utbrent..?

3barns mamma

Elsker forumet
Noen som har vært det og kan fortelle åssen det er?
Jeg skjønner ikke helt hva som skjer med meg om dagen. Har vært hos legen, men jeg kommer liksom ikke gjennom. Mest pga at jeg ikke klarer å legge ut om alt og ingenting, og prøver å være den det ikke feiler noe som helst.
Etter lang tid med økonomiske problemer har jeg kjent på det at jeg er sliten i hodet. Der svirres det rundt med hundre tanker 24 timer i døgnet. Jeg har slitt med søvn i perioder,men humøret og tanken om at alt ordner seg har bestandig vært der.
Når snuppa var syk for ca 4 uker siden begynte det med puppenekt, deretter svikta girkassen på traktoren vår (min manns 2.jobb som vi er fullstendig avhengig av for å beholde huset) I tillegg skjedde det masse andre småtterier som gjorde at jeg følte jeg gikk rett i bakken. Jeg har siden da gått å vært småkvalm og uggen,griner opp til flere ganger om dagen,og da gjerne for ingenting. Har vondt i hodet,og sliter med å legge tankene fra meg.
Skjønner ikke hva som skjer... Jeg har aldri vært sånn før! :-O
Og nå skremmer jeg meg selv opp med at noe er galt.
Mannen min mente at jeg har møtt veggen. Men vi har ingen erfaring med det fra før.
Noen som har hatt det likt?

Noen som har vært det og kan fortelle åssen det er?
Jeg skjønner ikke helt hva som skjer med meg om dagen. Har vært hos legen, men jeg kommer liksom ikke gjennom. Mest pga at jeg ikke klarer å legge ut om alt og ingenting, og prøver å være den det ikke feiler noe som helst.
Etter lang tid med økonomiske problemer har jeg kjent på det at jeg er sliten i hodet. Der svirres det rundt med hundre tanker 24 timer i døgnet. Jeg har slitt med søvn i perioder,men humøret og tanken om at alt ordner seg har bestandig vært der.
Når snuppa var syk for ca 4 uker siden begynte det med puppenekt, deretter svikta girkassen på traktoren vår (min manns 2.jobb som vi er fullstendig avhengig av for å beholde huset) I tillegg skjedde det masse andre småtterier som gjorde at jeg følte jeg gikk rett i bakken. Jeg har siden da gått å vært småkvalm og uggen,griner opp til flere ganger om dagen,og da gjerne for ingenting. Har vondt i hodet,og sliter med å legge tankene fra meg.
Skjønner ikke hva som skjer... Jeg har aldri vært sånn før! :-O
Og nå skremmer jeg meg selv opp med at noe er galt.
Mannen min mente at jeg har møtt veggen. Men vi har ingen erfaring med det fra før.
Noen som har hatt det likt?

Du har nok møtt veggen, spørsmålet er bare hvor hardt og hvor lenge, men utbrenthet går veldig mye på det psykologiske, veldig slik at du nesten får agrofobi og angst, for å sette det på spissen.
Du får feks angst og bare "klarer ikke" dra på jobb, butikken, kafé, treffe vennene eller bare gå ut...
Du får helt mental sperre.
Du vil bli sliten av den minste tingen med en gang, og du får lyst til å grine og gir helt opp hvis folk forventer at du skal gjøre noe, som å bare ta oppvasken.
Du bare gir helt opp og kommer ikke ovenpå igjen.
Hodepine høres riktig ut. Kvalme aner jeg ikke, kanskje du spiser for lite/feil, og dermed blir det en ond sirkel...
Eller kanskje du har infeksjon i kroppen pga du er sliten eller syk?
Ville pratet med legen, hvis du er utbrent så vil du IKKE la det gå for langt - tro meg. Snakk med noen før enn senere :)

Eg har vert utbrent. Eg husker ingenting omtrent fra dei 2 siste åra. Eg møter folk eg har snakka lenge med (på buss osv) men eg husker dei ikkje. Da ler dei og seier at det sa eg ville skje, eg ville ikkje huska dei men dei måtte gjerne sei hei. Overalt eg kunne sov eg... Null overskudd, så sliten at du ikkje klarer å stå på beina ein gang... Følte meg alltid sjuk...

Jeg møtte veggen for noen år siden.... Tok på meg alt for mye på jobb... Kuttet ut venner og det preger oss enda.... Var nok å si bø til meg og jeg gråt som bare det....

Burde nok sykemeldt meg men flink-pike og det skulle jeg ikke.... Kom heldigvis ut av den stillinga på jobb kort tid etter og det hjalp.....

Anbefaler virkelig å ta tak i det og ikke la det gå for langt!!

Klem til deg :-)

Eg har vert utbrent. Eg husker ingenting omtrent fra dei 2 siste åra. Eg møter folk eg har snakka lenge med (på buss osv) men eg husker dei ikkje. Da ler dei og seier at det sa eg ville skje, eg ville ikkje huska dei men dei måtte gjerne sei hei. Overalt eg kunne sov eg... Null overskudd, så sliten at du ikkje klarer å stå på beina ein gang... Følte meg alltid sjuk...

Jeg trodde hukommelsen min var dårlig bare.. Fordi, men godt å se at det kanskje tilhørte utbrentheten min da!
Takk! :)

Var utbrent for kort tid siden, og har vel ikke helt kommet meg igjen. Tok på meg altfor mye jobb etter at min mor døde, og det sa plutselig pang. Kroppen sa ifra selv ved at jeg klarte å knekke foten og ryke leddbåndet, og ble tvunget til hvile et halvt års tid. Endte også med akutte lammelser og innleggelse uten at de klarte å finne noen årsak.
Apatisk og dårlig hukommelse er vel også to av hovedtingene jeg merket. Gråt for ingenting og klarte ikke være sosial.

Back
Topp