Ligger også mange tråder lenger bak i tid hvor du kan finne tips
mye utedresser i minste størrelsene finner du pent brukt.
Vi har hatt dette:
- Katnakken vinterregndress
- Dockboots
- Vinterdress (likt mest Isbjörn og Wheat)
- Vintersko, Finn et merke som sitter godt på. Føtter er ulike. Liker godt viking til minste (bred fot) og superfit til eldste (smal fot men høy rist)
- Tynne ullsokker til å ha i skoene
- Diriksons vintervotter (prøvd mye ulikt, disse sitter godt på om str er riktig).
- Tynn ulldress
- Todelt ull, litt tjukkere hjemmestrikk
- Varm og tjukk halslue fra Kivat eller Huttelihutt
- Tynnere halsluer når været blir mildere
- Sydvest
- Fôra regnvotter, synes alt jeg prøver er like bra, enten det er billige eller dyre merker.
Og når det blir vår har vi også vindfleecejakke, overtrekksbukse, todelt regntøy uten fôr, vårsko/overgangssko, skalldress fra PoP hvor fôret kn tas ut. Tynnere skallvotter fra PoP.
Bor på Østlandet
I år har vi brukt vinterdressen en god del, mens i fjor var det slaps og regn hele vinteren, så da fikk vinterrregndressen og Dockboots vært i bruk nesten hver eneste dag.
Så trenger man ofte tøfler til innebruk og eksttaklær.
Vår barnehage ga også liste over hva slags uteklær som var lurt å ha på plassen
og med eldste etterspurte de spesifikt noen ting etterhvert som hadde vært praktisk. Også kjøpte jeg det. Feks vindtett fleecejakke og overtrekksbukse/regnbukse brukes myyye tol tidlig høst og sein vår når det er fint vær men bløtt i gresset og sandkassa.
Alt trenger ikke være kjøpt inne nøyaktig den dagen dere begynner
Test gjerne klærne før barnehagestart så du ser at det holder tett og kan beveges i. Din er også ganske liten? Sånn at det kan være aktuelt med fotposer i stedet for sko.
Mine har vært 18mnd ved barnehagestart, men fra de var en 10 mnd alder var vi ute 30-60 min hver dag i all slags vær, så vi hadde allerede testa hvilke votter som ikke ble dratt av, hva som holdt varmt og tørt.