utdrikkningslag

*baby.i.magen*

Flørter med forumet
Æ bar lure på om nån av dåkker veit ka d som vanligst koste å værme på et utdrikkningslag??? :)

det varierer veldig, jeg skal arrangere ett om 2 uker og det kommer på 450 kroner..

Det spørs jo hva man skal.. Noen drar jo på tur til utlandet en helg, mens andre har det mest hjemme.. Alt fra 300 til 3500 har jeg vært borti! Det kjedeligste jeg var på var der bruden skulle hoppe i fallskjerm.. 600,- på hver deltaker, og det var det eneste som var arrangert utenom grilling. Kjipt!

Som de andre sier varierer det veeeldig. Men tror det kan være lurt at det ikke er så veldig dyrt for det er kanskje ikke alle som har råd til det. Vet om ei som måtte droppe utdrikkningslaget til vennina si fordi alle måtte betale 3000 og det ble for mye for henne. Beste er jo at alle har mulighet til å være med uten å måtte leve på suppe resten av mnd:P

Hos oss har det ofte vært på ca 1000-1200 kr. Da har vi fått beskjed i GOD tid og det har vært med overnatting og mat for alle. Tar man en dag, kan det jo bli mye billigere. For meg ble det arrangert en hel helg, og det kom på 1200, inkl mat, overnatting, transport og alt..

Man kan jo lufte det for gjestene, for det ville vært fryktelig synd om noen ikke kunne deltatt på grunn av pengene. Det koster mye med utdrikningslag, bryllupp, gave, kjole og alt..
Jeg som brud ville heller hatt mange, gode venner samlet til en koselig dag, fremfor å hoppe i fallskjerm og 5 stk ikke fikk deltatt fordi de ikke hadde råd!

min forlover hadde vært kjempeflink, og fått sponsa øl og masse matingredienser fra en lokal grossist. hun har god overtalelsesevne, fatter ikke at hun fikk det til. dette sparte deltakerne for masse, og fikk høre at mitt kosta 300 pr pers pluss ut på byen etterpå. 
da hadde vi en god del aktiviteter, de fleste var ting som var gratis, men godt planlagt og SYKT gøy!
mannen min var invitert i et utdrikningslag som skulle koste 2000 pr pers, og det måtte han droppe.. de hadde leid inn en kjempedyr stripper, og han følte han betalte mer for strippern enn for å gjøre noe gøy for han som gifta seg.. strippern var den eneste aktiviteten bortsett fra drikking..
i Oslo er det veldig mye som kan gjøres som ikke er så dyrt, mange eventsenter som ikke er så dyre.. men det vanlige er vel mellom 300-1000 kr. 
Er enig med hun ene som skriver her, at det viktigste er å få med flest mulig enn å gjøre kjempedyre ting! 

Jeg har bare vært på ett til nå, da betalte vi 500 kr per pers, det var med guidet tur til Vikingmuseet i Lofoten, hvor vi også fikk lunsj inkludert, og måtte betale for drikke til maten selv. På kvelden var det grilling og fest i partytelt. 

Jeg tenker at opp mot en tusenlapp kunne jeg vært med på, men det varierer jo ut fra hvor nær venninna er. Men når jeg syns det er kjipt å betale så mye hvis man ikke får noe moro selv, det bør jo planlegges slik at det er gøy for alle. 

Her i vennegjengen har det vært vanlig med alt fra 500-1500 kr :))

Mellom 500-1000 kr vil jeg tro er en "riktig" pris.

Jeg arrangerer utdrikningslag nå for en venninde...satser på å få det til under 500 kr pr pers..men da har jeg fått med meg folk som gjør ting "gratis", mot at vi kun betaler f.eks drivstoff til båten vi har leid inn....så blir det grilling, pubrunder osv...Blir ikke så stort å prangende, for det blir for dyrt.

alt fra 450 til 2000

Jeg var med i utdrikningslag for en måned siden, og det kostet ca 600 kr. 
I utgangspunktet hadde de laget et opplegg som kostet 1300 kr (da måtte vi betale for maten og alt utenom). Det endte med at det kun var 4 av 18 inviterte som ble med, alle hadde en eller annen "lur" unnskyldning. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde råd til å bruke så mye penger på et udrikningslag, og derfor ikke kunne komme. Da viste det seg plutselig at jeg ikke var den eneste som økonomien stoppet.

Det hele endte med at de måtte moderere opplegget, og da det ble gjort så ville alle 18 være med:)

Back
Topp