Utdanning lærer/førskolelærer.

litjejenta

Forelsket i forumet
Mange mener sikkert at denne er skrevet feil, men vil høre med dere her inne om dette, også fordi jeg la merke til at mange her har utdanning innen dette.

Jeg funderer på å ta førskole utdanning eller almennlærer til 1-7 klasse.
Men jeg har hørt at de tjener så dårlig. Når jeg var inne på nett å søkte på generell lønn så var det jo fra 325000 og oppover. Så det jeg lurer på, er om det er noen her inne med førskole utdanning eller lærer.
Hva tjener dere å hvordan trives dere i jobbene?

Utdanningen til begge deler tar 3 år og er usikker på hvordan av de jeg skal ta. Er det noen med råd eller erfaringer som kan komme med råd eller tips?
 
Tjener 341900 i året,har jobbet i 6år, og det er mye dårligere enn kusinen min som er sykepleier og veninnen min som er ingeniør.

Men trives veldig godt som ped leder da :) Beste jobben å ha i mai-aug,blir veldig brun ;) Men hadde valgt allmenn lærer om jeg skulle velge om igjen. Mye bedre betalt.

Jeg lurer på å videreutdanne meg enten til speial pedagog, eller ta flere universitetsfag å bli lektor.
 
Jeg har jobbet 8 år og tjener 360000 ca. Stortrives i jobben m de minste barna, å få lov å følge barna i deres første leveår føles fantastisk. Ja lønna er dårligere enn andre m like lang utdannelse, men du verden så mye du får tilbake av barna. Kunne ikke tenkt meg å bytte!
 
Hei :) Lønn til pedagogene varierer veldig fra kommune til kommune. Jeg har har jobbet i 9 år og tjener ca 370 000. Men da jeg var ferdigutdannet i 2003 var start lønna på 260 000 så mye skjer i dette yrket. Forhåpentligvis får folk øya opp for den svært viktige jobben vi gjør og betaler oss det vi fortjener.. noe som er betydelig mer enn det vi har nå! Lykke til med valget :)
 
Jeg er adjunkt etter den gamle allmennlærerutdanningen. (4 år) Jobber på barnetrinnet.

Jeg tjener 370 000 (+) i året, så synes ikke DET er så ille.
 
Eg er utdanna allmennlærer og jobber på barneskule. Trives veldig godt i jobben sjølv om den ikkje er så godt betalt. Eg meinar det er viktig å ha eit arbeid som ein trives i. 

Då eg utdanna meg var det 4 år på skule for å bli allmennlærer og 3 år for å bli førskulelærar...

Lykke til med valget ditt.
 
Den nye allmennlærer utdanningen er vell 5 år? Det skal vell være en integrert masterutdanning? Jeg går siste året på etter den gamle ordningen, så er ferdig utdannet nå til våren :)
 
Den nye allmennlærer utdanningen er vell 5 år? Det skal vell være en integrert masterutdanning? Jeg går siste året på etter den gamle ordningen, så er ferdig utdannet nå til våren :)
 
Jeg er utdannet førskolelærer og har jobbet i 10 år (tok førskolelærerutdanningen på deltid over 4 år- jobbet 60 % ved siden av 2 dager i uken på skolen) Hadde som pedagogisk leder en lønn på 430000 kr i året ( i oslo kommune). Har nå en sønn som snart er 3 år og venter nr 2 i august og orket ikke jobbe i barnehage lenger. Følte jeg var på jobb 24 timer i døgnet. Hadde null overskudd og tålmodighet til han jeg hadde hjemme etter endt arbeidsdag. Dette er det flere av mine kollegaer som har slitt med (bare nevner det for å dele litt erfaring)  Har det siste året jobbet på Pedagogisk fagsenter i bydelen, og trives mye bedre med det. Lønna er dårligere ( 390000 i året) men man styrer selv arbeidstiden og man har ikke noe praktisk avdelingsarbeid, men jobber mer med enkeltbarn som trenger støtte/veiledning i hverdagen. Du har vel kanskje litt flere jobbmuligheter som førskolelærer ; pedagogisk leder i barnehage, styrer i bhg, støttepedagog, kan jobbe i barnevernet og på spedbarnsindtitusjoner/ barnehjem. Ja det var det jeg kom på i farten... Uansett, lykke til med valget :-)
 
Back
Topp