Utdrikningslag, er det "frekt"?

Vibeke83

Gift med forumet
Jeg er forlover for bestevenninna mi, og lørdag 2.mai skal vi ha utdrikningslag for henne.
For 1.5 mnd siden sendte jeg ut en fellesmld til alle på lista hennes om at det blir lag for henne 2.mai, kostnader og spurte om de ville bli med på feiringa. For 1 uke siden sendte jeg ut en ny mld om hvordan dagen ville foregå, og at betaling skulle skje på min konto innen 2.mai.

I dag, 1 uke før laget er det 2 stk som har trukket seg!! Syns ikke de hadde verdens beste unnskyldning heller, men likevel så ønsker begge oss en fin dag. Uten å tilby seg å betale sin del!!

Jeg sitter her å irriterer meg noe så veldig, jeg ligger i underskudd allerede, og det blir ikke bedre av at 2 trekker seg 1 uke før laget!! Er snakk om 500 kr pr.pers, så blir jo litt da! Har jo regna med dem når jeg har tatt utgangspunkt i hva vi har råd til og ikke.

Er det frekt av meg å "kreve" betaling av dem? Har ikke så lyst til det altså, me syns dette er skikkelig kjipt!!

Og ja: har lært nå at neste gang skal innebetaling foregå på et TIDLIG tidspunkt av planlegginga!

Vel, det er etter min mening i alle fall frekt å kreve at de skal betale 500 kroner for en fest de ikke skal være med på...

Å ha innbetaling tidelig i planlegginga er nok ikke så dumt, men heller ikke å legge seg på et litt lavere nivå.. slett ikke alle som føler de har råd til å betale 500 for en fest, pluss det det selv koster dem, og så bryllupet etterpå...

Jeg hadde blitt litt lei meg om jeg måtte betale 500 for en fest for venninna mi, jeg ..
ikke fordi jeg ikke unner henne en fin fest, men 500 kr er ganske mye.. og det kommer jo i tillegg til bryllupsgaven..

Jeg må spørre, i første mail.. kom det klart nok fram at det forventes at de må ut med 500?
Jeg tenker at de avlyser fordi de ikke har råd, faktisk [&o] det er kjipt..

ORIGINAL: *Stella*

Vel, det er etter min mening i alle fall frekt å kreve at de skal betale 500 kroner for en fest de ikke skal være med på...

Å ha innbetaling tidelig i planlegginga er nok ikke så dumt, men heller ikke å legge seg på et litt lavere nivå.. slett ikke alle som føler de har råd til å betale 500 for en fest, pluss det det selv koster dem, og så bryllupet etterpå...

sign

Jeg har betalt for utdrikningslag jeg ikke har deltatt på. Synes det var mest riktig, siden jeg hadde meldt meg på...
Og 500 kr, er ikke så uvanlig mye det. Har vært med på flere som har kostet mer... Hvis man ikke har råd, vet man vel dette når man melder seg på??

ORIGINAL: *Stella*

Jeg syns kke det er noe gøy å kreve dem for betaling for noe de ikke er med på jeg heller, men de fikk datoen for laget tidlig, de fikk prisen for det, og de sa JA!

Det er uaktuelt at de andre deltagerene må betale mer, for 500 kr er mer enn nok.
Syns bare det er forbanna kjipt at det er jeg som må sitte igjen med en stor utgift bare fordi de trekker seg nå 1 uke før laget pga at de ikke får barnevakt! Det burde bltt ordna før de meldte seg på.

Jeg ville ikke krevd penger av dem, for jeg ville ikke selv betalt 500 kr på noe som jeg ikke skal være meg på.[;)]
De utdrikkningslagene jeg har vært med på så har innbetalingen vært 4 - 3 uker for selve festen...
Men skjønner jo at det er surt for deg hvis du allerede har handlet inn alt og regnet med de pengene [:'(]

ORIGINAL: lumina og Erik

Jeg hadde blitt litt lei meg om jeg måtte betale 500 for en fest for venninna mi, jeg ..
ikke fordi jeg ikke unner henne en fin fest, men 500 kr er ganske mye.. og det kommer jo i tillegg til bryllupsgaven..

Jeg må spørre, i første mail.. kom det klart nok fram at det forventes at de må ut med 500?
Jeg tenker at de avlyser fordi de ikke har råd, faktisk [&o] det er kjipt..

