om det hadde blitt gjort motsatt, hadde det vært helt greit for han? At du f.eks dro på ferie alene med hun og var borte 1-2 uker?

Skal snakke med han om det... måtte bare lufte tankene mine først, i tilfelle jeg hørtes helt bitch ut med det jeg tenker..

ORIGINAL: Alexandra82

Hadde aldri klart 1 uke uten guttungen.

Sier meg enig med de andre om at pappaperm skal prioriteres slik at han er hjemme med jenta deres.
Han setter jo deg i en skikkelig klemme, synes jeg.

Enig der!!

Og, jeg hadde heller ikke klart meg, Ikke ville jeg "utsatt" jenta mi for det heller, for hun hadde jo savnet meg nå som hun er så liten... Huff, nei..

Nei, det hadde jeg ikke godtatt. Jeg har til og med sagt til min mann at jeg er negativ til at han skal gå til sin mor hver eneste dag, da pappapermen er for å knytte bånd med sin far. Barna er i en utrolig tilknyttende fase akkurat nå. Det står jo til og med på babyverden sin "måned for måned" på 7 mnd at mor ikke bør forlate babyen over tid (altså f.eks reise på ferie) nå. Så det ville jeg ikke akseptert! De har gått for den enkle løsningen - han har "fri", altså kan han være med. De får heller leie inn folk eller få tak i andre synes jeg.

Det hadde jeg ikke gått med på, enkelt å greit.
Sånt får vente til han har blitt gått over 1 år.

JEG skulle nok klart det, men ikke på det grunnlaget... Pappaperm er ikke alenetid. Hadde nok blitt stilt spmtegn om vi hadde plassert bort babyen i 1 mnd av permen vår... (Om man tenker prosentvis, og om mor tar lengst mulig..)

Synes ikke du er noen bitch for ikke å synes dette er ok!

Ikke godtatt her heller. Pappaperm skal benyttes hjemme i vanlige hverdagslige former[:)]

ORIGINAL: Ulva

Ja det er det jeg også tenker og mener...når han har pappa perm så burde den prioroteres snuppa. Til nå så har han stått og snekret i 14 dager fra morgen til kveld til familien... [:@] (så der har min 14 dager av ferien gått til helvette...sittet inne sammen med snuppa).

Da hadde værtfall jeg satt ned foten!!!! [:@]

Men ang å ikke se henne en hel uke, hmmm... Hadde han dratt dit på ferie hadde det vært ok, men når han skal dit for å jobbe... Nææææ, trukke det gitt! Han sin "jobb" nå er å være sammen med henne![;)]

Det mener vertfall jeg[:)]

For meg hadde det nok ikke vært et stort problem om han tok med seg ungen og dro vekk (evt. om jeg dro en uke bort). Det jeg merker jeg har problemer med er at han åpenbart ikke har tenkt å bruke pappapermen til å være pappa. Hadde det vært min mann hadde han bare fått akseptere at i permisjonstiden har han hovedansvaret. Han hadde kanskje fått lov til å bruke barnevakt så mye som jeg har gjort mens jeg har hatt permisjon - tre ganger - stort sett ca 2 timer hver gang.

ORIGINAL: Nibbler

Usikker om jeg hadde klart meg ei uke uten frøkna i utganspunktet da, men hvis jeg hadde det så kunne jeg kanskje akseptert det om det var snakk om 3-4 timer sauesanking om dagen (men regner med at det er snakk om mye lengre dager enn det.) Og så hadde jeg reist dit i helgene hvis de var der (men mulig det ikke lar seg gjøre pga avstand).

Her er det snakk om opp på fjellet i 8-tiden og ned i 5 tiden... + så skal dem samle sammen sauene og kjøre dem til marka der fjøsen ligger...såe han blir nok ikke å se henne så mye nei...

Håper dere finner ut av det. Aldri i verden om jeg hadde klart en uke uten han. Sliter bare jeg er på jobb :(
Lykke til :D

ORIGINAL: Durken

Ikke godtatt her heller. Pappaperm skal benyttes hjemme i vanlige hverdagslige former[:)]
Sign!

Tja.. Jeg vet ikke helt jeg.. En hel uke synes jeg er litt mye, nå så tidlig.. Jeg hakke nok maks klart meg 2 netter uten han[:)] Da hadde jeg nok savnet han noe enormt!
Kanskje dere kan bli enig om noe[:)]

Back
Topp