Utdannelse

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Hei :) jeg mangler masse fag fra vgs og har lyst å studere nå. Slik situasjonen er nå så har jeg bare kveldsvakter på jobb, så evt deltidsstudium hadde gått bra når mini begynner i barnehage til høsten. Jeg kontaktet vgs ifjor for å spørre om deltidsstudium, men fikk faktisk aldri et skikkelig svar. Så da spør jeg dere, hvordan kan jeg gjøre dette? Kan man fullføre vgs via høgskoler f.eks? Finnes det linjer på høgskoler man ikke trenger generell studiekompetanse til? Privatist er ikke noe tema da jeg sliter med norsk muntlig :p Bor forresten i Ålesund

Sent from my iPad using BV Forum

Hvor gammel er du? Se litt på 23/5 regelen, altså realkompetanse, da kan det hende du kan komme inn på noen linjer uten å ha studiekompetanse.

23/5-regelen må man ha norsk, engelsk, historie, samfunnsfag, matematikk og naturfag. Har man disse fagene og 5 års arbeid/utdanning bak seg, kan man kvalifisere til generell studiekompetanse.. :) Men man kommer nok ikke utenom norsk muntlig. Hør med Sonans, de er flinke til å legge tilrette og hjelpe gjennom opplæring. De er veldig flinke til å besvare spørsmål.. :)

Back
Topp