Uteblitt mens etter provera-kur

Plutseliten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Februarlykke 2022❄️
Hei fine damer!

Vi har satt en liten pause på prøvingen pga utredning av mulig arvelig sykdom hos eldstemann i huset. Lang historie kort...

Jeg har MYE kluss i hormonene mine og blør/spotter brunt slim hver eneste dag hvis jeg ikke får hormoner. Så i samråd med gyn skulle jeg fortsette å ta provera for å stoppe spottingen og få èn ordentlig blødning, vente 14 dager etter blødning for så å begynne på provera igjen osv. Prevensjon er uaktuelt pga jeg ikke vil ha mer kluss enn det allerede er når vi forhåpentligvis begynner prøvingen igjen en dag. Så den eneste forskjellen fra vi prøvde til nå er at jeg ikke bruker eggløsningsstimulerende hormoner. Og jeg har jo ikke eggløsning av meg selv.

vel, så kommer spørsmålet. Jeg var ferdig med siste proveratablett for nøyaktig 3 uker siden (21 dager), og hadde da gått på en 10 dagers kur. Så 31 dager siden første tablett og 21 dager siden siste tablett.

Jeg har ikke fått mensen enda?? Når fikk dere mensen etter provera?

jeg tenker at graviditet er rimelig utelukket, jeg har ikke eggløsning av meg selv og provera skal i utgangspunktet hindre el. selvom det ikke er prevensjon i seg selv, så er ikke akkurat forholdene tilstede fra før for at kroppen min skal klare el selv, så når det da i tillegg tilføres progesteron så tenker jeg graviditet vil være svært usannsynlig. Har heller ingen symptomer på dette, ja foruten at jeg ikke får mensen da.
 
Første gang jeg fikk provera for litt over ett år siden fikk jeg bare bittelitt brun utflod. Andre gangen litt senere blødde jeg aldri. Først etter 2 mnd med østrogenplaster og provera etter det så blødde jeg bra. Mens når jeg i sommer gjorde det samme med østrogenplaster og provera fikk jeg knapt en blødning igjen...
Har nå fått beskjed om at jeg mest sannsynlig har en svikt i eggstokkene osv som gjør at slimhinnen min ikke vil bygge seg opp
 
Back
Topp