Utakknemlig

Maggie2015

Glad i forumet
Åh, jeg syns det er så utakknemlig å være gravid nå. Man kan ikke si det til noen, man kan knapt tro på det selv, for man har jo kommet så kort, jeg syns liksom ikke jeg har retten til å kalle meg gravid, men så er man jo gravid! Man kan jo være like plaget nå som om 6 måneder, om ikke mer! Og like sliten! Akk, jeg gleder meg sånn til disse første ukene er over, gleder meg til tidlig ultralyd bare for å virkelig forstå at det er noe på gang. Hjernen min har liksom ikke skjønt at jeg er gravid enda... Også er det så slitsomt å måtte skjule det hele tiden! Går og trekker inn magen, gruer meg skikkelig til jobbtur neste uke, som jeg egentlig hadde gledet meg masse til. Selvsagt pga alkohol, og at jeg ikke vil avsløre det så tidlig, føler det er ALT for tidlig å dele dette, også er ikke tul før uka etter... Flere som er litt frustrerte?

Helt enig! Jeg hater dette med at man må skjule det for folk, og dette evinnelige maset om alkohol! Folk rundt meg har mast i evigheter om at de tror jeg er gravid selv om jeg ikke har vært det engang, så nå føles det nesten umulig å skjule. Jeg har heldigvis begynt å tro litt mer på at det er sant at jeg er gravid, men resten kjenner jeg meg veldig igjen i. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få lov til å drikke og spise det man selv vil uten at folk skal legge seg oppi det. :(

Helt enig!! Du sier det akkurat slik jeg føler! Skal til legen i dag, men føler meg helt teit, tenk om jeg ikke er gravid i det hele tatt? :-)

I de fleste andre land i Europa så er det helt innafor å ikke drikke alkohol på fest, drikkepress er en skikkelig norsk greie! Det er kjempeslitsomt. Jeg var avholds ett år, og det var ikke lett! Heldigvis så er det ikke mange ukene før man kan fortelle det, vi har allerede fortalt det til vennene våre, så vi slipper det nå.

For min del er jeg syykt lei av å være så trøtt! Har ikke fortalt det til jobben enda, så det er megaslitsomt... :-///

Åh, jeg syns det er så utakknemlig å være gravid nå. Man kan ikke si det til noen, man kan knapt tro på det selv, for man har jo kommet så kort, jeg syns liksom ikke jeg har retten til å kalle meg gravid, men så er man jo gravid! Man kan jo være like plaget nå som om 6 måneder, om ikke mer! Og like sliten! Akk, jeg gleder meg sånn til disse første ukene er over, gleder meg til tidlig ultralyd bare for å virkelig forstå at det er noe på gang. Hjernen min har liksom ikke skjønt at jeg er gravid enda... Også er det så slitsomt å måtte skjule det hele tiden! Går og trekker inn magen, gruer meg skikkelig til jobbtur neste uke, som jeg egentlig hadde gledet meg masse til. Selvsagt pga alkohol, og at jeg ikke vil avsløre det så tidlig, føler det er ALT for tidlig å dele dette, også er ikke tul før uka etter... Flere som er litt frustrerte?

Jeg er på jobbtur i Italia nå, et helvete for å si det mildt! Laaaaange dager på jobb, som er grusomt når man er SÅ trøtt og sliten, og ikke minst kvalm :( og for å ikke snakke om de sosiale settingene hver kveld... HUFF! Gleder meg til å komme hjem på fredag!

Tenker mye av det samme!
Jeg har vært hos legen, men hun testet meg ikke en gang! Bare spurte om hjemmetesten var positiv, og det var den jo.
Da sa hun at det ikke var noe vits å teste igjen. Jeg bor i utlandet forresten, så kan jo være at praksisen er litt annerledes her.

Så har jeg time hos jordmor om 1 og en halv uke.
Livredd for å komme dit og så sier jordmor: "Næimen....du er da ikke gravid i det hele tatt!"

Tenk om jeg har lest hjemmetesten feil liksom:(
Føler meg ikke gravid, omtrent ingen symptomer, bare litt trøttere enn vanlig.

Helt enig! Jeg hater dette med at man må skjule det for folk, og dette evinnelige maset om alkohol! Folk rundt meg har mast i evigheter om at de tror jeg er gravid selv om jeg ikke har vært det engang, så nå føles det nesten umulig å skjule. Jeg har heldigvis begynt å tro litt mer på at det er sant at jeg er gravid, men resten kjenner jeg meg veldig igjen i. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få lov til å drikke og spise det man selv vil uten at folk skal legge seg oppi det. :(

Prøv å bo i Spania!
Her er det vin eller øl til omtrent hvert eneste måltid:p
Både hjemme og på restaurant.

Skal feire egen + samboers bursdag på lørdag med masse folk her hjemme.
Spent på hvem som oppdager at min Gin&tonic bare er tonic:D

Jeg har det litt på samme måte! Føler meg litt i limbo. Det er for tidlig å si noe, for tidlig til å begynne å planlegge og for tidligvtil å se det på meg. Likevel er jeg trøtt og kvalm. Jeg har fortalt det til ei venninne (utenom babyens far selvfølgelig) og jeg merker at det hjelper veldig! Det er godt å kunne dele det med noen som har gjort dette før, for samboeren min har ikke så veldig mye forståelse :p

Tenker mye av det samme!
Jeg har vært hos legen, men hun testet meg ikke en gang! Bare spurte om hjemmetesten var positiv, og det var den jo.
Da sa hun at det ikke var noe vits å teste igjen. Jeg bor i utlandet forresten, så kan jo være at praksisen er litt annerledes her.

Så har jeg time hos jordmor om 1 og en halv uke.
Livredd for å komme dit og så sier jordmor: "Næimen....du er da ikke gravid i det hele tatt!"

Tenk om jeg har lest hjemmetesten feil liksom:(
Føler meg ikke gravid, omtrent ingen symptomer, bare litt trøttere enn vanlig.
Det er ikke vanlig at legene i Norge sjekker heller. Hvis man har hatt en positiv hjemmetest så er det ikke noen som sjekker om man faktisk er gravid før UL! Jeg synes det er litt rart jeg også.. Legen burde i det minste tatt HCG når hun tar blodprøver!

Kjenner meg veldig igjen! Vi har dog fortalt det til nærmeste familie så her er det "mange" som vet det. Men syns likevel det er vanskelig å glede seg når det er såpass tidlig. Jeg skal på tidlig ultralyd om ca 2 uker og jeg er kjempe redd for at det skal være dødt...

Det er ikke vanlig at legene i Norge sjekker heller. Hvis man har hatt en positiv hjemmetest så er det ikke noen som sjekker om man faktisk er gravid før UL! Jeg synes det er litt rart jeg også.. Legen burde i det minste tatt HCG når hun tar blodprøver!
De testet urinen min når eg gikk gravid i 2014 og var på første kontroll. Denne gangen tok de HCG og urin prøve tidlig fordi eg ba om det siden eg hadde sa i fjor sommer. Så er vell litt ulik praksis her til lands

Da jeg var hos lege rundt uke 7 første gangen, testet legen urinen min selv om jeg hadde fått positiv test. Vet ikke om det var fordi jeg var så ung (20). :p

Men ja, bare det at den tida hvor man er dårligt er den hvor man "må" skjule det, det er ganske frustrerende :p

Veldig frustrende spesielt på jobb. Er utrolig sliten og klarer ikke gi "alt". Skulle gjerne fortalt det for litt forståelse, men de skjønner det vel i etterkant. Litt kiipt å snike seg unna sosiale settinger også. Hoppet glatt over 17. mai.

Back
Topp