Utdrikkingslag. Er dere med på "brainstorming"?

Magda Green

Elsker forumet
...så at Mersa nevnte i en annen tråd "goodybags" til utdrikkingslag.., og siden jeg skal være forlover 6.juni, med foreløpig utdrikkingslag 9.mai, er jeg mer enn klar for masse gode tips!! [:D]

Noen som har lyst til å hjelpe meg?[:)]

Har tenkt litt allerede, og en spa-time skal hun få, god frokost, venninne/klemmepakker. Men dagen er lang, og mulighetene er mange. Noen tips? [:D]

Pakkeleken er jo obligatorisk på utdrikkningslag! [:D]

Har og vært med på at det er blåst opp ballonger, og i hver ballong er det en lapp med navn på en gutt fra fortiden som bruden måtte fortelle om (altså x'er). Jeg hadde ikke synes det var stas om det var jeg som var bruden altså!! [8|]

Men en stilig ting er å ha intervjuet brudgommen før utdrikkningslaget, så stille bruden de samme spørsmålene og se hvor likt de svarer (stiller et spørsmål, lar bruden få svare og så se på videoen hva brudgommen hadde svart). De brudeparet vi så varte så likt at vi mistenkte de for juks!! Men de sverget på at de ikke hadde det altså!

Vet du, jeg kan faktisk ikke hjelpe deg. Jeg har ALDRI vært i et utdrikningslag eller et bryllup[8D] Og sånn det ser ut, så kan det hende jeg aldri får oppleve det[&:]
I hvert fall ikke i nærmeste fremtid.

Men masse lykke til med planleggingen[:)][:)]

Takk, Mersa! [:)]

Og takk for lykkeønskninger, Sandermamma. Gleder meg til dette! Har aldri vært forlover før da. Litt skummelt og [:)]

Bare hyggelig!! Dagen vi laget til var helt perfekt. Bruden var super fornøyd! Vi holdt utdrikkningslaget på østlandet (både jeg og bruden bor i Bergen) så måtte lure henne med meg over! Sa jeg skulle på ferie til mamma og pappa, og at hun måtte kjøre meg til Flesland og hjelpe meg (sambo måtte alt mulig annet plutselig [8D]) Og siden jeg hadde så bekkenløsning så måtte hun hjelpe meg å sjekke inn, og da vi stod der så sa jeg, forresten jeg trenger leggitimasjon fra deg og, siden du skal være med!! haha [:D] Hun fikk helt sjokk!!!

Har sikkert nevnt det i en annen tråd du laget om dette, men laget fotobok til henne med bilder fra utdrikkningslaget, ble kjempe fin! Fint minne og ha! Passet godt på å få bilder av alle som var med så ingen ville bli glemt i boken [:)]

ORIGINAL: Destiny85

Erotisk dansekurs[:D]

Aha! Dans er moro! Vet ikke om denne bruden blir superhappy for erotisk da men. Er jo forloveren som bestemmer [;)]

Men dans er et godt stikkord uansett !!

Tenker "minnerik VELVÆREDAG med venninner" framfor "DRITE UT-dag" når noen sier Utdrikkningslag nå.

Har vært med på et par planlegginger og selv tenkt ut hvordan jeg selv kunne tenke meg en slik dag (*haha*)

Gode ideer det du allerede har da!
Kommer jo litt an på hvor mange dere blir, om det skal koste dere mye og hvordan mulighetene ligger tilrette for det der dere holder utdrikkningslaget..

* Begynne dagen med hyggelig fellesfrokost hjemme hos en foreks. Venninner samlet for god mat og drikke er en herlig start på en slik da synes nå jeg [:)]

* Utdeling av "goody bags" - behøver ikke bli dyrt innhold. Går an å gå på "tigge jakt" rundt på hudpleiesalonger og velværebutikker. Få gratis prøver o.l

* Spa time for henne med en/noen herlig(e) behandlinger er ikke å forakte. Kanskje dere alle kan være på spaet om der er basseng foreks. Kose dere i bassenget med frukt og champis! [:)]

* Koselig felleslunsj

* Så spørs det kanskje på hvilkene interesser jenta som skal gifte seg har. (hestejente, sangjente, actionjente, leken jente) you name it [;)] -  paintball eller å synge inn en sang i platestudio er artige aktiviteter [:D]

* Middag hjemme hos en av dere kanskje ? (om en bor nærme "der det skjer").. Kanskje en mann som kan stille opp som kokk , en utenforstående venninne av deg(en annen) som ikke deltar eller en søster kanskje?... Kose seg med felles middag, god drikke, jentemusikk og felles sminking og fiksing på badet. HERLIG fjortisfaktor [:D]

* Vi gikk på stand up show på AkerBrygge på kvelden. (100 kr. pr person). Skikkelig latterkveld og stand up komikerene visste om utdrikkningslaget for å si det sånn (jenta fikk gjennomgå pittelitt og fikk tre gratis drinker i løpet av kvelden der)

* Kanskje karaokebar etterpå eller gå på et utested som kanskje frambringer gode minner fra "old days" ?! Gode jentedrinker og sted med typisk jentemusikk er must!!!

