Utdanning

MTDC

Forumet er livet
VIP
Skal visst ikke være så lett dette.. Har alltid kunnet komme inn på alt jeg vil.. har ikke et kjempegodt snitt, men nok til å komme inn på det meste.. Nå har jeg selvfølgelig forelsket meg i et studie jeg antakelig ikke kommer inn på.. Har realfagskompetanse fra UiN, men vet ikke om det teller på UiO hvor jeg søker nå.. Pluss at karakterene mine ikke er gode nok i forhold til hvilket snitt som krevdes i fjor.. Har regnet meg frem til at jeg må ta 3 fag jeg har fra før og forbedre karakteren til 5, pluss 3 realfag hvor jeg må ha 6 i to av dem og 5 i et for å få et snitt som tyder på at jeg kommer inn.. Må visst bruke permisjonen produktivt:P BLÆH!

Hva slags utdanning har dere, og er det andre enn meg som skal gå skole fremover?

Så kjedelig! Du kan jo ta en telefon til studierådgiver på skolen du vil inn på og høre?:)

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor.:p har ikke tenkt å være assistent i bhg resten av livet, men det er egentlig alt jeg vet.
Kunne godt tenkt meg å bli elektriker, men det er ikke mulig å få til samtidig som jeg jobber der jeg gjør. Kanskje hvis vi får råd til at jeg tar skole på fulltid senere.:)

Jeg har skoleårene og skriftlig eksamen fra barne og ungdomsarbeiderlinja, men mangler læretiden. Har jobbet lenge nok i bhg til å få godkjent praksis med småbarn. MEN mangler praksis med ungdom. Har ikke råd til å få den praksisen heller, kan ikke ta perm fra jobben. Så da forblir jeg vel assistent da..... Til vi har råd til noe annet....

Så kjedelig! Du kan jo ta en telefon til studierådgiver på skolen du vil inn på og høre?:)

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor.:p har ikke tenkt å være assistent i bhg resten av livet, men det er egentlig alt jeg vet.
Kunne godt tenkt meg å bli elektriker, men det er ikke mulig å få til samtidig som jeg jobber der jeg gjør. Kanskje hvis vi får råd til at jeg tar skole på fulltid senere.:)
Skal ettersende vitnemålet fra UiN, så får vi se ;) Mulig jeg ringer i tillegg;)

Jeg kunne også tenkt meg å utdanne meg til noe praktisk, men har ikke råd til det vi heller:P Blir nok lærer sånn som mannen, sånn at vi kan være hjemme samtidig.. Kommer antakelig til å tjene mer enn han da, siden jeg vil på vgs;) Men det er vel på tide så mange år som han har tjent mer enn meg:P

Har funnet ut at vi betaler så mye ekstra skatt at om vi betaler litt mindre skatt så kan jeg gå ned til 80 % stilling og få utbetalt det samme som i dag.. Da har jeg en hel dag jeg kan bruke på å lese i tillegg til at jeg må ta en liten økt hver kveld.. Tenker jeg kan lese fra ungene legger seg kl 19 også et par timer, og da vil jeg likevel få litt avslappingstid sammen med mannen før vi legger oss=) Kjenner jeg grugleder meg;) Elsker matematikk, så jeg gleder meg til å rekne litt igjen, men gruer meg i forhold til hvor tungt det kommer til å bli å både jobbe og studere.. Men sånn går det når man får to barn før man får utdanning;)

Jeg har skoleårene og skriftlig eksamen fra barne og ungdomsarbeiderlinja, men mangler læretiden. Har jobbet lenge nok i bhg til å få godkjent praksis med småbarn. MEN mangler praksis med ungdom. Har ikke råd til å få den praksisen heller, kan ikke ta perm fra jobben. Så da forblir jeg vel assistent da..... Til vi har råd til noe annet....
Vil det ikke lønne seg i lengden om du tar den utdanningen ferdig med en gang? Kanskje du kan låne litt penger for å få det til?

Jeg er ikke ferdig med studiet enda, er på andre året med 100% studie. Mannen tar all permisjonen her siden jeg fortsetter, går helt fint det :)

Vil det ikke lønne seg i lengden om du tar den utdanningen ferdig med en gang? Kanskje du kan låne litt penger for å få det til?
Jo, det vil vel egentlig det. Har avtale om å ringe en sånn studieveileder nå rett over påske for å få vite AKKURAT hva jeg trenger så får jeg se hva jeg gjør etter det...

Jo, det vil vel egentlig det. Har avtale om å ringe en sånn studieveileder nå rett over påske for å få vite AKKURAT hva jeg trenger så får jeg se hva jeg gjør etter det...
Ønsker deg masse lykke til=)

Jeg er ikke ferdig med studiet enda, er på andre året med 100% studie. Mannen tar all permisjonen her siden jeg fortsetter, går helt fint det :)
Flink du er:) Vi har et digert huslån og to små, så fulltidsstudie kan jeg bare glemme;) Eller.. skal jo ta fulltidsstudie, men må lese på kveldstid, for har ikke råd til å kutte jobben samtidig..

Flink du er:) Vi har et digert huslån og to små, så fulltidsstudie kan jeg bare glemme;) Eller.. skal jo ta fulltidsstudie, men må lese på kveldstid, for har ikke råd til å kutte jobben samtidig..
Huff ja vi har også huslån... Trangt, men det går akkurat rundt! Går for et år bare...!

Huff ja vi har også huslån... Trangt, men det går akkurat rundt! Går for et år bare...!
Så bra:-) Her går det akkurat rundt med begge i full jobb:-P Fikk litt for mye lån;-)

Ønsker deg masse lykke til=)
Mest frustrerende er at en venninne som bare bor i et annet fylke slipper.... Det er ulike regler fra fylke til fylke.... Jeg jubla jo når jeg hørte at hun hadde tatt fagbrevet uten den praksisen... Men, det gjaldt visst ikke i Buskerud... Blæ... Men takk for lykkeønskninger!

Mest frustrerende er at en venninne som bare bor i et annet fylke slipper.... Det er ulike regler fra fylke til fylke.... Jeg jubla jo når jeg hørte at hun hadde tatt fagbrevet uten den praksisen... Men, det gjaldt visst ikke i Buskerud... Blæ... Men takk for lykkeønskninger!
Så kjedelig.. Håper ikke Bfk skaper problemer for min del..

Har 4,5 år markedsføring fra Høgskola i Bodø og Handelshøgskola i Bergen.

Back
Topp