Utbetaling av dagpenger

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Regner med at det er flere enn meg som et så uheldige at de går på dagpenger..? :) Jeg registrerte meg på nytt nå for en mnd siden, siden kontrakten min gikk ut der jeg var ansatt... I fjor da jeg gikk arbeidsledig, så var utbetalingsdatoen alltid mandagen etter jeg sendte meldekort på søndag... Har det blitt forandret?!:confused: Har nemmelig ikke fått noe på konto etter at jeg sendte meldekort i går enda, og det irriterer meg... :p

Regner med at det er flere enn meg som et så uheldige at de går på dagpenger..? :) Jeg registrerte meg på nytt nå for en mnd siden, siden kontrakten min gikk ut der jeg var ansatt... I fjor da jeg gikk arbeidsledig, så var utbetalingsdatoen alltid mandagen etter jeg sendte meldekort på søndag... Har det blitt forandret?!:confused: Har nemmelig ikke fått noe på konto etter at jeg sendte meldekort i går enda, og det irriterer meg... :p

Har du fått innvilget dagpenger da? Når jeg gikk på dagpenger sendte jeg meldekort på lørdag og fikk pengene på konto på mandag :) Om jeg glemte det og sendte på søndag fikk jeg ikke før på tirsdag.

Har du fått innvilget dagpenger da? Når jeg gikk på dagpenger sendte jeg meldekort på lørdag og fikk pengene på konto på mandag :) Om jeg glemte det og sendte på søndag fikk jeg ikke før på tirsdag.
Jada, fikk for to uker siden, men da var det medregnet ventetid, så fikk de på onsdag :-) Men fikk de nå i stad, var visst bare jeg som var utålmodig, hehe :-P

Utbetaling er inntil 3 virkedager etter sendt meldekort, så alt før er i grunn en bonus ;)

Kan jeg spørre om noe her...mannen min har ikke jobb fra neste mnd, men med dagpenger/arbeidsledighetstrygd får han bare 62% av inntekten sin sant?
Lurer da på om han kan jobbe noe som helst utenom og likevel motta dette..? Er det noen grense eller er ingenting lov? ( han kan vet jobbe litt i helgene hos faren sin.)

Kan jeg spørre om noe her...mannen min har ikke jobb fra neste mnd, men med dagpenger/arbeidsledighetstrygd får han bare 62% av inntekten sin sant?
Lurer da på om han kan jobbe noe som helst utenom og likevel motta dette..? Er det noen grense eller er ingenting lov? ( han kan vet jobbe litt i helgene hos faren sin.)
Usikker på det med %, svigerinna mi jobber på Nav og hjalp meg med det der :-P Han kan jobbe, men må da føre det inn på meldekortet :-) De timene han har jobbet, trekkes fra i dagpengeutbetalingen :-)

Hmm..så lønner seg sikkert ikke å jobbe da, eller?
Han får vel betalt for det han jobber? Og da har han sikkert bedre timelønn der enn hva satsen er hos Nav? :) Han får jo utbetalt lønning fra arb.giver, og dagpenger for de andre dagene i tillegg (så sant han ikke jobber mer enn 50%):) Det skal jo alltid lønne seg å jobbe! :p

Hmm..så lønner seg sikkert ikke å jobbe da, eller?
Klart du lønner seg å jobbe...! :-)
Jobber man seks timer får man 100% lønn men blir trukket seks timer med 64% lønn, i grunn enkel matte ;-)

Edit; unntaket er om man jobber mellom 50-64%, dat vil det være slik at å gå på fulle dagpenger faktisk lønner seg, økonomisk. Litt tragisk, men sånn er reglene

Han får 62,4% av inntekt før skatt, men så trekkes det skatt av det igjen. Man kan jobbe inntill 49%, da får man bare trekk for de dagene man har jobbet. Når man har søkt om dagpenger blir man innkalt til nav for informasjon om alle regler.

Jeg får alltid dagpenger på tirsdager

Back
Topp