Utelukkende morsmelk anbefales

Følger denne dama på facebook (milk meg) og hun har så mye bra å komme med. Er du interessert i amming og trenger gode råd så anbefaler jeg alle å følge henne altså :)

Leste noen kommentarer. Hvorfor må folk som gir mme ta det så personlig når noen opplyser om fakta om amming og helse? Det virker jo som vi må slutte å forske på brystmelkens fordeler, for de som bruker mme kan bli lei seg! Skal ikke vi som kan amme få verdifull informasjon?
Jeg synes det var en god artikkel jeg.

Leste noen kommentarer. Hvorfor må folk som gir mme ta det så personlig når noen opplyser om fakta om amming og helse? Det virker jo som vi må slutte å forske på brystmelkens fordeler, for de som bruker mme kan bli lei seg! Skal ikke vi som kan amme få verdifull informasjon?
Enig.

Og i tillegg - når det gjelder akkurat denne artikkelen - så handler det jo ikke om de som ikke kan amme, men de som tenker at det er like greit å gi mme innimellom uten at det gjør noe. Men så ser man jo her hvor mye det faktisk gjør:)

Ja, det kan du lure på. Jeg er så lei av at man må passe på hva man sier hele tiden fordi NOEN kan ta seg nær av det.
Det er vel ingen hemmelighet at morsmelk er best for en baby. Det betyr ikke automatisk at de som gir mme er dårlige mødre... Fakta er og blir fakta. Morsmelk er best, MME er bra!

Smart å vite. Husker irritasjonen min når bestemor (svigers) lånte lillegutt og jeg la igjen flasker med morsmelk som skulle holde de timene og mme som backup og de ikke brukte mine flasker som jeg hadde slitt med å få laga! Hmfp!

Altså, jeg blir ikke fornærmet av artikkelen, men jeg har gjort alt jeg kan for å øke produksjon og det funket ikke. Så da måtte jeg Gi mme. Men jeg har ikke gitt opp! Og nå som lille nærmer seg 6mnd skal vi starte med middagsmat. Hun har allerede smakt forskjellig grønnsaker og frukt. Spiser grøt 1-3 ganger om dagen. Og jeg ammer. Nå vil hun ikke ha så mye mme lenger.

Back
Topp