Ja, det kom veldig klart frem at det kom på 500 kr, så det at det blir fort dyrt er ingen unnskyldning i mine øyne. Hadde det kommet i overskudd, hadde deltakerene selvfølgelig fått tilbake penger, men jeg satte 500 kr som et utgangspunkt da det er den prisen vi er "vant med" i et utdrikningslag. Og da jeg får ja til svar, regner jeg jo på hvor mye penger jeg har å gå ut i fra!

jeg hadde krevd betaling,når de sier ja så er de jo bindt til det da....krev de pengene du,eller så er det du som m¨å sitte med regninga til slutt...og si til de andre at det blir dyrere er dumt for det kan hende noen av de som er med har strekt seg langt for og få råd til 500 kr[8|]

lykke til[:)]

ORIGINAL: min_første

Jeg har betalt for utdrikningslag jeg ikke har deltatt på. Synes det var mest riktig, siden jeg hadde meldt meg på...
Og 500 kr, er ikke så uvanlig mye det. Har vært med på flere som har kostet mer... Hvis man ikke har råd, vet man vel dette når man melder seg på??

Har selv betalt 500 kr for et lag jeg ikke var med på, fordi jeg lå hjemme og spydde som en gris pga graviditet![8D]
Men jeg krevde ikke at jeg ikke skulle betale selv om jeg ikke kunne være med...

tenkte på det, at om du ikke vil punge ut for de som brått avbestiller.. Det er jo en mulighet for å legge en ekstra ting til utdrikkingslaget?[:D]

Vet om noen hvor bruden sto ute foran et kjøpesenter og sang og spilte på et instrument og så gikk forbipasserende og slang noen mynter i en hatt[8D] Se hvor mye penger hun får og bruk evt litt av det på noe sprell hun skal kjøpe og så resten sier du bare er til festen?[8D]

Må bare legge til at du kan si at du bare må ha minst halvparten av pengene...? så kan venninna di tjene resten[8D]

Ja jeg ville krevd penger av de. Det er jo ikke cool å si at de skal være med, du går ut i fra det i budsjettet også trekker de seg nå, like før når man kanskje ikke har mulighet til å gjøre om på dagen. nei krev penga du, eneste riktige å gjøre.

Syns absolutt ikke du kan kreve de som har trukket seg for betaling.
Enten må du ta bort noen aktiviteter eller så må noen andre betale mer. Du eller alle. Bare vent til 2.mai er sikkert noen fler som ikke dukker opp[8|]

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

Ja, jeg synes du kan kreve betalt.
Så lenge det var påmeldingsfrist og de sa JA til den fristen så gikk de med på betingelsene... blir feil at du må ut med 1000 kr på egen hånd eller at de andre på utdrikningslaget skal bli "straffet" og må betale mere.

ORIGINAL: Durken

Syns absolutt ikke du kan kreve de som har trukket seg for betaling.
Enten må du ta bort noen aktiviteter eller så må noen andre betale mer. Du eller alle. Bare vent til 2.mai er sikkert noen fler som ikke dukker opp[8|]

Eh, javel? Er det vanlig i vennegjengen din å ikke gi beskjed om man ikke kan møte opp?

Det er en aktivitet som trekker opp prisen veldig, men den inkluderer hele gjengen. Den er allerede betalt, og jeg ringte tidligere i dag for å spørre om man kan avbestille den, men det var ikke mulig å få tilbake pengene ved så kort tids varsel. De andre aktivitetene koster ikke så og si ingen ting.

syns ikke du kan kreve penge av dem like vel... kan jo være just derfor de ikke kan være med egentlig.
500 spenn er jo en del for de fleste nå fortiden.

skjønner det er kjipt asså. men er ikke mulig å få med noen andre istede??

ORIGINAL: bling87

syns ikke du kan kreve penge av dem like vel... kan jo være just derfor de ikke kan være med egentlig.
500 spenn er jo en del for de fleste nå fortiden.

skjønner det er kjipt asså. men er ikke mulig å få med noen andre istede??

Jeg er fullstendig klar over at 500 kr er mye penger, men de visste om summen på forhånd.
Bruden har skrevet liste selv over hvem hun ønsker å ha i laget, så syns ikke jeg kan be noen som ikke står der bare for at jeg ligger i underskudd.[8D]

Jeg hadde aldri betalt 500 kroner for et utdrikningslag jeg ikke hadde hatt anledning til å være med på! Da hadde jeg heller, som forlover, avbestilt noe man skulle være med på, altså funnet rimeligere løsninger. Evnt. at hver betaler litt til på summen. Om dere er mange så blir jo ikke det så mye ekstra?

ORIGINAL: min_første

enig med deg

Back
Topp