Utbetaling lønn staten

Jgri000

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan utbetaling av lønn fungerer i det offentlige? Jeg er så heldig å ha fått med jobb som saksbehandler i NAV, 100% stilling med fastlønn i statlig del. Planlagt oppstart er 17. August. Er det noen som vet om jeg får utbetalt lønn forskuddsvis for dagene jeg jobber i august 12. August eller om jeg får for august på etterskudd 12. September?
Ble ferdig studert nå i vår så har ingen inntekt i sommer, så fikk litt håp når jeg leste at noen hadde opplevd slik forskuddsbetaling :rolleyes::)

Du får dem nok utbetalt på etterskudd i september. Var i samme situasjon for to år siden (saksbehandler NAV, statlig). Trøst deg med at septemberlønna i det minste blir fin da, siden du får halve august og hele september utbetalt i en smell :)

Du får dem nok utbetalt på etterskudd i september. Var i samme situasjon for to år siden (saksbehandler NAV, statlig). Trøst deg med at septemberlønna i det minste blir fin da, siden du får halve august og hele september utbetalt i en smell :)
Åh, så dumt. :rolleyes:
Ja, blir sjokk med 1,5 mndlønn som første lønn etter å ha levd på studielån i noen år :wideyed::D

Kan jeg spørre hvilken avdeling du sitter på, hvordan din opplevelse har vært og litt hva du gjør? :)

Jeg fikk den etterskuddsvis da jeg begynte i staten for mange år siden, men lederen min ga meg et lønnsforskudd, altså en utbetaling som siden trekkes mot lønna, på "avrundet ned" ca det jeg skulle fått for første mnd da jeg startet.

Du starter etter lønnsdato den 12 og får alt sannsynligvis i sep fordi de gir deg ikke lønn før de er sikker på du faktisk begynne den 12, samt så ordnes lønna en stund før den 12 slik at lønn sender det til banken til overføring enda tidligere.

dersom du blir syk slik du ikke kan starte så får du ikke lønn om du ikke kommer første dag ol.

Åh, så dumt. :rolleyes:
Ja, blir sjokk med 1,5 mndlønn som første lønn etter å ha levd på studielån i noen år :wideyed::D

Kan jeg spørre hvilken avdeling du sitter på, hvordan din opplevelse har vært og litt hva du gjør? :)
Jeg jobber på en liten avdeling med et snevert fagområde, så har ikke så lyst til å skrive åpent om det her på forum da det blir for identifiserbart, men du kan gjerne sende meg en privatmelding her inne hvis du vil vite mer:)

Men jeg trives hvertfall veldig godt, både med arbeidsmiljø og med arbeidsoppgaver!

Jeg lurer på om noen av dere vet hvordan utbetaling av lønn fungerer i det offentlige? Jeg er så heldig å ha fått med jobb som saksbehandler i NAV, 100% stilling med fastlønn i statlig del. Planlagt oppstart er 17. August. Er det noen som vet om jeg får utbetalt lønn forskuddsvis for dagene jeg jobber i august 12. August eller om jeg får for august på etterskudd 12. September?
Ble ferdig studert nå i vår så har ingen inntekt i sommer, så fikk litt håp når jeg leste at noen hadde opplevd slik forskuddsbetaling :rolleyes::)
Jeg tror at du nok kan be om å få forskudd, og så vil de normalt ordne det. Det er jo bare å forklare situasjonen og spørre. Spør i god tid, for lønnskjøringene skjer jo en del før.

Back
Topp