Ut på tur-vogn

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Jeg ønsker meg en vogn som er lett og som behagelig kan trilles på grusvei og i annet ulendt terreng. Sportsseter må kunne vendes mot foreldren, og bagen må være stor og god til junibabyen som er stor til vinteren. Fint om den ikke tar hele bagasjerommet.

I utgangspunktet står jeg mellom Bugaboo buffalo og Stokke trailz. Imidlertid er det jo dyre vogner, så jeg har bestemt meg for å iallfall se etter alternativer. Har dere noen tanker, tips eller innvendinger?

Har sett litt på Phil & Teds Smart Lux (https://philandteds.com/uk/Buy/push/smart-lux-collection/smart-lux-compact-stroller#.VpEdWey5TCQ) og Chicco Urban (http://www.jollyroom.no/produkter/chicco-urban-duovogn-emerald). Noen som har prøvd disse? Er de brukanes i skogen?

Dersom formålet med vogna er skog og grus hadde jeg valgt 4 faste hjul.

Ellers har jeg god erfaring med Super Nitro til dette :) Ellers er Bugaboo Buffaloo veldig bra har jeg skjønt :)

Hva med Emmaljunga viking eller super viking?
Viking er en smalere variant enn super viking og tar dermed mindre plass. Deilig å trille i skogen om du har lufthjul. Ergonomisk sittedel som gjør at barnet sitter veldig riktig og sover veldig godt selt om de ikke legges helt ned. Har to barn og har hatt noen vogner til nå. Dette er vognen jeg aldri vil bytte ut. Virkelig perfekt på alle områder.
Super viking kan gjøres om til søskenvogn hvor de sitter over/under hverandre og viking kan du bruke til viking dobbel understell hvor de sitter ved siden av hverandre. (Derfor den er smalere)

Dersom formålet med vogna er skog og grus hadde jeg valgt 4 faste hjul.

Ellers har jeg god erfaring med Super Nitro til dette :) Ellers er Bugaboo Buffaloo veldig bra har jeg skjønt :)
Kommer til å brukes til andre ting også, men turene blir hovedsaklig i skog. De fleste med svingbare forhjul kan jo låses. Ikke godt nok?

Hva med Emmaljunga viking eller super viking?
Viking er en smalere variant enn super viking og tar dermed mindre plass. Deilig å trille i skogen om du har lufthjul. Ergonomisk sittedel som gjør at barnet sitter veldig riktig og sover veldig godt selt om de ikke legges helt ned. Har to barn og har hatt noen vogner til nå. Dette er vognen jeg aldri vil bytte ut. Virkelig perfekt på alle områder.
Super viking kan gjøres om til søskenvogn hvor de sitter over/under hverandre og viking kan du bruke til viking dobbel understell hvor de sitter ved siden av hverandre. (Derfor den er smalere)
Den er nok ikke så dum. Jeg har fått en slags emmaljungaavsmak av en eller annen grunn, bare. Men trilla litt på en viking i butikken for leden. Veldig lett og nett.

Kommer til å brukes til andre ting også, men turene blir hovedsaklig i skog. De fleste med svingbare forhjul kan jo låses. Ikke godt nok?

Jo godt nok i de fleste situasjoner :) Utenom på frossen slaps hehe :P Jeg elsker min Super Nitro. Beste vogna jeg har prøvd :)

Den er nok ikke så dum. Jeg har fått en slags emmaljungaavsmak av en eller annen grunn, bare. Men trilla litt på en viking i butikken for leden. Veldig lett og nett.
Synes ikke denne er en typisk emmaljunga egentlig. Denne har ikke den dårlige myggnettingen i kallesjen og du kan bytte farge om du vil og sånn.

Back
Topp