Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
selv hadde jeg ikke reagert - men reagerer ikke på slikt på søndager heller....mener folk må få lov å gjøre slikt når de har fri, uansett om d er røddag ell ikke!
Hadde ventet til klokka var sånn rundt 11-12.. Så de naboer som er så heldige at de kan sove lenge ikke blir vekket. Ellers hadde jeg ikke brydd meg,naboen min begynte med motorsag for 20 minutter siden.
Her kjører vi traktor, driver med motorsag og andre morsomme bråkete redskaper hver dag, stort sett. Bor heldigvis ganske langt unna folk, så det burde ikke være noe problem. Alle andre rundt her gjør det samme! Påske eller ikke, her må det jobbes..
Setter man i gang med snekring på stille dager må man ikke bli sjokkert om naboer klager, man er i sin fulle rett til å ringe politiet om man som nabo syns det er støy. Og er man så løk at man setter i gang med slikt arbeid på stille dager så vent iallefall til etter kirketid. Ja det er etter kirketid i dag nå.
Personlig plager det ikke meg, men jeg syntes man skal ta hensyn til at det faktisk er stille dager. Som sagt over her har man sin fulle rett som nabo og ringe politiet pga støy på disse dagene, og for å ikke lage dårlig stemning rundt meg ville jeg forhørt meg med de rundt om det var greit.
Her i gata er det aldri slikt arbeid på stilledager og søndager så trur nok at folk hadde reagert om noen startet med å snekre i dag...
Går ut fra at behovet for å snekre platting er større enn enkeltes behov for å håndheve regler bare fordi de ikke har annet å ta seg til, så jeg ville tatt sjansen. Slike mennesker som sistnevnte tilhører tross alt ikke flertallet, vil jeg tro og håpe. Hold på i anstendig tid, så går det sikkert bra. Hvis ikke så får dere en telefon fra naboen eller et besøk av politiet. Big deal.