Tufsla
Forelsket i forumet
Hei! Jeg og forloveden min, som begge er 21, har "endelig" bestemt oss for at jeg skal slutte med p-pillene (Loette 28) når jeg er ferdig med mitt siste brett, det vil si rundt starten av juni. Vi gleder oss til å sette i gang og vi har også planer om å begynne å sette av penger på en egen konto hver måned før og når jeg blir gravid
Vi har bestemt oss for at vi i starten skal si det var et "uhell", tiltross for at vi egentlig har planlagt det meste. Vi ønsker å få første barnet til neste år, da jeg syns jeg blir for "gammel" for første unge når vi blir ferdig utdannet.
Foreldrene våre har veldig forskjellige meninger om hva vi burde gjøre til høsten..
Min far synes vi burde kjøpe hus og prioritere å jobbe litt først (forloveden min har fagbrev, mens jeg har 2 jobber og har planer om å ta nettstudie ved siden av). Mens svigerfar mener vi må prioritere å ta utdanningen først og sette alt annet på vent. Svigermor derimot er nøytal og sier hun støtter oss uansett hva vi velger. Vi lurer litt på hvordan deres erfaringer har vært? Flytter vi for å gå skole med en gang må vi uansett ta opp fult studielån og leie. Men hvis vi utsetter utdanningen noen år vil vi jo ha hatt tid til å spare opp litt på forhånd.. Vi har lest mye på Lånekassen og vet hvilke rettigheter vi har, men vi vet fortsatt ikke helt hvem av våre foreldre vi skal høre på.. Vi ser i hvertfall for oss at det enkleste blir å skaffe en fast jobb for noen år framover, å prioritere familie først. Hva ville dere gjort og hvorfor?
Vi er i hvertfall sikkre på at baby vil vi ha, så i sommer er det bare å hive seg i rundt
Vi har bestemt oss for at vi i starten skal si det var et "uhell", tiltross for at vi egentlig har planlagt det meste. Vi ønsker å få første barnet til neste år, da jeg syns jeg blir for "gammel" for første unge når vi blir ferdig utdannet.
Foreldrene våre har veldig forskjellige meninger om hva vi burde gjøre til høsten..
Min far synes vi burde kjøpe hus og prioritere å jobbe litt først (forloveden min har fagbrev, mens jeg har 2 jobber og har planer om å ta nettstudie ved siden av). Mens svigerfar mener vi må prioritere å ta utdanningen først og sette alt annet på vent. Svigermor derimot er nøytal og sier hun støtter oss uansett hva vi velger. Vi lurer litt på hvordan deres erfaringer har vært? Flytter vi for å gå skole med en gang må vi uansett ta opp fult studielån og leie. Men hvis vi utsetter utdanningen noen år vil vi jo ha hatt tid til å spare opp litt på forhånd.. Vi har lest mye på Lånekassen og vet hvilke rettigheter vi har, men vi vet fortsatt ikke helt hvem av våre foreldre vi skal høre på.. Vi ser i hvertfall for oss at det enkleste blir å skaffe en fast jobb for noen år framover, å prioritere familie først. Hva ville dere gjort og hvorfor?Vi er i hvertfall sikkre på at baby vil vi ha, så i sommer er det bare å hive seg i rundt