Utbetaling NAV

Xyt

Andre møte med forumet
Har dere fått foreldrepenger fra NAV denne mnd? Jeg trodde man fikk utbetalt innen 25. hver mnd, men har ikke fått enda nå i november..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg fikk den 21. :) men det skal vel komme innom siste virkedag, skal det ikke? Altså frem til førstekommende fredag siden søndag er den 30. :)

Ok, takk for svar :) skjønner ikke hvor jeg har fått 25.fra..

Ok, takk for svar :) skjønner ikke hvor jeg har fått 25.fra..

Da jeg snakket med de før jeg skulle få utbetalinger sa de at man skal ha pengene innen siste virkedag i måneden og de startet utbetalingene 25. Litt feil ned den siste der, da jeg har fått pengene mine 23, 22 og 21 :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Noen som har NAV som arb.giver? Altså, min arb.kontrakt endte da jeg gikk ut i permisjon, så det er NAV som betaler foreldrepengene. Men jeg synes det er litt rart at det ikke er halv skatt slik hvis man hadde fått det fra arb.giver?

Lulilu

Noen som har NAV som arb.giver? Altså, min arb.kontrakt endte da jeg gikk ut i permisjon, så det er NAV som betaler foreldrepengene. Men jeg synes det er litt rart at det ikke er halv skatt slik hvis man hadde fått det fra arb.giver?

Lulilu

Altså, mente halv skatt i desember

Lulilu

Jøss, så utrolig rart at det er så store forskjeller rundt om i landet..

Eg hørte at halv skatt er på desemberutbetalinga. For den kjem midt i desember:-)

Halv skatt kommer nedte mnd! Altså desember! Og den begynner de å betale ut 12!

Med vanlig lønn garanterer de utbetaling innen siste virkedag i mnd! Denne mnd fikk jeg 15! Syns det er litt stress å ikke vite når pengene kommer... Når julepengene kommer , er vi jo ikke garantert noe penger før 30januar... Så få fordele pengene litt jevnt utover så eg vet eg har nok! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Baaah, ringte NAV nå, da jeg ennå ikke har fått utbetalt foreldrepenger denne mnd. Fikk til svar at de hadde "glemt" å krysse av på automatisk utbetaling, men at hun skulle purre på de nå, så får man vanligvis pengene på konto etter 2-3 virkedager. Fikk utbetalt i oktober, så skjønner ikke hvordan de har rotet til dette. Hun jeg snakket med ba meg også ringe NAV å purre på de, dersom pengene ikke var på konto et par dager før neste utbetaling skal være. Det kan da neppe være mitt ansvar, da jeg har fått innvilget foreldrepenger. Tungvint system! Skjønner virkelig mye av kritikken NAV får.... Dagens utblåsning! Er glad jeg har penger stående på en annen konto, ellers kunne det blitt krise i helgen..

Back
Topp