UTBLÅSNING og et sterkt hat

*Kolibri*

Forumet er livet
mot de urinpøveposene man skal ha på de små barna..grrrrr
vesla har fått uvi igjen, som hun har hatt til tider fra ca 2-3 mnd alder..det er noe styr!!

de er jo kjempe vonde, som om ikke det er vondt nok å ha uvi Vesla hylgråter jo hver gang fordi det er vondt..er helt tragisk å se på

jada, det hadde sikker vært greit å slutte med bleier for de som ler av meg nå, men det er ikke alle toåringer som er klare for å slutte helt med bleiene, hvertfall ikke når de er plaget med uvi.
Dritt!!

Huff stakkars lita. Tror nok ingen ler og sier at hun må slutte med bleier. Hun erjo bare to og det er få toåringer som slutter med bleier da. Håper hun blir bedre snart! God bedring til dattera di[:)]

ORIGINAL: brownie*

Stakkars lita[:(]
Skjønner godt at det er fælt å se på for deg også...!

God bedring til snuppa di!!!

ja må jo nesten holde meg for å ikke sympatigråte av og til..men nå er de på vei til legen endelig, så satser på at medisinene virker raskt.
takk[:)]

Jenta mi er 2 år og IKKE klar for å slutte med bleie.. Så skjønner det godt.. [:)]

Men så dritt med UVI da[:'(].. du kunne ikke kanskje fått henne til å tisse i en kopp/bolle eller noe da.. Hvis du prøver å gi henne masse vann og evnt ta henne med på badet å vente på at hun må tisse??

Har bare hatt sånn urinpose på jenta mi en gang, når hun var 2 mnd gammel.. Så jeg er ikke så "dreven" på det..

ORIGINAL: janpanmarsipan

Huff stakkars lita. Tror nok ingen ler og sier at hun må slutte med bleier. Hun erjo bare to og det er få toåringer som slutter med bleier da. Håper hun blir bedre snart! God bedring til dattera di[:)]

neida, men det har vært kommentarer (ikke her på mai da) som "jeg er glad min ikke bruker bleier mer" osv..som man bare ikke trenger i slike situasjoner[;)]
takk[:)]

ORIGINAL: ToSmå2010

Jenta mi er 2 år og IKKE klar for å slutte med bleie.. Så skjønner det godt.. [:)]

Men så dritt med UVI da[:'(].. du kunne ikke kanskje fått henne til å tisse i en kopp/bolle eller noe da.. Hvis du prøver å gi henne masse vann og evnt ta henne med på badet å vente på at hun må tisse??

Har bare hatt sånn urinpose på jenta mi en gang, når hun var 2 mnd gammel.. Så jeg er ikke så "dreven" på det..

ja vi fikk til å få henne til å tisse i kopp på sykehuset da hun var 3 mnd gml helt utrolig hvordan sykepleierne får det til hehe
Men i dag ser jeg at vi ikke har vært flinke til å se signalene tidlig nok, så hun hyler bare hun må tisse i bleia[:(]

Aldri vært borti dette, men det er sikkert fordi jeg har gutt. Møter sikkert på det etterhvert nå som får jente...

Men slutte med bleie så tidlig?? Nei.... Er vel de færreste som slutter når de er 2, det er vel mest skryt fra foreldrenes side tenker jeg[;)]

ORIGINAL: Febbis

Aldri vært borti dette, men det er sikkert fordi jeg har gutt. Møter sikkert på det etterhvert nå som får jente...

Men slutte med bleie så tidlig?? Nei.... Er vel de færreste som slutter når de er 2, det er vel mest skryt fra foreldrenes side tenker jeg[;)]

tenkte faktisk tanken i dag..er nesten glad jeg venter gutt nå så jeg forhåpentligvis ikke får enda en med uviproblemer[;)] holder med en liksom..

Huff og huff.......[:(]
Jenta mi på 4 var kjempeplaget med dette da hun var yngre. De posene er bare helt grusomme [:(]
En gang fikk jeg henne til å sitte på potta, ga henne MASSE drikke i forveien. Hun ville jo selvfølgelig ikke tisse på potta, men jeg lagde til en grunn balje med lunka vann og hadde små leker oppi vannet som hun kunne leke med. Da klarte hun ikke å holde seg! [;)] Fikk dermed den etterlengta urinprøven [:D]
Hun var nettopp blitt 3 år da.
Jeg fikk ikke jenta mi helt fri for bleier før det året hun fylte 4. Du skal ikke bry deg med de som kritiserer fortsatt bleiebruk. Enkelte barn er vanskelig å få tørre, slik er det bare [:)]
Lykke til [:)]

Stakkars lille jenta. Uff, håper det går fort over dette her[:(]
Masse god bedring til henne!![:)]

Huff da.. Sender en god bedringsklem..
Sønnen min fikk en sånn pose på, når han var tre mnd gammel. Ellers har vi heldigvis sluppet det.
Kan jo prøve å sette henne på potta å prøve å få tissa en liten skvett der, så slipper dere å balle med den posen. Sikert ikke noe godt nei... [8D]
Gutten min har heller ikke slutta med bleie ennå. Er jo ikke mange som klarer å slutte når de er to år. Men vi skal prøve litt nå til sommeren, når han blir 3 år. Da er han kanskje klar. [:)]

*et tips kan være å sette potta i dusjen/badekarret og sette på vannet. Lillemann tisser bestandig når han får vann på føttene, (og nei, trenger ikke være isvann, like bra med varmt)

At jenter er plaget med UVI er ikke helt uvanlig og skyldes langtfra bestandig noe foreldrene gjør eller ikke gjør. Urinrøret til jenter er bare noen 3-4cm langt og 100% hvor urinrøret munner ut er ikke likt på alle jenter. Bakterier har derfor ganske kort vei opp til blæra og alt etter hvor urinrøret munner ut kan risikoen for uvi bli større/mindre. Så du skal ikke tenke at det er noe du og bf gjør galt!!!

Selv har jeg vært plaget med UVI siden jeg var pitte liten. Er ikke gøy,  men det finnes værre ting å være plaget med enn det i den store sammenhengen[:)]

Ønsker deg og jenta di god bedring!!

Back
Topp