Utdrikningslag

sebby

Gift med forumet
Hvor mye er det vanlig å legge i et utdrikningslag? Jeg er ei nær venninne og er høygravid, så jeg kommer jo ikke til å få vært med på all moroa, men men. Synes at tandemhopp, sangstudio ol er litt over the top når forloveren har planlagt....9stk som skal ut med 800,- hver(kun jeg og to til som er bedt i bryllupet) så da kommer jo gave i tillegg...Samboer skal også i brudgommens utdrikningslag, men der vet vi ikke kostnaden enda...

Hvor mye gir dere?(som har normal økonomi)

Mannen er på utdrikkingslag nå.. De er 13 gutter og skal betale 1500 kr hver. Synes det var væl mye jeg altså. En del av de gutta som har planlagt som er single eller ikke har barn, så de tenker kanskje ikke på samme måte som oss. Men mannen følte jo at han måtte dra da, så nå må han jo bare betale selvom vi egentlig har pent lite råd til det i oppussing og veterinæårregninger oppeteer øra denna måneden..

Hun som er forlover har heller ingen barn og er singel....Og har i tillegg arva masse penger. Hadde jeg vært forlover hadde jeg selvfølgelig betalt mer, men....synes liksom 500,- er toppen jeg da:s.....

Jeg har vært i en del utdrikkningslag nå og jeg har aldri betalt mer enn 600 kr. Som regel er det 500kr på hver. 

Skal selv i utdrikkningslag til min kommende svigerinne om 2 uker og vet ikke hva det kommer på... Håper bare babyen enten kommer i god tid før det, eller holder seg inne til dagen etter :P Uansett blir det ikke mye morro på meg :P Da planen er blant annet poledancing :P haha, ser det for meg :P

Eg vil si at 5-600 er en veldig overkommelig pris- men når det nærmer seg 1000 og oppover, så begynner det å merkes på lommboka mi hvertfall!:)

Vet min søster skulle i eit utdrikkingslag for litt siden, og der måtte di ut med nærmere 2500 kr hver! det vart så dyrt at hun trakk seg!

Jeg synes det kommer litt an på hva DU får som deltaker i utdrikingslaget (og ikke BARE hva bruden får...)

Får du mat? Flere måltider i løpet av dagen?
Er det noe drikke inkludert?
Hva med taxipenger?? Er det betalt?

I min vennegjeng (som giftet seg for ca 3-8 år siden) betalte vi som regel 300 kr hver.
Da fikk vi MYE for pengene! Vi ville heller at alle skulle ha råd til å være med (og prioritere å være med) enn å ikke kunne være med fordi det kostet for mye.

Synes vel kanskje at det ikke bør ligge på mer enn 500 kr for å delta i et utdrikningslag.

De jeg har vært i har vi betalt rundt 300 kroner +-

Det jeg arrangerte for veninna mi ifjor kosta 1200,- men da var alt inkludert av mat og transport hele dagen. Samt spa for bruden, og basseng for oss. Også lunch på fin kafe i byen.
Noe dyrt ja, men alle betalte med glede og bruden hadde en kanondag.

Takker for svar

Back
Topp