Bare litt ideer [:)]

ORIGINAL: Mersa

Bare hyggelig!! Dagen vi laget til var helt perfekt. Bruden var super fornøyd! Vi holdt utdrikkningslaget på østlandet (både jeg og bruden bor i Bergen) så måtte lure henne med meg over! Sa jeg skulle på ferie til mamma og pappa, og at hun måtte kjøre meg til Flesland og hjelpe meg (sambo måtte alt mulig annet plutselig [8D]) Og siden jeg hadde så bekkenløsning så måtte hun hjelpe meg å sjekke inn, og da vi stod der så sa jeg, forresten jeg trenger leggitimasjon fra deg og, siden du skal være med!! haha [:D] Hun fikk helt sjokk!!!

Har sikkert nevnt det i en annen tråd du laget om dette, men laget fotobok til henne med bilder fra utdrikkningslaget, ble kjempe fin! Fint minne og ha! Passet godt på å få bilder av alle som var med så ingen ville bli glemt i boken [:)]

Utrolig bra å lure henne med så langt unna da!! Wow - det krever litt planlegging, og is i magen for å faktisk få henne med :)

Fotobok er en kjempeide. Lurer på om jeg rekker det på de ukene som er mellom utdr.lag og bryllup?

Er litt "oppi" dette for tiden, så det blir sikkert litt tråder fra meg om dette ;) Håper dere holder ut!

Takk, Emilmor! Spa og intervju må nesten være med. [:)] 

mlinn*martinesmamma*: Det var litt av en smørbrødliste. [:D]

Hadde vært supert med basseng for resten av jentene mens bruden fikk spa!

Tror kanskje studio vil være tingen også.

Hun må få en liten utfordring også, selv om jeg tenker jente-kose-dag. Men er usikker på hva. Skal ikke ta helt av, bare en liten skummel "greie" - slik at hun blir nervøs for hva som kommer så..... selvom det bare blir kos etterpå ..:)

Ja, var vanskelig å holde tett. Jeg og søstern er super venninner så har store problemer å holde ting hemmelig for hverandre, men klarte det, og er litt stolt! hehe

Klarer du å bestille uka etter utdrikkningslaget så tror jeg det skal gå fint til bryllupet!

Og bare skriv tråder, gøy å hjelpe til [;)]

får følge med på tråden din jeg siden jeg skal ordne utdrikningslag selv i mai[:)]
hvor mange blir dere? Vi blir så utrolig mange vi, opp mot 30 jenter om alle blir med.. og da begrenser det seg litt hva man kan gjøre.. er ikke alle aktiviteter vi kan være så mange på.. vanskelig

Det jeg har tenkt litt på er paintball, og kanskje synge inn sang i studio.. god lunch.. og kanskje en helt uskyldig utfordring, som å la henne tegne portretter av folk på gata mot betaling..så tenkte jeg at faren min som er hobbyfotograf kan ta skikkelige bilder av hele utdrikningslaget.. Så fest på kvelden med mat...intervjue mannen og spør henne de samme spm.. pakkelek der alle har med en liten gave som forbinder en med bruda, så skal bruda gjette hvem det er fra og deretter fortelle historien rundt tingen..
tenker vel egentlig på dette utdrikningslaget hver dag nå... vil jo at det skal være perfekt! Men jeg er ikke så fantasifull av meg.. Men det jeg tenker er at jeg vil ha noe som er mest kos, ikke bare utdriting, og noe alle kan være med på, tror nok det er det bruden ønsker også..

Dra til fotograf. Det gjor de med meg da eg hadde utdrikkingslag. Da tok de bilde av meg og min forlover og ett bilde av meg aleine også heile gjengen [:)]. Kjempe koslige minner [:)]

Har ikke så mange flere forslag enn de som er kommet.
Ahh, nå gleder jeg meg til mitt utdrikkningslag (tror jeg [;)]) Håper det blir noe i "velværeduren" [:D]

Diddelidu:  Ja, jeg husker det var flere av jentene her inne som skal være forlover 6.juni. Tenker på det hver dag jeg også. Masse flotte ideer du har! Du er jo ferdigplanlagt [;)] Men jammen så maange dere blir!

Jeg fikk liste av min "brud", og det var 18 stykker + meg og brura. Så potensielt 20. Men vet iallefall om 2 som bor i utlandet og mest sannsynlig ikke kommer. Håper resten kommer da!

Snart 3: Fotograf er en god ide altså. Men kan jo bli dyr hvis man ikke kjenner noen. Blir jo et kjempefint minne da, som du også sier Diddelidu! [:)]

Kvitre: Det er veldig koselig med utdrikningslag. I mitt så kom det ikke så mange fra listen, men en heelt annen "blanding" av venninner enn jeg ville tenkt på. Det var artig det!

