Utblåsning...som ble alt for lang..

*Chrissyl*

Forelsket i forumet
Er ikke så ivrig på å skrive her inne, men er stadig innom og titter..
Og nå må jeg bare få blåst ut litt irritasjon!

Sambo var på krympefest for en kompis igår, kom hjem rundt kl tre. Da lå snuppa sammen med meg, siden hun var veldig urolig da jeg la meg.

I begynnelsen lå han bare og skravla og var skikkelig koselig, men så begynte han med at han visstnok skulle være sjåfør til en konsert nå til uka. Jeg skulle bare protestere så mye jeg ville, for han kom til å dra uansett.
Så sa jeg det at det syntes jeg var unødvendig, for vi har ikke råd, og for det andre så har han vært borte 4 kvelder denne uka.
Jeg er sliten, og har fått beskjed av legen av å ta det med ro. Jeg er 100% sykemeldt pga. bekkenløsning, og skal derfor gjøre minst mulig, og helst ikke bære så mye på snuppa.
Derfor er det ikke spes. godt for meg å legge, eller stå opp med snuppa, da vi har soverommene i 2. etasje og hun må bæres opp og ned trappa.

Enda mer frustrerende er det at han ikke gjør en dritt hjemme. Går ikke ut med søpla, forventer at middagen er klar da han kommer fra jobb, at klærne hans blir vasket og lagt på rommet hans. Vi har vaskemaskinen i kjelleren så der har vi også trapper jeg må bære ting opp og ned fra. Støvsuging tar også helt knekken på meg, men det gidder han heller ikke.
Og da han først kommer hjem fra jobb, og skal være inne en kveld, sitter han bare foran dataen og trykker. Orker ikke engasjere seg i snuppa eller noe.

Hvis jeg tar dette opp sier han at han er sliten etter jobb. I tillegg jobber han jo litt i huset vi har kjøpt, siden det må pusses opp over alt, dette bruker han også som unnskyldning. Og det verste av alt er at det var HAN som ville ha huset, og sa at å pusse opp var ikke noe problem!!!!
Jeg er så drittlei og frustrert at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Vi hadde det greit en stund i helgene, og sto opp og la snuppa annenhver dag. Nå i helgene bare ligger han og snorker, med snuppa hoppende i senga til jeg blir så lei av sutringen hennes at jeg står opp. Han tenkler jo tydeligvis ikke på at hun kanskje vil ha tørr bleie og frokost!

Han ligger forresten og sover enda, og det stinker fyll i hele trappeoppgangen. Og han har lovt meg å reise på maxbo å hente dører til soverommene idag, pluss at han skal legge om til sommerdekk på bilene!

Jeg er så frustrert at jeg bare vil gråte, men kan ikke, siden jeg har snuppa sammen med meg... [:(][:(][:(]

HUff, så fælt, jeg skjønner deg veeeldig godt asså, har bekkenløsning og isjiassmerter og vet hvordan det er å være med ei lita ei alene i tillegg. Samboern her er borte i dag på utdrikkningslag til en kompis og det passa ikke bra i dag merker jeg som denne bekkenløsninga er så ille.[&:]
Nei, si i fra til samboern din at du ikke orker ha det sånn. Kanskje han skjønner alvoret.
Jeg var så utslitt her en gang og da jeg skulle ta det opp med samboern så begynte jeg å grinet for jeg var bare helt utslitt og da skjønte han jammen at jeg virkelig var sliten også!! Og han tok det til seg og tenkte litt mere over meg og tok hensyn.

Å fy F***!!!!!!!!![:@]
Unnskyld uttrykket,men hadde dette vært min sambo hadde jag dratt han etter øra nedover trappa for lenge sia![:@]
Han kan jo ikke behandle deg på den måten der[&o]

Om du forklarer han hvor ille du har det,forstår han seg liksom ikke på deg da?Jeg syns så utrolig synd på deg som har det sånn her. Denne tiden skal jo være fylt med glede og forventninger,ikke at du skal gjøre alt alene og ende opp medog gråte[:(]
[:(]Jeg blir helt stum jeg!
Sender deg mange gode tanker og håper at alt ordner seg[:)]
Stor klem fra meg!

huff, kjenner jeg blir irritert på samboeren din for deg også[:@]han ville vel ha en familie han også? vi lever jo ikke på 50 tallet mer!

d går jo ikke i lengden.. du blir tyngre du også! ta en prat med ham.. huset skal vel bli ferdig en gang d og og da kan han vel ikke være ute så mange kvelder i uka[8|]

Herregud, for en egoist!

