Utbrent/deprimert samboer..

Momofmany

Forumet er livet
Kan noen hjelpe meg å takle dette!! Evt noen som har hatt dep. samboer? Hvordan kom dere dere gjennom den tunge tiden? Nå har sambo vært 6mnd i et smertehelvete pga ryggen, legene finner ingenting, men sikkert relatert til en bilkræsj. Altså.. Han er så langt nede at jeg føler jeg må gå på glass. Konstant sur og krass og frustrert... Har dårlig samvittighet for å ville ta med barna et annet sted til han blir frisk igjen!
 
Last edited:
Jeg har en samboer med posttraumatisk stress syndrom, det kan være slitsomt i perioder. I åra før vi ble sammen så har han gått til psykolog for å få hjelp og han har vært hos distrikts psykriatisk senter (dps) her i lokalmiljøet. Om samboeren din sliter sånn som du sier bør kanskje legen hans henvise han til dps for å få hjelp og komme over kneika. http://no.wikipedia.org/wiki/Distriktspsykiatrisk_senter . Kan være et skritt i riktig retting i alle fall.
 
Har selv vært deprimert. Fastlegen henviste meg til dps og derifra fikk jeg mye hjelp av både dps og psykolog utenom :) Mye god hjelp i de :)
 
dps, psykiatrisk sykepleier, familiesenter, ryggskole er ting jeg kan tenke på. Må være tøft å stå i for alle parter! Ønsker deg lykke til
 
Jeg har selv slitt med depresjoner i over 15 år. Til tider veldig alvorlige. Har også bodd med en med alvorlig depresjon til tider. Alt står egentlig på hvor mottagelig man er for hjelp selv. Nekter man å innse selv at man er d å at man trenger hjelp er d rett å slett et helvete for dem rundt å det kan væra i mange mange år. D veit jeg fra jeg var syk selv å hvor vondt jeg gjorde dem rundt meg. D tok meg mange år å skjønne d. Etter flere år med hjelp. Å jeg har selv gått i det å kjent på d selv.
 
Jeg har slitt med depresjon og angst i over to år nå. Før jeg visste hva som feilte meg, så var jeg en del krass mot sambo, og det er ikke meg i det hele tatt. Når vi skjønte litt mer, så oppsøkte jeg hjelp hos lege, ble henvist til deg for samtaler og ble tett fulgt opp. Det har hjulpet oss mye! Største fokuset mitt er å fungere for familien min og ikke la de dårlige dagene gå utover dem <3
 
Back
Topp