Utbetaling av foreldrepenger

Tresmåhjerter

Gift med forumet
Har aldri fått fra NAV før( men arbeidsgiver) noen som vet hvordan det blir med første utbetaling når permisjonen begynner midt i en mnd? Og utbetalingen er vel i slutten. Får man da for en halv mnd på første utbetaling?

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

utbet skal skje innen siste dag i mnd ;) Da jeg snakket med nav sa de mellom 25 og siste virkedag i mnd. Og da får du for halv mnd. Men husk at lørdag og søndag ikke tells ;) de betaler kunn for man til fredag :)

utbet skal skje innen siste dag i mnd ;) Da jeg snakket med nav sa de mellom 25 og siste virkedag i mnd. Og da får du for halv mnd. Men husk at lørdag og søndag ikke tells ;) de betaler kunn for man til fredag :)
Jepp, det vet jeg:)vet du om de trekker røde dager også? Eller om man får vanlig hvis de ikke havner i en helg?

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

det er jeg faktisk litt usikker på for å være helt ærlig. Men slik jeg forsto det så var det kun lørdag og søndag en ikke fikk for... det må undersøkes ;) gi beskjed om du finner ut av det ;) skal søke litt på nett jeg og å se om jeg blir noe klokere ;)

Da blir jeg spent over hvor mye skal jeg få, siden min perm har begynnet den 15.07. Så får mann halv lønn fra arbeidgiver og halv fra NAV??

Da blir jeg spent over hvor mye skal jeg få, siden min perm har begynnet den 15.07. Så får mann halv lønn fra arbeidgiver og halv fra NAV??

Ja :) jeg beg perm 16.mai. og var 30% sykemeldt. Så jeg fikk lønn fra arbeidsgiver for de timene jeg hadde jobbet. Sykepenger fra nav, tom 16.mai. og da permisjonspenger fra nav resten av mnd.

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Ja :) jeg beg perm 16.mai. og var 30% sykemeldt. Så jeg fikk lønn fra arbeidsgiver for de timene jeg hadde jobbet. Sykepenger fra nav, tom 16.mai. og da permisjonspenger fra nav resten av mnd.

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡
Takk for svar :-)

Jeg tror de konsekvent regner for fem dager per uke, uavhengig av røde dager. Man får jo betalt for røde dager i vanlig jobb. De regner mandag til fredag, fordi de aller fleste fordeler arbeidstiden sin utover fem dager.

Bare vær forberedt på at utbetalingsdagen kan variere veldig. Det er helt utrolig at de får lov til det. Det er helt håpløst i forhold til autotrekk på regninger og sånn. Sist jeg hadde permisjon varierte utbetalingene mellom den 18. og 31. i mnd....

Jeg tror de konsekvent regner for fem dager per uke, uavhengig av røde dager. Man får jo betalt for røde dager i vanlig jobb. De regner mandag til fredag, fordi de aller fleste fordeler arbeidstiden sin utover fem dager.

Bare vær forberedt på at utbetalingsdagen kan variere veldig. Det er helt utrolig at de får lov til det. Det er helt håpløst i forhold til autotrekk på regninger og sånn. Sist jeg hadde permisjon varierte utbetalingene mellom den 18. og 31. i mnd....
Ja, det vet jeg. Tar heller utgangspunkt i siste virkedag i mnd. Så får man heller bli positivt overrasket hvis det kommer før! Men er jo siste dag det står på NAV også

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Back
Topp