Ut og Fly

Petruz

Andre møte med forumet
Jobben har i år bestemt at vi ansatte skal reise på tur til utlandet. Men når vi reiser er jeg 24-25 uker på vei. Er litt bekymret for om det er helt greit å fly da. Så langt er svangerskapet helt normalt. Er det noen her som har vært og reist så langt ute i svangerskapet? Har jo lyst til å være med...[:)]

Jeg reiste med fly da jeg var 23 uker på vei med andre mann, og det gikk helt fint.
Har hørt at når du er 7 mnd på vei skal du helst ikke fly.
Jeg ville ha spurt jordmor hva hun sier om det.[;)]

Heia[:)]
Så lenge alt er bra med deg og den lille skal ikke det være noe problem. snakk med jordmora eller legen din. Jeg var ute å fløy i uke 25 og det gikk helt fint.[:)]

Heia, så lenge alt er bra med deg og babyen er det ingen fare å fly. Litt avhengig av hvor dere skal og hvor lang tid det tar er det viktig å ta noen forhåndsregler. Prøv å beveg deg litt underveis (det er vel egentlig ikke et problem, som oftest må en antakelig på toalettet......) En annen ting er å bruke støttestrømper og sko som er behagelige og enkle å ta av seg. Jeg reiste med fly da jeg var litt over 30 uker på vei, og det gikk kjempefint. Sjekk med flyselskapet om du trenger legeattest (kan kanskje lønne seg å be om en uansett) og ta med deg helsekortet ditt. Disse rådene fikk jeg av min jordmor.

Lykke til og kos deg med en utenlandstur[:)]

Har hørt at det ikke er noe problem å fly selv veldig sent i svangerskapet, men dersom termin er under 4-6 uker unna, så vil flyselskapet ha en erklæring fra legen din som opplyser at det ikke er noen fare for for tidlig fødsel.

Hei! Jeg har tatt opp dette med jordmor, for jeg tenkte litt på det med tanke på jula... For noen sa til meg at det ikke var bra å fly i siste trimester. Men jordmora mi avkreftet dette og sa at det eneste de advarte mot var å fly de siste 6 ukene før termin. Så da kan du nok ta det helt med ro [:D] God tur!

Tusen takk alle sammen.
Jeg skal snakke med legen min om det jeg. Men det virker som om det ikke er noe problem da. Så da kan jeg be sjefen bestille for meg og [:)]

Ja, det blir vel ikke noe tur til Svigers i jula for OSS nei..
Det er jo egentlig deres tur til å ha oss på besøk, men jeg tror nesten vi får invitere dem til oss, jeg.
Kan ikke fly tversover landet 3-4 uker før termin, akkurat [8D]

Jeg flydde til Mallorca i sommer. Var da 27 uker på vei når jeg reiste ned og 29 uker når vi reiste hjem igjen. Snakket med legen om det og det var ikke noe problem, men fikk henne til å skrive en bekreftelse (på engelsk) om at jeg var helt frisk og når termin var. Dette i tilfelle flyselskapet skulle kreve det.. Hadde den me meg, men ingen spurte etter det. Kjekt å ha i tilfelle..

Eneste jordmor sa til meg, var at hun ikke anbefalte flyturer over 4 timer.. Da det lett blir ubehagelig å sitte så lenge.. Og husk at du må gjerne litt oftere på do enn vanlig. så pass på.. Noen kjeks er kjekt å ha i håndbagasjen slik at du har noe å få litt energi fra. Blir lett litt stress på flyturer!!!

Så nyt turen!!!!! Pass på deg selv!!!!

GOD TUR!! [:D]

Back
Topp