Ute i kaldten

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Hva er grensen på deres bhg? Bhg til mine barn har grensen på 10- på de minste barna. Er 13- nå. Jeg synes det er litt tidlig å ta inn de største på småbarn. Med eldste fikk vi beskjed om at små barna ikke burde være ute ved 10- og vind og 15- vindstille. Er vindstille her nå og blå himmel.

Har ikke hørt noe spesielt ang. grader, de ser ann været. Men har lagt merke til at det er ikke så veldig mange minusgrader som skal til før de bare blir inne (småbarnsavdelingen).
På storbarnsavdelingen er de ute når det er litt kaldere

Jeg jobber i barnehage og -10 er grensa for alle avdelingene her hos oss. Småbarnsavdelingen er gjerne inne om det er -7, -8 også, fordi de er så små og beveger seg ikke like mye som de gjerne gjør på storbarnsavdeling. Det blir fort kaldt for dem og da har de ikke veldig glede av det og har det bedre inne. Men vi ser det jo selvfølgelig an og ønsker å være ute så mye som mulig, men samtidig så tenker vi på hva som er best for barna. Og er det for kaldt, så ja da tar vi en innedag og gjør det beste ut av det :happy::happy:

De ser ikke blindt på gradestokken og har ingen maksgrense, men ser ann vind, temperatur, føre. Har aldri erfart at de ikke har vært ute, men heller redusert tiden de er ute. Har barn på småbarnsavdeling.

Jobber selv i bhg og -10 er grensen på småbarna. Ser selvfølgelig an om det er sol og vindstille, men som oftest holder vi de inne. Husk at det er forskjell på aktivisere kun ditt eget barn i -10 grader og 8-12 barn i -10 grader :happy:

Jobber også i barnehage, og her er grensen på -10 på småbarnsavdelingen :)

Back
Topp