Utebekleding for våren 5 mnd baby

Miramar

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Mitt første barn, så derfor jeg er usikker..
Til nå har jeg kledd babyen min i ulltøy også ullfleece-dress, lue og votter + vognpose i vognen.
I april blir hun 6mnd og tenkte å gå over da til sportsvogn-del.
Hvordan kler du din baby for våren, når man går over fra bag-vogn til sportsvogn-del?
 
Akkurat likt :) men blåser d, så dytter jeg bare vognposen godt rundt kroppen:) og evt tynn lue med vindstopper over ørene:)
 
Mitt første barn, så derfor jeg er usikker..
Til nå har jeg kledd babyen min i ulltøy også ullfleece-dress, lue og votter + vognpose i vognen.
I april blir hun 6mnd og tenkte å gå over da til sportsvogn-del.
Hvordan kler du din baby for våren, når man går over fra bag-vogn til sportsvogn-del?

Har hatt samme påkledning som du beskriver, bare med ullsokker på de kaldeste dagene i tillegg.

På våren har jeg pleid å beholde vinterposen så lenge som mulig, også heller regulert det babyen ha rpå opp. Så har feks bare lagt i 1 sett body og strømpebukse, med en tynn strikkejakke og lue med eller uten hals.
Er det enda varmere trenger man kanskje ikke strikkejakken, en tynnere lue osv :)

Man kan også bytte til vår pose også kle på like mye som vinteren, men jeg synes det er lunere med vinterposen og deilig å slippe så mange lag å kle på før man kan gå ut.

Byttet til sportsdel rundt 5-6 mnd.
 
Nå har de t ikke vært så kaldt denne vinteren, men hvis det har vært flere minus har jeg hatt et ekstra ullteppe inni eller utenpå vognposen.
 
Synes mange kler babyene sine i alt for mye. Man burde se an babyen sin. I de tykke gode vinterposene som typ Easygrow nature/nord trenger man ikke noe særlig mer enn ullbody, ullstrømpebukse, lue, hals og votter når de skal sove. Posene varmer best når de ikke er stappet fulle. Er det minusgrader (noe det knapt har vært i vinter) kler jeg et tynt lag til. Er de våkne å sitter med armene ute bør man selvsagt ha noe på overkroppen.
 
Synes mange kler babyene sine i alt for mye. Man burde se an babyen sin. I de tykke gode vinterposene som typ Easygrow nature/nord trenger man ikke noe særlig mer enn ullbody, ullstrømpebukse, lue, hals og votter når de skal sove. Posene varmer best når de ikke er stappet fulle. Er det minusgrader (noe det knapt har vært i vinter) kler jeg et tynt lag til. Er de våkne å sitter med armene ute bør man selvsagt ha noe på overkroppen.

Haha, hvorfor synes du folke kler på barna for mye? :p man må vel bare gå utfra at babyens foreldre vet om barnet blir fort kaldt. Du sier jo at man skal se an babyen, men det henger ikke helt sammen med at du mener at de har på for mye klær. Mener du at folk ikke ser an barnet, men bare tar på masse tøy da, og ikke klarer å kjenne om babyen har vært litt for varm når det kommer ut av posen?
Jeg har ikke opplevd det noen gang hvertfall.
 
Haha, hvorfor synes du folke kler på barna for mye? :p man må vel bare gå utfra at babyens foreldre vet om barnet blir fort kaldt. Du sier jo at man skal se an babyen, men det henger ikke helt sammen med at du mener at de har på for mye klær. Mener du at folk ikke ser an barnet, men bare tar på masse tøy da, og ikke klarer å kjenne om babyen har vært litt for varm når det kommer ut av posen?
Jeg har ikke opplevd det noen gang hvertfall.
Ja, det er nettopp det jeg mener. Tror folk føler på at de må kle de mer enn de må, men det er helt unødvendig med masse ekstra tøy eller tepper oppi de tjukke vinterposene. Stapper man de fulle så virker de ikke som de skal. Det blir som ullsokker i trange sko.

Fint at du ikke har opplevd det. Jeg ser det ofte.
 