Kan ikke bruke alt dette selv, for bruden var med på en del av dette, men her er litt ideer fra mitt og min søsters utdritningslag, siden vi er flere som samler på utdrikkingslagtips:

- Jeg ble vekket med frokost fra min forlover og søster, deretter bar det til massasje. Mmmm..deilig start!

- Etterpå måtte jeg gå i hele handlegågata i byen her (på en stappfull lørdag) og finne alle som skulle være i utdritningslaget. Jeg visste ikke hvem som kom, så det var vanskelig, men veldig moro og spennende. Det var sommer, så de sto spredt rundt omkring og studerte klesstativ, butikkvinduer osv. Jeg gikk forbi ei barndomsvenninne 3 ganger før jeg "fant" ho.

-Vi dro så å spiste lunsj, der flere dukket opp etterhvert. Der fikk jeg på meg et knall lilla brudeslør som jeg gikk med resten av dagen, med en liten "plastic-fantastic" tiara på toppen.

- Så kom dagens utfordring - nemlig selge boller som forloveren og søsteren min hadde laget...som hadde et lettere grønnskjær- (konditorfarge). Det var såå mange som var oppriktig glad når jeg tilbydde de boller, men som ble så skuffa når de skjønte det var "noe muffens". Spiste noen selv da, og de var fantastisk gode!!! Bare synet som bedro med den grønnfargen. Jeg fikk velge pris, så solgte den for enten 5 kr eller en klem. Kjøper fikk velge. Jeg sa til barna at det var trylleboller - så det ble kundekretsen min. [:D]

- Så dro vi å kjørte go-cart. Kjempegøy. Det var lukket, og det var konkurranse med palleplassering osv. Vi kjørte skikkelig "pinglete" i begynnelsen, men så ble vi litt tøffere - og farta økte!

- Tilbake i byen fikk jeg en liten plastiksaksofon og måtte stå på et gatehjørne og være gatemusikant. Heldigvis (syns jeg) var det stengt i byen, og ganske få folk ute, så det ble ikke så lenge.

- vi gikk ut og spiste på mongolsk restaurant

- Så endte vi opp hjemme hos meg hvor vi koste oss med vin, snacks og Buzz.

Kjempekoselig dag!

Søstra mi sitt var ute i skogen i gapahuk, med grilling av pølser osv
- ho måtte imitere Ingrid Espelid.. og lage pinnebrød i blinde.
- vi spilte inn stumfilm - vi valgte et kjent eventyr, så måtte bruden velge ut "skuespillere", så hadde vi en stor søplesekk med rekvisitter ho kunne plukke fra. Filmen redigerte vi etterpå, men "skuespillerne" måtte tenke på å overdrive alle bevegelser, siden ingen skulle si noe. Vi var alene i skogen, og det pøsregnet, men det var utrolig morsomt!
- Hjemme hos hennes forlover lagde vi mat sammen hele gjengen, mens søstra/brura måtte lage en sang. Koselig for oss andre, da vi ble kjent.

Det var noen tips herfra,

og et laaaangt innlegg (sorry)

Håper flere har lyst å fortell [:D][:D]

Forslag:

*dra til fotograf hvor man kan ta bilder av den kommende bruden og gruppebilder.
*få en konditor til å lære dere å lage en dessert el.
*pakkelek.
*spa
*karaoke
*legge frem hint om tideligere flammer og la henne fortelle litt pinligere historier om hver enkelt av de.
*lage bildefremvisning med gamle bilder av henne.
*lære å danse stripteas.
*hoppe i fallskjerm

ORIGINAL: Marianne81

Forslag:

*dra til fotograf hvor man kan ta bilder av den kommende bruden og gruppebilder.
*få en konditor til å lære dere å lage en dessert el.
*pakkelek.
*spa
*karaoke
*legge frem hint om tideligere flammer og la henne fortelle litt pinligere historier om hver enkelt av de.
*lage bildefremvisning med gamle bilder av henne.
*lære å danse stripteas.
*hoppe i fallskjerm

Tusen takk, Marianne81 [:)]

Nok noen nye tips på lista! Jeg noterer meg. Lurt med konditor da, har ikke tenkt på det [:)]

hm.. tenke hva jeg har fått med meg på utdrikningslag..

pakkeleken ja.. gjette hvem som har kjøpt hvilken pakke[:)](altså bruden)
bruden på shopping, men må shoppe fra andres handlevogn
sminkekurs på makeup store.. alle ble sminket
lunsj i det fri
båt tur med reker og vin
sånn badering for bruden bak en båt
cowboy utdrikningslag med linedance kurs( var utrolig morro)
bruden hoppet i fallskjerm
tapas hos forlover på kvelden med div leker
middag hos forlover på kvelden
disco bowling
massasje for bruden

*tenke tenke*

Back
Topp