Stygt av meg å si kanskje, men når jeg leser det her så skjønner jeg at har virkelig vært heldig med min mann. ALDRI kommer han til å sette seg selv først på den måten. Jeg må omtrent tvinge han til å ha litt "alene-tid" med gutta osv.

Guttungen og jeg kommer først, uansett!

Du bør nok sette deg ned og ta en laaaaang prat med han. Si at du klarer ikke være gravid, kokk, mamma, hushjelp og kjæreste på en gang. Bare det å være gravid er slitsomt i seg selv. Å ha bekkenløsning i tillegg er grusomt!

Han der må virkelig lære seg å tenke på andre enn seg selv.

Jeg hadde ikke taklet det der noe særlig mye lengre, for å si det sånn. Da er det bedre å være alene og slippe å bli skuffet på den måten.

Skjønner deg godt at du blir frustrert og oppgitt. Det er et sant HELV**** å gå hjemme med alt av ansvaret for hus og hjem og barn. Dette gjelder uansett gravid eller ikke, men når man ER gravid i tillegg så er det enda vanskeligere. Sliten, det begynner å bli tungt og med smerter som ikke noen andre skjønner enn de som sliter sjøl med de...

Jeg tror at du skal sette deg ned å snakk med han... tving han til å høre på deg. Fortell og forklar, finn opplysninger på nett eller få Jordmor til å hjelpe til med å forklare. Han MÅ vise ansvar, fordi når det nærmer seg terminen så trenger du enda mer hjelp. Du trenger også å være trygg på at han stiller opp i tiden før, under og etter fødselen. Hvis han ikke vil/orker å stille opp på den måten, så må han også si ifra om det. Det er tung fra før av, men å ha den bekymringen i tillegg er HELT unødvendig.

Her hjelper det ihvertfall å snakke om ting. Selvom jeg må gå mange runder med samboern min så løsner det til slutt, ting blir bedre. Hadde ikke trengt å være så tungvindt, men må man så må man. Ofte vil jeg bare pakke tingene våre og bare suse ut døra, la han bare bli igjen her å være en dust. Men det er en grunn til at vi har endt opp sammen og kommet oss dit vi er i dag... ved å skape en kommunikasjon og å lære oss å leve med hverandres feil og mangler.. (selvom lista med feil og mangler fortsatt er stor så er det en forbedrings-potensiale der)

Lykke til og jeg tror og håper at det går bra hvis du har energi til å ta opp kampen mot mannfolkas uvitende og medfødt egoisme...[:D]

Så gode dere er.. Veldig oppmuntrende med kommentarene deres, allefall! [:)]
Fikk sovet et par timerettervi hadde vært ute på maxbo, mens han og frøkna var ute og lekte, og spiste lørdagsgodt til middag.. [:-]
Ja, ja.. Skal få han til å fikse noe mat nå. Tror han så tidligere idag at det var like før jeg ikke klarte å stå oppreist mer nesten. Blir helt gal snart! Så i kveld skal jeg ta han litt for meg, å spørre om han hørte hva legen sa igår da vi var på UL. Om at han måtte hjelpe til, og at jeg ikke skulle bære noe særlig på snuppa.

uff, jeg må dessverre si at jeg vet nøyaktig hvordan du har det!! - men jeg er heldigvis borte fra den situasjonen nå og skulle så gjerne, gjerne ha hjulpet deg - men jeg kan bare si er prat med han eller kom deg vekk....min endret seg ikke, og gikk bak ryggen på meg da jeg satte foten ned...noe jeg takker han for i dag!!

Du må ikke akseptere hverken det ene eller det andre - du er graivd med masse belastningsskader - han må våkne, dere er 2 om hele livssituasjonen dere er i og 2 må til for å ordne opp.

Jeg ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til, skulle du ønske det må du for all del bare sende meg en PM!! - situasjonen er helt utrolig lik min...

Varm klem fra meg

Back
Topp