Jeg har ikke fått noe ennå. Så er i dag siste dag eller må jeg vente til mandag ? Noen som vet?
Jeg har heller ikke fått noe. På siden deres står det ''normalt vil pengene vært på konto INNEN siste virkedag i måneden''. Jeg tolker det som at det skal komme inn i dag da...
Det er noe galt med mobilen min så jeg får såklart ikke ringt. Men jeg sendte melding på facebook til ''NAV foreldrepenger'' og skrev;
Hei. Jeg mottar foreldrepenger rundt den 20ende fra NAV .... hver måned. Denne måneden har jeg enda ikke mottat noe og en venninne fortalte plutselig at datoen var endret sånn at jeg nå ikke vil få noe før siste virkedag i måneden.
Stemmer dette?
Mvh. Maria....''
Fikk dette til svar ''
Hei Maria,
Hovedregelen er at du skal ha foreldrepengene på konto innen siste virkedag hver måned. Det er denne datoen du kan forholde deg til. Som du har erfart, kommer utbetalingen ofte litt før.
Når utbetalingen har gått ut fra NAV, vil du kunne se det på Dine utbetalinger på
nav.no/DittNAV. Det vil altså være synlig der gjerne noen dager før du ser det på din konto. Hvis det ikke ligger der torsdag/fredag denne uken, må du gjerne ringe oss - så kan vi sjekke det opp for deg.
Tlf er 55 55 33 33, tastevalg 2 og 1 for foreldrepenger.
Ha en fin ettermiddag!
Hilsen Rakel og Eliane, NAV Foreldrepenger
''
Du kan jo prøve å ringe inn du - hvis din mobil funker?
Si gjerne i fra hva du får beskjed om.
Det kan jo fortsatt komme inn både rundt 12 og rundt 16-17 tiden.
Jeg har fått penger etter kl 16 enkelte ganger tidligere.