Ja, det er nettopp det jeg mener. Tror folk føler på at de må kle de mer enn de må, men det er helt unødvendig med masse ekstra tøy eller tepper oppi de tjukke vinterposene. Stapper man de fulle så virker de ikke som de skal. Det blir som ullsokker i trange sko.

Fint at du ikke har opplevd det. Jeg ser det ofte.

Når det er sagt mener jeg jo at vi faktisk har behøvd 2 lag i posen da. Det virker kanskje som at du mener at alle har nok med body og strømpebukse? Her har vi måttet hatt ulldress, sokker og lue med hals utenpå det når det har vært 7-8 minusgrader ute.
Men jeg lurer jo veldig på hvordan man eventuelt kan ha på barna enda mer enn det da?
Og posen tetter ikke helt oppe ved åpningen så på de kalde dagene har vi faktisk måttet hatt et teppe inni posen som først og fremst legges øvers ved barnet. Det erikke noe jeg har følt meg pressa til, det er jo noe jeg har gjort fordi jeg har tatt ut en for kald baby dagen i forveien :rolleyes:
Så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan mene at det i alle tilfeller er helt unødvendig og at man samtidig skal se an været og sin egen unge.
Det er jo ulikt hvor lett de blir kalde, og også hva slags klima man har rundt om i landet.
 
Når det er sagt mener jeg jo at vi faktisk har behøvd 2 lag i posen da. Det virker kanskje som at du mener at alle har nok med body og strømpebukse? Her har vi måttet hatt ulldress, sokker og lue med hals utenpå det når det har vært 7-8 minusgrader ute.
Men jeg lurer jo veldig på hvordan man eventuelt kan ha på barna enda mer enn det da?
Og posen tetter ikke helt oppe ved åpningen så på de kalde dagene har vi faktisk måttet hatt et teppe inni posen som først og fremst legges øvers ved barnet. Det erikke noe jeg har følt meg pressa til, det er jo noe jeg har gjort fordi jeg har tatt ut en for kald baby dagen i forveien :rolleyes:
Så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan mene at det i alle tilfeller er helt unødvendig og at man samtidig skal se an været og sin egen unge.
Det er jo ulikt hvor lett de blir kalde, og også hva slags klima man har rundt om i landet.

Føler jeg har svart på dette over :)
 
Min sønn er 6 mnd (i går). Jeg har kjøp en softshelldress i størrelse 86 til han, som han kan bruke denne sesongen. Den er enkel å brette i armer og bein (myk). Den kan derfor også brukes til neste år. :) Fikk tips om å gjøre det sånn av min søster som har en datter født oktober 18, og hun hadde også gjort det sånn i fjor :)

I sportsdelen kommer vi til å bruke lillelam, ullbalaklava, strikkesokker og votter fremmover. Har saueskinnvinterpose til nå og vårpose til om et par månder.
 
Synes mange kler babyene sine i alt for mye. Man burde se an babyen sin. I de tykke gode vinterposene som typ Easygrow nature/nord trenger man ikke noe særlig mer enn ullbody, ullstrømpebukse, lue, hals og votter når de skal sove. Posene varmer best når de ikke er stappet fulle. Er det minusgrader (noe det knapt har vært i vinter) kler jeg et tynt lag til. Er de våkne å sitter med armene ute bør man selvsagt ha noe på overkroppen.

er nok litt forskjell på babyer, men når der gjelder mine er jeg enig med det. Holder fint med et lag ull og evt en litt tykkere ulljakke på de kaldeste dagene her (har easygrow nature). Tar jeg på mer så blir det altfor varmt for mine.
 
Ja, det er nettopp det jeg mener. Tror folk føler på at de må kle de mer enn de må, men det er helt unødvendig med masse ekstra tøy eller tepper oppi de tjukke vinterposene. Stapper man de fulle så virker de ikke som de skal. Det blir som ullsokker i trange sko.

Fint at du ikke har opplevd det. Jeg ser det ofte.
Enig med deg, også sett det ofte
 
Back
Topp