Utdanning og lånekassa

Go-nuts-lady

Flørter med forumet
Noen som vet om summen av stipend og lån for det gjeldende året vil omgjøres til foreldrepenger selv om man velger å fortsette utdanning etter fødsel?

lånekassen blander seg ikke med nav og foreldrepenger. om du fortsetter utdannelse etter fødsel vil lånekassen penger komme oppå det andre du evt får:)

om jeg fortså rett

Go-nuts-lady skrev:
Noen som vet om summen av stipend og lån for det gjeldende året vil omgjøres til foreldrepenger selv om man velger å fortsette utdanning etter fødsel?

Nav og lånekassen jobber ikke sammen, men summen av fødselsstipend blir forminsket etter hvor mye du får i foreldrepenger tror jeg. Jeg er ikke sikker. Men da jeg fikk nr 1 gikk jeg på vgs, da hadde jeg opparbeidet meg foreldrepenger på deltidsjobben min, men da fikk jeg bare 1200 i fødselsstipend. Tror det har noe å si. Er ikke helt sikker på om jeg har forstått spørsmålet ditt riktig?

Jeg tenker kun på penger fra lånekassa. Summen av stipend og lån blir gjort om til foreldrepenger når man tar mammapermisjon fra studier. Det jeg lurer på er om pengene fra lånekassa omgjøres fra lån/stipend til foreldrepenger selv om jeg velger å fortsetter studier etter fødsel?

Hvis det ikke er like regler for de som fortsetter studier og for de som velger å være hjemme, betyr i såfall det at det er lønnsomt å ta et år pause fra skolen...

Hadde vært kjekt å vite, finner ikke svar på det på lånekassas hjemmesider

du kan motta støtte både fra lånekassen og lønnet arbeid i permisjonstiden samtidig. Om du ikke har opparbeidet deg rett til foreldrepenger gjennom jobb så kan du få fødselsstipend fra lånekassen og engangstønad. (jeg har selv gjort begge variantene) Den gangen vi valge overgangstønaden, søkte vi også om å få alle "fellesukene" overført til far, slik at jeg fortsatte studiene, han tok gradert permisjon og jeg fikk fullt fødselsstipend fra lånekassen i 42 uker? (husker ikke helt men mener man får det i 42 uker) bare spør om det er noe du lurer på utover dette, så skal jeg prøve å svare deg.

jeg fullførte studiene etter fødsel og fikk da foreldrestipend fra Lånekassen. Summen av det hver mnd var det man maks kan få i stipend og lån:)

Back
Topp