Utdannet barnehagelærer

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Er det noen som er utdannet barnehagelærer/førskolelærer, men bruker utdanningen sin i en annen jobb enn barnehage? Er så nysgjerrig på hva man kan bruke utdanningen til :)

Denne følger jeg :) synes det er så lite valgmuligheter...

Jeg er førskolelærer med spes.ped. i tillegg. Følte meg stuck i bhg, men med det ekstra året med spes.ped. kan man få andre muligheter, i feks PPT, BUP, ulike institusjoner som barneklinikker m.m. :)

Du kan jobbe i skolen, 1.-4. trinn, men da må du ha tilleggsutdanning.

Svigerinnen min jobber i barneskolen og er med på å ansette nye og de vil ikke ha førskolelærere med PAPS (heter kanskje noe annet nå?). Der er det ikke noe vits i å søke engang. Så det virker ikke som det er så lett å få noe i skolen lenger.

Regnet med at det måtte videreutdanning til, så det er jeg klar for en dag :)

Jeg vet om flere som er utdannet barnehagelærer som jobber med utviklingshemmede i boliger, oftest barn.

Svigerinnen min jobber i barneskolen og er med på å ansette nye og de vil ikke ha førskolelærere med PAPS (heter kanskje noe annet nå?). Der er det ikke noe vits i å søke engang. Så det virker ikke som det er så lett å få noe i skolen lenger.

Det med tilleggsutdanning er helt rett, de vil ikke ha det lenger i barneskolen. Det er sånn som jeg forstod det masse styr for skolen pga de nye lærer-reglene som har trådt inn og som gjør at det ikke lenger er gyldig om så så mange år.

Ja, de jeg kjenner av førskolelærere som jobber i omsorgsbolig, blir titulert og lønnet som miljøarbeidere.

Ellers er flere fra mitt kull både styrere i bhg (har gjerne tatt fordypning i organisasjon og ledelse siste året) og SFO-ledere. Noen har også vært innom ulike lønnede verv/sillinger i ulike fagorganisasjoner knyttet opp mot bhg.

Man kan jobbe de første trinnene på skole, SFO leder, krisesenter, barnevernsinstitusjon, flyktningmottak, familiesenter feks blå kors sine...

Back
Topp