Uteblitt mens

Hysj...

Glad i forumet
Jeg skulle fått mensen på lørdag, jeg pleier å være så på dagen regelmessig, siste gang mensen var for sen var jeg gravid. Vi brukte prevensjon, men det gjorde vi første gang jeg ble gravid også. Har hatt mensen regelmessig siden den kom tilbake etter endt amming, og har hatt den regelmessig rundt 3-4 ganger før den nå ikke har kommet.

Er helt fra meg, mannen har gjort det ganske klart at dette er noe han ikke ønsker nå, nr 2 så tett opp i nr 1. Jeg jobber på engasjement og kontrakten er ferdig til nytt år, da kommer jeg ikke til å bli ansatt noe annet sted for magen kommer alt til å synes. Og ikke kan jeg kreve at de ansetter meg på nytt der jeg jobber heller siden kontrakten er klar på at jeg kun er ansett til nytt år med mulighet for ny kontrakt.

Mannen sier jeg ikke skal stresse og tenke for mye før vi får tatt en graviditetstest, men jeg har vel egentlig bestemt meg for å vente til lørdag med å ta testen. Har det likevel rimelig tungt nå.

Jeg har vært skikkelig hormonell de siste dagene, begynner nesten å gråte nå mens jeg skriver dette, men det kan like godt være et tegn på at mensen snart kommer som at jeg er gravid.

Har vært kvalm de siste dagene, hatt vondt i ryggen i to uker, smerter i nedre mageregion fra tid til annen og stikkende smerter i "private" deler, men også alt det kan like gjerne skyldes graviditet som at mensen er rett rundt hjørnet.

Lukte sansen min virker det som er forsterket, det husker jeg fra forrige graviditet, så det er muligens et tegn som tyder på at det er gravid jeg er....

Jeg kommer til å beholde og elske barnet over alt på jord om det viser seg at jeg er gravid, det vet jeg, er bare det at jeg er så sliten, har mange søvnløse netter fremdeles og jobber fulltid.

Måtte bare få det ut! Dette er ikke en oppfordring til å være krass mot meg.
Med andre ord please avstå fra slemme kommentarer om dere kommer på noen, jeg orker ikke det akkurat nå....

Skal ikke komme med noen slemme ord i det hele tatt jeg, men jeg skjønner ikke helt. Du skulle hatt mensen på lørdag som var, men du skal vente til kommende lørdag med å ta en test. Hvorfor det? 
Hadde det ikke vært greit å bare tatt den i morgen tidlig og fått et svar?

Er det noe annet som har skjedd den siste tiden som kan spille inn på syklusen din? Stress eller andre plutselig omveltninger kan spille inn. 

Vil vente med å ta testen til lørdag fordi jeg nok kommer til å knekke litt sammen om den er positiv, derfor er det fint om jeg kan ha "tid" til å gråte og ikke må stress meg på jobb, eller i seng etc. (Livet er ganske hektisk for øyeblikket, og jeg tror det kanskje er litt av en forsvarsmekanisme, at jeg helst vil få lov å håpe jeg ikke er det i noen dager til, før jeg må ta ansvar for det som har skjedd).

Og jo da er under en hel masse stress og omveltninger for tiden (har begynt tilbake i full jobb, og barnet mitt våkner kl 04.30 hver morgen.) Er bare det at stress aldri før har hatt noen innvirkning på syklusen min, derfor tør jeg ikke "håpe" på at det bare er stress.

Takk, kanskje jeg bare burde ta den dumme testen og bli ferdig med det. Er bare det at i mitt hode så føles det som den helt sikkert kommer til å være positiv, fordi den eneste gangen jeg har tatt en test var den positiv.

Er jo ikke akkurat veldig produktiv her jeg sitter på jobb slik ting er nå, kanskje jeg går innom apotek på vei hjem og kjøper test.

Back
Topp