utbetaling av sykepenger

februarogmars:)

Betatt av forumet
har vært sykmeldt fra 22.08 og fram til fredag (blir lengre). Og skal ha lønn fra jobb fram til den 12 september. Er det noen som vet om jeg får utbetaling fra nav for resten denne mnd eller må jeg vente? det er utbetalingsdato fra nav i morgen, men det står ingen ting på mine sider om at jeg skal få utbetaling

Jeg ville tatt en telefon til Nav å hørt, de er håpløst trege med utbetalinger!!

prøverpånr2 skrev:
har vært sykmeldt fra 22.08 og fram til fredag (blir lengre). Og skal ha lønn fra jobb fram til den 12 september. Er det noen som vet om jeg får utbetaling fra nav for resten denne mnd eller må jeg vente? det er utbetalingsdato fra nav i morgen, men det står ingen ting på mine sider om at jeg skal få utbetaling

Du får sykepengene på slutten av måneden(for denne måneden),her utbetaler de sykepenger 30.sep.
Jeg har fått fra nav hele veien da min arbeidsgiver ikke betalte for sin arbeidsgiverperiode,så da slipper nav å betale tilbake til arbeidsgiveren min.
I begynnelsen av mnd får man om man har noe utestående lønn fra forrige måned.

De skal komme slutten av denne mnd er vel utbetalinger 28-30.
Noe jeg lurer på er hvordan de finner ut, at jeg jobber så å så mye? Tar di snitt utifra i år eller noe?

ringte nav og fikk beskjed om at de ikke hadde lønnsopplysninger om meg så de kunne ikke betale ut penger. dro innom jobb og fikk beskjed om å ringe lønningskontoret og få de til å sende informasjonen. de er ute til lunsj og skal ringe tilbake når de kommer tilbake. dersom de ikke ringer innen kl 14.00 ringer jeg de opp igjen.

synes det er veldig dårlig at de ikke klarer å levere inn dette til nav når jeg har vært sykemeldt i snart 1 mnd. nå sitter jeg igjen med 30 kr på konto fram til den 29 september siden jeg betalte masse regninger i går siden jeg skulle få penger i morgen.

jeg har tenkt til å be lønnsdama om å sette over et forskudd til kontoen min i dag for det er hennes feil at vi ikke har penger nå. hun har klart det tidligere når hun ikke har gjort jobben sin så da får hun gjøre det i dag også.

kjenner jeg er møkk lei av alt styret med jobb og lønninger. det er feil hver eneste mnd og vi logger inn elektronisk når vi kommer og går så skjønner ikke problemet.

i mars ble jeg og 2 andre på jobb trukket 2000 i forskudd uten at vi hadde søkt om det. jeg spurte om forskudd i mai, men fikk ikke, så ringte de dagen etter og fikk da pengene på konto samme dag. i august fikk jeg plutselig 3000 på konto den 15 og fikk 3000 for lite den 30 fordi da hadde jeg tydeligvis søkt om forskudd uten at jeg har gjort det.

Her sendte heller ikke arb.giver inn inntektskjemaet,men visst han var sløv på slikt..så jeg skrev det ut fra nett og fylte ut alt jeg kunne og dermed mangla jeg bare underskrifta hans og stempel. Leverte det selv til nav og etter det har jeg ikke hatt noe problem med penger derfra :)

esilenot skrev:
Her sendte heller ikke arb.giver inn inntektskjemaet,men visst han var sløv på slikt..så jeg skrev det ut fra nett og fylte ut alt jeg kunne og dermed mangla jeg bare underskrifta hans og stempel. Leverte det selv til nav og etter det har jeg ikke hatt noe problem med penger derfra :)

Hvor fant du dette? Skatte greierne på nett eller?

Har vært sykemeldt siden 9.8, og enda har ikke mine arbeidsgivere klart å skaffe de papirene jeg trenger for å vise hva jeg har hatt i inntekt til nav :S kjenner jeg er litt frustrert ja... Arb.giver betalte ikke for arb.giver perioden,men det skulle de gjøre på neste lønn nå da....

For å si det sånn; det er nok SISTE gang jeg skal jobbe for noe annet enn en NORSK  arbeidsgiver... Er overhodet ikke rasist, men kjenner jeg er lei av å prøve å forklare noe til noen som plutselig ikke "forstår" norsk når man prøver å forklare hva arbeidsgivers ansvar er i forhold til gravide osv.... Er ikke så lett når arbeidsgiver og kollegaer kommer fra et land hvor "damer godt kan jobbe, fram til de blir gravide,da ska de helst være hjemme resten av livet"........

Jeg har vært sykmeldt siden slutten av juli og fikk først penger i går!!!! Men gode penger å få da... for da fikk jeg veldig mye.. hehe. Her hadde heller ikke arbeidsgiver levert lønnsopplysninger!!! argh.. men måtte alikevell ringe NAV for å mase på dem om at nå skulle opplysninger være levert!

Back
Topp