Ut på tur med baby

Påskeharen

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
✨️Julestjernene2023✨️
Når tok du/skal du ta den første turen ut med baby? Og hvor dro du?

Vi har fartet en del til og fra sykehuset og i dag var vi på helsestasjon som ligger på et kjøpesenter, pluss innom apoteket. Hadde kanskje gått innom et par steder til hvis ikke baby var sulten (og mtp smittefare).

Helsesykepleier sa at vi kan begynne på korte trilleturer ut, men starte med 15 minutter og gå korte skritt.
 
Når tok du/skal du ta den første turen ut med baby? Og hvor dro du?

Vi har fartet en del til og fra sykehuset og i dag var vi på helsestasjon som ligger på et kjøpesenter, pluss innom apoteket. Hadde kanskje gått innom et par steder til hvis ikke baby var sulten (og mtp smittefare).

Helsesykepleier sa at vi kan begynne på korte trilleturer ut, men starte med 15 minutter og gå korte skritt.
Vi tok første trilleturen da babyen var 10 dager. Kunne godt å ha gått ut før egentlig, men bare ble ikke til det. Gikk ut akkurat den dagen fordi det var lørdag og 1,5åringen var hjemme fra barnehagen og hun må luftes på lekeplasser i helgene:happy:. Vi var alene der så jeg ammet bare mens vi var på lekeplassen. Jeg liker ikke å sitte helt blottlagt så jeg bruker et sjal i halsen nå som det blåser litt og har blitt kaldere så da satt vi ganske skjult om det skulle vært folk der også:). Har gått flere turer siden da. Planen er å gå minst 30 min rask tur hver dag:happy:.
 
Vi tok første triøletur når hun var 2dager gammel, dagen vi kom hjem fra sykehuset. Måtte teste søskenvogna! Klokka var 17. så dro til en barnehage for at storebror fikk lekt litt.
dag 3 hadde jeg henne i bæresjal og gikk til barnehagen for å hente storebror.
Dag 4 trillet vi til butikken for å handle bleier, melk og brød.
Da 5 er i dag, og jeg er super gåen i kroppen. Så blir å holde seg i ro noen dager hjemme. Eller ro og eo, mye aktivitet innomhus også!
 
Sniker.

Jeg tenker at du må kjenne på din egen kropp hvor mye du orker ift trilleturer, og lengde/tempo på turene :) Å starte smått er nok smart, kjedelig å slite seg helt ut på første tur. Noen er i god form rett etter fødsel mens andre trenger litt tid på å komme seg :)
 
Vi tok første trilleturen da babyen var 10 dager. Kunne godt å ha gått ut før egentlig, men bare ble ikke til det. Gikk ut akkurat den dagen fordi det var lørdag og 1,5åringen var hjemme fra barnehagen og hun må luftes på lekeplasser i helgene:happy:. Vi var alene der så jeg ammet bare mens vi var på lekeplassen. Jeg liker ikke å sitte helt blottlagt så jeg bruker et sjal i halsen nå som det blåser litt og har blitt kaldere så da satt vi ganske skjult om det skulle vært folk der også:). Har gått flere turer siden da. Planen er å gå minst 30 min rask tur hver dag:happy:.

Høres hyggelig ut:) Vår er 16 dager i dag og har ikke hatt noen «koseturer» ennå, men håper vi orker det snart. Vi har hatt en litt tøff start, så raske turer blir det nok ikke, men litt slentring kunne vært fint! Så heldig du er som ammer, kjekt å alltid ha maten klar! Jeg pumper og gir nan ved siden av, men håper jeg skal få opp produksjon og at han kan lære seg å suge litt bedre etter hvert.
 
Vi tok første triøletur når hun var 2dager gammel, dagen vi kom hjem fra sykehuset. Måtte teste søskenvogna! Klokka var 17. så dro til en barnehage for at storebror fikk lekt litt.
dag 3 hadde jeg henne i bæresjal og gikk til barnehagen for å hente storebror.
Dag 4 trillet vi til butikken for å handle bleier, melk og brød.
Da 5 er i dag, og jeg er super gåen i kroppen. Så blir å holde seg i ro noen dager hjemme. Eller ro og eo, mye aktivitet innomhus også!

Så deilig! Vi lå på sykehuset til dag 8 og etter det har det bare blitt turer til sykehus, helsestasjon og lege, men jeg gleder meg til å ta dere andre igjen:). Jeg var relativt aktiv inne tidligere, men nå må jeg vente på at en infeksjon går over før jeg kan gire opp igjen.
 
Sniker.

