utdrikningslag for søstra mi

oisann..

Forelsket i forumet
Hei

I dag trenger jeg litt hjelp fra dere - søstra mi skal gifte seg i slutten av mai, og jeg trenger tips til underholdning. For å være helt ærlig så er jeg clueless, jeg har aldri vært i et bryllup før og heller ikke i et utdrikningslag.

Ei venninne av søstra, sikkert forlovern eller noe har begynt så smått med planer, hvor vi skal spise lunsj også at det blir grilling til kvelds.. men ikke så mye om hva som skjer i mellomtiden.

har dere noen gode ideer? [8|] Siden jeg er den eneste søstra, så føler jeg liksom at jeg må komme med noen bidrag jeg og.. enten ideer eller annet.. tips?

du får prøve å fiske litt.. prøve å få ut av henne hvordan hun vil ha det. jeg selv hadde heldigvis venner som respekterte mine ønsker. jeg ville ha det rolig og mer en "jentekveld" med mine nermeste venner. dette er jo forskjellig fra person til person... man skal jo tross alt leve med det etterpå.. synes det er helt grusomt å høre om folk som har vert utro eller blitt alvorlig skadet på utdrikningslag. jeg ser mer på det som en mulighet til å feire kjærligheten. ikke "et siste singelfyll"... lykke til med planleggingen[:)] finnes flere sider med tips på nettet.. god mat, frukt, vin, champagne, blomster, gode venner?
søsteren min husker jeg fikk en slik "pakke" med ting hun kom til å trenge som gift.. der var det et par kvinneblader, spa-sett med såper og oljer, og masse prøvepakker av forskjellig:) (slikt går det an å få på apotek og helsekoster)
kondomeriet har også endel morro[;)] 

Sier som de over her: Du får fiske litt hos søstra di om hva hun kunne tenke seg.

Diverse ting fra utdrikningslag jeg har vært på (alle i Oslo-området)
Piknik i Frognerparken med diverse oppgaver for bruden: Få noen til å lære deg å strikke, guid en gruppe turister, finn noen å stå på rulleskøyter med. Ellers grille og kose seg sammen med vennene.
Megazone; del vennene inn i to lag og skyt på hverandre (mitt utdrikningslag: GØY [:D])
Spille inn plate. Veldig standard, men alltid gøy.
Spille inn musikkvideo, trenger bare et kamera og litt koregrafi.
Temafarge, f.eks alle i rosa (syns godt da [:D])
Bruden kjører i en taxi, resten i en annen, oppgaver underveis.
Handle i butikken ved å 'stjele' varene fra andres handlekurver.
Bruden blir sendt alene på buss, tog, trikk, bane (gjerne kledd ut) og må dokumentere en del ting med digitalkameraet.
Uteaktiviteter (teambuilding) ute i skogen. Klatre, samarbeide, spise i lavvo etc. Bruke et firma til det.
Spa med diverse behandlinger for bruden og forlover mens resten ordner i stand middag (grilling, tapas, restaurant etc)
Temarestaurant som f.eks yayas i Oslo (Thailandinspirert)
Diverse gags underveis fra et sted til et annet (men IKKE selge boller for kyss eller klippe hull i klærne.. Eller utdriting på Karl Johan.. Harry det syns jeg..)

Andre ting jeg har hørt om er sef dyre ting dom fallskjermhopp, motorcross, småfly osv.

Men; ta alltid utgangspunkt i antall gjester sånn at ikke prisen blir for ille. Alt over 500 er hårreisende dyrt (gjestene skal jo kjøpe bryllupsgave også)

Det høres lurt ut som dere sier...

hun liker jo litt spenning, men utdriting syns ingen av oss noe om, så det er nok ikke aktuelt.

Hun som er forlover (tror jeg?) har allerede satt igang og bestilt et en sak med ultra tur  ( www.ultratur.no ) og lunsj der; 300 per pers.. så jeg kan liksom ikke finne på noe som koster penger føler jeg, er enig at det blir dyrt dersom det blir noe særlig mer... måtte eventuelt blitt at jeg spanderte noe på henne helt selv.

Det kan jo bli spennende dette, hun er en type friluftsmenneske, om enn noe nervøs, men ganske modig.. Jeg tror nok hun kommer til å storkose seg uansett.

mitt tips er å ikke planlegge alt for mye... la ting skje litt etterhvert... viktigste er å ha et sted å være og et par ting å gjøre og noe tid til å improvisere...

leker er jo artig... Alle tar med en ting hver som minner om henne og hun må gjette hvem som har tatt med hva... intervjue den andre partnerer (enten på film eller lydbånd) og så må hun gjette hva hun tror han har svart...

Blir for artig av slikt[:D]

Back
Topp