Utdrivningsrefleksen og klissvåte ammeinnlegg som loer.

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jeg har jo mye melk og bare jeg av og til tenker på lillegutt så strammer det til å begynner å sprute melk. Bruker ammeinnlegg hele tiden men de blir ofte gjennomvåte + bhen...
Bruker både små ammeinnlegg i ull fra troll(?) pluss noen store i merino fra apoteket.
De fra apoteket loer seg til puppen så jeg blir full av hår så derfor bruker jeg engangsinnlegg under ullinnleggene, men det klør... Noen som ''sliter'' med det samme?
Er jo for all del bra og ha mye melk men er slitsomt å måtte legge press på puppen med en gang man tenker på babyen for å hindre at bhen blir gjennomvåt.
Bytter jo bh hvertfall 2 ganger i løpet av en dag og ammeinnleggene må jo både tørkes og vaskes for å tørkes igjen.

Jeg har også mye melk som står til alle kanter, jeg bruker engangs innenfor ulla, slipper jeg å vaske innleggene og klærne så ofte:) gjorde det samme sist, og aldri hatt brystbetennelse:)

-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Kjenner meg igjen!
Lekker melk som bare det, og både bh og klær blir gjennomvåte. :p
Og ullen loer. Har ikke prøvd engangsinnlegg, men burde kanskje gjøre det.

Jeg kjøper mine engangsinnlegg på barnas hus, tror de heter Thermo baby. De holder puppene varme (men jeg bruker ull utenpå i tillegg). De har en plastbakside så lekker ikke inn i ull, er stooore og mye tynnere enn libero/natusan-innleggene.. Kjempegode, men litt dyre...

Jeg har sydd ullinnlegg selv av ullundertøy. Da kunne jeg lage de litt tykkere, og de loer ikke. Se tråd på hobbyforumet. De store fra apoteket er jo bare stor og ikke tykk...

Back
Topp