Jeg tenker at du må kjenne på din egen kropp hvor mye du orker ift trilleturer, og lengde/tempo på turene :) Å starte smått er nok smart, kjedelig å slite seg helt ut på første tur. Noen er i god form rett etter fødsel mens andre trenger litt tid på å komme seg :)

Jeg er nok i siste kategori og trenger ekstra tid, men det er fint å høre litt hvordan andre har det. Så føler jeg meg ikke så rar for at jeg har litt «hyttefeber» av å være inne:)
 
Vi var på første trilletur når gan var 4 dager gammel, ikke lange turen da jeg ikke har vært på gåtur siden november :p (første kvalme og oppkast til uke 19, og bekkenløsning fra uke 16). Deilig å bevege seg igjen, men blir fortsatt fort sliten 3 uker etter fødsel :)
 
Vi var ute å gikk bare noen 100 meter for å være ute med storebror igår og for å få litt friskluft, dag 9. Merker bekkenet ikke er helt klart for noen langtur enda, har overanstreng rygg og bekken litt med løfting tidlig tror jeg :rolleyes:
Var også en tur på helsestasjonen, ellers har vi holdt oss inne hjemme :rolleyes:
 
Dro på trilletur dagen etter vi kom hjem fra sykehuset, da var bebis 4 dager. Gikk på trilleturer hver dag - byttet til sjal i februar/mars for da fikk jeg sertifikat og bil. Fjellet når guttungen var 3 uker.

tenker at man gjør det man trives med selv. Ville vært skeptisk til p dra ut å spise akkurat nå eller dra for mye på sentre og andre smitte stasjoner. Men frisk luft er bra for voksne og barn, kan aldri få nok :D
 
Med de to forrige har det tatt litt tid, med førstemann hadde jeg mye vondt i stinga, med nummer 2 hadde jeg heftig bekkenløsning som ikke blir borte med en gang etter fødsel. Jeg måtte faktisk kjøpe meg bil for å ikke bli helt isolert hjemme etterhvert, klarte ikke å gå noe særlig trilleturer før etter flere måneder. Har bekkenløsning denne gangen og, så jeg er forberedt på å ta det med ro iallfall.
 
Jeg gikk første turen når lillebror var 3 dager gammel. Da klarte jeg ikke mange meterne før bekken og rygg sa stopp. Prøvde igjen når han var 5 og 7 dager, samme regla. Men etter det har kroppen vært bedre og bedre og vi kan nå gå tur i en times tid før kroppen min er sliten. :) må sies at jeg var dårlig i kroppen før jeg ble gravid også, så var ikke superaktiv før heller. Men nå er det bare deilig å gå tur hver dag:) 3 uker idag :)
 
Ligger hjemme med feber pga UVI og er på antibiotikakur nummer 3, så det ser ut som det kan ta en liten stund før jeg tar dere igjen! Men den som venter på noe godt...!
 
Dro på trilletur da hun var 8 dager. Skulle på helsestasjonen, så da var det like greit å gå, da det er rett borti gata. Ellers har vi vært på handleturer flere ganger. Storesøster hadde plutselig vokst ut av klærne sine, så da måtte vi ut å handle litt. Så møter jeg barselgruppa mi en gang i uka. Da er det kjekt å trille.
 
Jeg pakket lillebror i vogna første gang da han var 2 dager gammel, med hensikt om å trille på butikken. Han bare vrælte, så tok noen runder i hagen for å se det an, men det endte med at vi bare gikk inn igjen :hilarious: Da han var 6 dager trillet vi til barneskolen og barnehagen på feltet så storebror kunne leke. Det ble vel første ordentlige trilleturen :p
 
Her var han tre dager. Var ute en times tid. Var i bhg rett over gata med storebror, og gikk så en liten tur i nabolaget.
 
Var innom et senter på tur hjem fra sykehuset(tidlig hjemreise, baby var ca 24 timer), og første trilleturen i går da han var to dager. Mannen trilla til postkassen og jeg gikk korte korte skritt ved siden av.
 
Jeg skal på min første trilletur på fredag da vi skal på helsestasjonen. Gutten min vil da være 1 uke og 4 dager gammel. Mater med mme og planlegger å ta med vann på termos. Er veldig spent på hvordan jeg skal mate han i løpet av turen. Satser på å få gjort det inne på helsestasjonen. Er også nervøs for at han skal begynne å hylskrike halvveis på turen.
 
Vi hadde første trilletur da babyen var 13 dager. Hadde KS og var ikke i form til å gå ut før det :)
 
Back
Topp