Uteklær

Sølvjenta

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Temperaturen kryper raskt på den blå siden, iværtfall her i Trøndelag. Har allerede hatt flere perioder med minusgrader, og da dukker opp problemet med bekledning!

Enn så lenge så passer to av mine vinterparkaser, men får jo ikke på meg boblebukse eller turbukse... Har også ei Stormberg dunkåpe for gravide som man kan «åpne/utvide» i sidene for å gi magen mer plass, men denne er jo tynn så bruker parkasene så lenge det lar seg gjøre!

Hittil har jeg brukt en ullstilongs og vanlig gravid-joggebukse. Så lenge jeg har godt med klær på overkroppen så har det gått bra, men vinden blåser jo rett igjennom- og det er ikke så praktisk hvis man skal være en del ute da det verken er varmt, vind-eller vanntett.

Tips anyone?o_O
 
Vanskelig med en voksende mage, men sist gikk jeg for lag på lag, det gjør jeg ellers også, men syns det fungerer veldig fint :)
 
Hva med mannens uteklær? Her passer utebuksa hans og regner med jeg kommer til å låne en jakke av han også hvis det blir veldig kaldt. Enn så lenge bruker jeg ullgenser og kneppet igjen min egen vinterjakke med en knapp over brystet :p men er ikke ute og går i timesvis akkurat :joyful:
 
Har ordna meg en gravidkåpe som også kan brukes som bærekåpe etter mini kommer :) Den går litt nedover beina også, så da fryser jeg ikke så lett på låra heller :)
 
Jeg har fått pappas boblejakke. Der har jeg fortsatt litt plass til å utvide magen :)
 
Tenkte mer på føttene jeg nå, overkroppen har jeg enda klær til:happy:
 
Tenkte mer på føttene jeg nå, overkroppen har jeg enda klær til:happy:
Åja, hehe. Jeg bruker joggeskoene mine fortsatt når jeg er på korte turer. Men har arvet noen gamle vintersko som er romslige og har plass til ullsokker. Hva bruker du?
 
Åja, hehe. Jeg bruker joggeskoene mine fortsatt når jeg er på korte turer. Men har arvet noen gamle vintersko som er romslige og har plass til ullsokker. Hva bruker du?


Hahaha! Altså, underkroppen ment jeg vel egentlig :wacky::D:hilarious: Sliter med å finne riktige ord for tiden :meh:

Jeg bruker vanntette, «sneakers» som er fôret, de har borrelås så jeg slipper å stå blyd å knyte:p

Men syns det er upraktisk å skal bruke geavid-joggebukse hele vinteren :shifty:
 
Skulle så gjerne ønske at jeg hadde mulighet til å være mer ute i den kalde og friske lufta.. Blir liksom bare ut til bilen og inn igjen, på en god dag kan jeg gå å hente posten. Men men, kjøpte en vinterjakke (mama HM) på salg i sommer og den er veldig ok. Satser på at den kan bli brukt som bærejakke etter fødsel :)
 
Kjøpe høye støvletter så vil det varme leggene dine iallefall. Og kombinere med ei lang kåpe. Jeg kjøpte en jakke fra mamalicious tidligere i vinter. Den er lang og god, men ikke i dun så må kle meg godt under likevel. Får du ikke plass til strømpebukse under mammajeans, hvis det er det du vil gå i? Selv trives jeg godt i joggiser gir tiden ;) Jeg kjøpte en i ull, kanskje det er et tips? Ullstrømpebukse med ulljoggebukse over. Får tak i ulljoggebukser på Cubus og Days like this bla.
 
Hahaha! Altså, underkroppen ment jeg vel egentlig :wacky::D:hilarious: Sliter med å finne riktige ord for tiden :meh:

Jeg bruker vanntette, «sneakers» som er fôret, de har borrelås så jeg slipper å stå blyd å knyte:p

Men syns det er upraktisk å skal bruke geavid-joggebukse hele vinteren :shifty:
Haha du er nok ikke den eneste! Jeg har brukt ullunderbukse og en treningsbukse over. Synes det ser litt bedre ut enn joggebukse :p
 
Eg har ei boblebukse som eg så vidt får til å passe, og ein diger boblejakke. Elles har eg gravid regnbukse og lang gravid regnjakke, begge frå stormberg. Supert for å halde vind ute, så kan ein ha fleire lag under. Buksa er litt liten i størrelsen, så vil anbefale å kjøpe den stor om ein skal kjøpe den typen.

Det et mykje fint brukt å finne på finn.no eller på sånne kjøp og sal sider på Facebook om ein ikkje vil kjøpe nytt.
 
Har ikke hatt de aller kaldeste dagene her ennå, men det var én dag jeg trengte vindtett og varme på beina for ikke så lenge siden og da tok jeg gamle boblebuksa. I stedet for å lukke igjen tok jeg en hårstrikk igjennom knappehullet og «festa» på knappen. Fikk godt med ekstra strikk da;) og ingen ser jo at buksa er åpen under jakka:) funka bra det.

Ellers er det jo ganske billig med m store varme kjeledresser på coop obs, hehe, men det er kanskje litt over the top;) bedre enn å fryse dog.
Jeg har en som jeg pleier å bruke ved vinterlek med nevøer og niecer, og den passer fortsatt fordi den er så stor....så da har jeg en plan B hvis det plutselig blir veldig kaldt:joyful:
 
Skibukse med seler. Får den ikke igjen men det går godt med si jakke over :)
 
Back
Topp